Dat lijkt mij ook, maar je ziet bijvoorbeeld ook dat bepaalde coureurs beter zijn dan anderen. Perez is een stuk minder van dan zijn teamgenoot, want met een soortgelijke auto is hij de afgelopen jaren niet in staat gebleken de podiumplaatsen aan één te rijgen. En andersom kan ik mij niet voorstellen dat Verstappen de afgelopen twee jaar Wereldkampioen had geworden in een Mercedes, dus je bent nogal afhankelijk van je materiaal. Dat is één van de redenen dat ik niet zoveel heb met deze "sport".
Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1439
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Schumacher heeft echt wel kampioenschappen gehaald op zijn kunnen, 1e jaar Max idem.
De laatste jaren Mercedes Ham/Bot was het 100% de auto. Vorig jaar RB was het de combi van auto en driver, gezien de prestaties van Perez.
En Max heeft dit jaar de auto als vanaf Barcelona oid ver over de limiet gereden. Inmiddels beginnen de beroerde prestaties van Perez ook wel een beetje in een ander daglicht te staan. Max roept al maanden dat de auto niet goed is, maar omdat hij steeds won werd er niet geluisterd. Ik denk dat Max in de huidige Mercedes zelfs kampioen zou worden (en makkelijk in de McLaren).
De laatste jaren Mercedes Ham/Bot was het 100% de auto. Vorig jaar RB was het de combi van auto en driver, gezien de prestaties van Perez.
En Max heeft dit jaar de auto als vanaf Barcelona oid ver over de limiet gereden. Inmiddels beginnen de beroerde prestaties van Perez ook wel een beetje in een ander daglicht te staan. Max roept al maanden dat de auto niet goed is, maar omdat hij steeds won werd er niet geluisterd. Ik denk dat Max in de huidige Mercedes zelfs kampioen zou worden (en makkelijk in de McLaren).
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Kampioen wordt je door de combinatie team, engineers en rijder. Een Verstappen en Hamilton hebben toch echt wel dat beetje extra, waardoor zij wereldkampioen kunnen zijn. Ik heb het idee dat Norris dat beetje extra mist. Samen met het team hebben ze strategisch al heel wat punten laten liggen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je moet een goede auto hebben. Maar de toppers zijn ook in staat die auto nog beter te maken.
Of net weer even een extra positie te pakken die weer een paar punten opleverd.
Vorig jaar had Verstappen zeker 3 of 4 keer niet moeten winnen en was het aan zijn scherpte en bizarre in en out laps dat ie net wel won.
Hoe makkelijk het ook lijkt om er 10 achter elkaar te winnen.
Ik denk dat ze bij Mclaren ook niet geloven dat Norris de toekomst is, anders hadden ze dit niet gedaan, niet gisteren en niet in Hongarije.
Dan had je nu op 40 punten gestaan ipv 60, als denk ik dat 60 en ook 80 punten geen probleem zijn om in te lopen.
Maargoed een keer geluk met een SC oid en het staat er heel anders voor.
Of net weer even een extra positie te pakken die weer een paar punten opleverd.
Vorig jaar had Verstappen zeker 3 of 4 keer niet moeten winnen en was het aan zijn scherpte en bizarre in en out laps dat ie net wel won.
Hoe makkelijk het ook lijkt om er 10 achter elkaar te winnen.
Ik denk dat ze bij Mclaren ook niet geloven dat Norris de toekomst is, anders hadden ze dit niet gedaan, niet gisteren en niet in Hongarije.
Dan had je nu op 40 punten gestaan ipv 60, als denk ik dat 60 en ook 80 punten geen probleem zijn om in te lopen.
Maargoed een keer geluk met een SC oid en het staat er heel anders voor.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En denk dat Norris nog een keer een nieuwe motor nodig heeft (10pl gridstraf). Max heeft die al gepakt.
Less is bore
Alsof er daar voordeel mee te halen is voor Verstappen.daniel1975 schreef: ↑02 sep 2024 13:44 En denk dat Norris nog een keer een nieuwe motor nodig heeft (10pl gridstraf). Max heeft die al gepakt.
('kuch, Brazilië 2021, kuch")
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39974
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
'kuch, illegale motor die door de vingers werd gezien, kuch'
Compleet onwaarschijnlijk dat die motor in het 2e deel van 2021 legaal was, die was zo enorm veel sterker dan elke andere motor in het veld.
Compleet onwaarschijnlijk dat die motor in het 2e deel van 2021 legaal was, die was zo enorm veel sterker dan elke andere motor in het veld.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou inderdaad 25km/h harder op het rechte stuk dan je teamgenoot, dat is niet het verschil van een nieuwe motor, dat is op topsnelheid misschien wel 150pk, dat was echt niet normaal.
Denk een 2019 ferrari blok , die liepen ook 25km/h harder dan in 2020
Denk een 2019 ferrari blok , die liepen ook 25km/h harder dan in 2020
Is er dan nu ook iets illegaals aan de Mclarens en mercedessen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je hebt regels om een auto te maken, hoe goed je het ook doet, er is altijd een grijs gebied.
Als je dat benut wordt dat meestal ontdekt en het regelement aangepast en het moet van de auto af.
Dat is in de autosport redelijk normaal.
Ik denk echt aan het remsysteem bij RB. Als je nieuwe onderdelen trager zijn dan de oude zou je die er weer opzetten.
Maar precies na de technical directive van China gaat het voor geen meter meer, minimaal apart.
Oké er is net als met opstijgen van een vliegtuig een point of no return met upgrades, Maar dit gat is te groot.
Als je dat benut wordt dat meestal ontdekt en het regelement aangepast en het moet van de auto af.
Dat is in de autosport redelijk normaal.
Ik denk echt aan het remsysteem bij RB. Als je nieuwe onderdelen trager zijn dan de oude zou je die er weer opzetten.
Maar precies na de technical directive van China gaat het voor geen meter meer, minimaal apart.
Oké er is net als met opstijgen van een vliegtuig een point of no return met upgrades, Maar dit gat is te groot.
De Mercedes motor was altijd al goed. Dat zie je wel aan de prestaties van eerst Aston Martin, nu McLaren en af en Toe Mercedes zelf.
De basis van de McLaren is het beste en dat begint nu bij echt te werken. Bij Mercedes was de basis bij de start van het nieuwe reglement al een ramp.
De RB had vooral het gestuiter meteen onder controle, maar dat truukje kennen ze nu allemaal. Ze begrepen gewoon als eerste hoe de aërodynamica met het nieuwe reglement ging uitpakken, maar de basis is hooguit redelijk, de motor ook. Dat begint nu allemaal door te werken.
Campagnolo Ultra Dork