Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
sks rennkompressor
Heb een nieuwe (nxt digi) voor mijn verjaardag gekregen en daardoor is deze overbodig.
Denk dat in de multivalve kop een nieuw rubbertje moet.
Ik kon niet wennen aan de messing pompkop. Deze is maar paar keer gebruikt.
Mag weg voor 2 neutrale Tacx Shiva bidons.
Denk dat in de multivalve kop een nieuw rubbertje moet.
Ik kon niet wennen aan de messing pompkop. Deze is maar paar keer gebruikt.
Mag weg voor 2 neutrale Tacx Shiva bidons.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- thestudent
- Forum-lid HC
Een hirame kuwahara pompkop op zetten en je hebt de rest van je leven geen andere pomp nodig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Hier gaat de rennradkompressor zo’n beetje 30ste jaar in. Elke paar jaar nieuw rubbertje en door. Dit is zo’n voorbeeld van iets wat zo ontzettend duurzaam is dat wordt tegenwoordig niet meer nieuw zo ontworpen omdat t te goed is wat vanuit commercieel oogpunt niet handig is.
Hier ook een Rennkompressor uit ong 1992. Doet het nog steeds prima, al begint de manometer wat na te laten. Maar heeft ook ruim 25jr in de schuur gestaan. Nu neem ik hem meestal mee op vakantie, aangezien hij voor een voetpomp lekker compact is. Normaal gebruik ik een nieuwe SKS met digitale drukmeter, kan de Rennkompressor echter iedereen aanraden.
- thestudent
- Forum-lid HC
Manometer kan je ook los vervangen. Heb ik ook gedaan. Niet dat prutsding van SKS kopen, maar gewoon een standaard manometer met het juiste schroefdraad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bizar dat zo’n goede pomp met zo’n stomme meter met veeeeel te ruime schaal wordt geleverd. Maak het dan “af”!
Less is bore
Net als de Time RXS pedalen, veel te goedkxlight schreef: ↑08 sep 2024 08:04Hier gaat de rennradkompressor zo’n beetje 30ste jaar in. Elke paar jaar nieuw rubbertje en door. Dit is zo’n voorbeeld van iets wat zo ontzettend duurzaam is dat wordt tegenwoordig niet meer nieuw zo ontworpen omdat t te goed is wat vanuit commercieel oogpunt niet handig is.
Bikers are not alone
- thestudent
- Forum-lid HC
Daarom maken ze bij SKS nu minder goede pompen met digitale manometers waar een batterijtje in moet. Met meer plastic onderdelen die op gegeven moment gaan toch afbreken.daniel1975 schreef: ↑08 sep 2024 10:05 Bizar dat zo’n goede pomp met zo’n stomme meter met veeeeel te ruime schaal wordt geleverd. Maak het dan “af”!
Dit is nog een pomp geschikt voor degene die graag 12bar in zijn 19mm tubes pompt. Echter heeft niemand nog 19mm tubes.
Nu ben je beter af met een schaal van 0-6bar. Ook die standaard sks plastic pompkop is geen fijn ding om mee te werken. De kop gaat stroef omhoog en doet zowaar pijn aan je vingers. Als SKS bij een andere leverancier gewoon andere manometers inkoopt hoeven ze niet eens iets te veranderen aan hun ontwerp. Je schroeft ze er zo op en ze zijn ruim verkrijgbaar.
Echter de basis van de pomp is nog altijd goed en bijna onverwoestbaar. En als het dan toch kapot gaat kan je het binnenwerk herbouwen.
En sinds ik deze pompkop ( net zo duur als een hele topeak pomp ) heb gemonteerd is banden oppompen geen ergernis meer. Ding blijft zitten, lekt niet zo snel, en je kan hem afstellen. Ziet er ook fantastisch uit.
https://www.tracksupermarket.com/staff- ... -pack.html
Let op komen zelfs nog invoerkosten bij, komt direct uit japan zetten met Fedex. Alsnog de goedkoopste aanbieder en had m binnen een week in huis.
Hiervoor gebruikte ik de ouderwetse messing kop, maar dat op en afdrukken gaat soms zwaar en het rubber is veel lekgevoeliger.
-
- Forum-lid
Silca heeft een vergelijkbare Pompkop.
Voor mijn Bosch easy pump ben twijfel ik nog tussen de kop en de silca Hiro.
Ik vind beide eigenlijk te duur. Alleen het systeem nu is irritant. Je moet namelijk op het ventiel een autoventiel draaien en daar de pomp opdraaien.
Het voordeel van de silca is dat je die zo op de huidige slang draait.
Voor mijn Bosch easy pump ben twijfel ik nog tussen de kop en de silca Hiro.
Ik vind beide eigenlijk te duur. Alleen het systeem nu is irritant. Je moet namelijk op het ventiel een autoventiel draaien en daar de pomp opdraaien.
Het voordeel van de silca is dat je die zo op de huidige slang draait.
Slotje mag alvast gehaald worden want pomp wordt van de week opgehaald.
Als ik het zo lees is het wel een hele bijzondere, goede pomp.
Hopelijk is de NXT digi ook zo goed
De oude heeft altijd goed dienst gedaan. Ook wel heel wat jaartjes. Geen idee hoeveel.
De nieuwe heeft wel fijne grote slag en display is erg goed leesbaar.
Als ik het zo lees is het wel een hele bijzondere, goede pomp.
Hopelijk is de NXT digi ook zo goed
De oude heeft altijd goed dienst gedaan. Ook wel heel wat jaartjes. Geen idee hoeveel.
De nieuwe heeft wel fijne grote slag en display is erg goed leesbaar.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Hoeveel kosten komen er nog nog bij?thestudent schreef: ↑08 sep 2024 10:30 En sinds ik deze pompkop ( net zo duur als een hele topeak pomp ) heb gemonteerd is banden oppompen geen ergernis meer. Ding blijft zitten, lekt niet zo snel, en je kan hem afstellen. Ziet er ook fantastisch uit.
https://www.tracksupermarket.com/staff- ... -pack.html
Let op komen zelfs nog invoerkosten bij, komt direct uit japan zetten met Fedex. Alsnog de goedkoopste aanbieder en had m binnen een week in huis.
8 tientjes voor een pompkop is wel erg veel geld vind ik.
Past deze ook nog op een dunlop ventiel?