Misschien past oma wel op?ColumsbusMJ schreef: ↑05 sep 2024 14:14Hoe kun je fietsen tijdens papadag? Ik heb het nog niet ontdekt.
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Dit is een vraag die ik ook wel hier gesteld heb.ColumsbusMJ schreef: ↑05 sep 2024 14:14 Hoe kun je fietsen tijdens papadag? Ik heb het nog niet ontdekt.
Medewerker had 'papadag' tegelijkertijd als als de vrije dag van mama.
Het kind zat die dag gewoon op de opvang.
Kreeg als antwoord dat ik als leidinggevende mij niet mag bemoeien met de invulling van die dag.
En een kleine sneer vanuit de personeelsdienst.
Hier heb je de zwaarste marathon van NL (letterlijk een overtreffende trap): https://trappenmarathon.eu/rene schreef: ↑05 sep 2024 13:53 Het ligt aan de werkplanning maar de Rotterdam marathon lijkt me leuk om ook eens te doen. Ik heb de zwaarste marathon van Nederland reeds gedaan ( Kustmarathon ) in 4h25min. Mocht iemand een zwaardere marathon weten, dan hoor ik het graag. Mul zand - vaak ZW wind tegen en duinen op en af in de laatste 8km was een “hel”.
Voor Rotterdam zou ik sowieso een streeftijd hebben van < 4 uur, liefst 3h40 maar of dat haalbaar is ??
Trainings arbeid is hier vaak geen probleem met de vrije tijd die ik heb. Rust en herstel tijd is een groter obstakel, ivm werk in volcontinue diensten. Nachtdiensten is zó slecht voor een goed herstel, en dan helpt 3 uur slaap ná een nachtdienst niet mee..
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
Feitelijk hebben ze gelijk. Als leidinggevende mag je je daar niet mee bemoeien. De wet heeft geregeld dat we (idioot veel) papadagen hebben tegenwoordig, hoe mensen die invullen is aan hunzelf.
Ik vind er ook wel iets van als leidinggegevende, maar ga daar verder mijn vingers niet aan branden.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Iedereen moet dat lekker zelf weten hoe die zo,n dag invuld.
Maar een les van een vader met twee kinderen van 12 en 15, je tijd met je kind is zo voorbij, je hebt ze maar te leen.
Toen mijn kinderen klein waren werd en mij vrouw en ik beide 4 dagen gingen werken, werd er tegen beide gezegd "vier dagen" maar met precies de andere rede. In mijn tijd was dat gewoon 20% minder salaris en slecht 2 dagen van de baas. Tegenwoordig krijg je volgens mij 70%.
Maar een les van een vader met twee kinderen van 12 en 15, je tijd met je kind is zo voorbij, je hebt ze maar te leen.
Toen mijn kinderen klein waren werd en mij vrouw en ik beide 4 dagen gingen werken, werd er tegen beide gezegd "vier dagen" maar met precies de andere rede. In mijn tijd was dat gewoon 20% minder salaris en slecht 2 dagen van de baas. Tegenwoordig krijg je volgens mij 70%.
-
- Forum-lid
Dat eerste is een pijnlijke constatering, maar waarschijnlijk wel kloppend. Ik krijg die extra dag vrij volledig vergoed omdat dit via de CAO zo geregeld is. Voor 70% had ik het ook gedaan, een groot deel van haar eerste levensjaar zijn wij twee dagen samen. Ik vind het fijn dat de regeling voor vaders een stuk beter is dan voorheen. Ik maak er in ieder geval dankbaar gebruik van. Ik wijk een beetje af van het topic.
Morgenochtend de test of de gemiddelde wielertoerist het redt om met een 36-30 de Ruiterberg op te komen. De Keutenberg volgt met beter weer.
Morgenochtend de test of de gemiddelde wielertoerist het redt om met een 36-30 de Ruiterberg op te komen. De Keutenberg volgt met beter weer.
Gelukkig is de scheiding tussen werk en vrije tijd duidelijk. Geld ook voor de normale vrije dagen.daniel1975 schreef: ↑05 sep 2024 15:41Feitelijk hebben ze gelijk. Als leidinggevende mag je je daar niet mee bemoeien.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Nu niet meer nodig, maar vroeger huurde ik dan gewoon een oppas in.ColumsbusMJ schreef: ↑05 sep 2024 14:14Hoe kun je fietsen tijdens papadag? Ik heb het nog niet ontdekt.
Dat heb ik ook wel gedaan, tussen 1300 en 1500u tijdens het middagdutje. Buurmeisje oppassen, zelf een rondje doen. En na afloop samen onder de douche. (met de baby dan he, niet de oppas. Voor de foute denkers)havana schreef: ↑05 sep 2024 16:54Nu niet meer nodig, maar vroeger huurde ik dan gewoon een oppas in.ColumsbusMJ schreef: ↑05 sep 2024 14:14Hoe kun je fietsen tijdens papadag? Ik heb het nog niet ontdekt.
Ik val onder de ambtenaren cao, mag niet klagen dus. Heb ervoor gekozen dit tegen 70% te doen, maar met een andere verdeling (lees; minder weken totaal) had ik het ook tegen 100% kunnen doen.
Na de geboorte ben ik vier weken vrij geweest. Mooiste weken vrij die ik ooit gehad heb.
Na de geboorte ben ik vier weken vrij geweest. Mooiste weken vrij die ik ooit gehad heb.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021