Na mijn ongeluk heb ik vorige week mijn nieuwe Giant Defy advanced pro 1 opgehaald. Tijdens het rijden hoorde ik dat de ketting aanliep en dat deze soms niet naar een hogere of lager verzet ging.
Vandaag bij de Giant Dealer terug geweest. Daar zagen dat mijn ketting te scheef op de deraillleur liep Wat de bovenstaande problemen veroorzaakten. Dus gepaired met de computer en stapje voor stapje alles proberen te fine tunen. Echter wanneer ik na mijn proefrondje terug kwam voelde ik dat de ketting weer niet goed liep. En bij het aansluiten was de stand weer terug gesprongen naar de oude setting. Met 3 man gekeken en elke keer netjes de nieuwe instelling opgeslagen. Maar hij bleef terug vallen op de oude setting maar de laatste keer stond hij op setting 12. Terwijl we deze nooit op 12 hebben gezet. We waren aan het fine tunen in de setting 9.
Volgens de dealer is het geheugen van de derailleur niet goed en houdt hij de instellingen niet vast. Er is nu een garantie aanvraag gedaan bij Giant maar waarschijnlijk moet deze naar Shimano.
Ik kan er weinig over lezen op internet. Iemand ook met deze problemen te maken gehad?