Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

michiel831
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28

michiel831 09 sep 2024 11:18

Ja klopt. Strava kan ook alleen maar weergeven welke data hij van Garmin Connect kopieert.
Het zal dan aan de instellingen van strava liggen, maar hoe ik daar wat aan verrander.

Ik ga wel zoeken of Strava een soort tech support heeft of zoiets.

derxx
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 09 sep 2024 12:47

michiel831 schreef: 09 sep 2024 11:18 Ja klopt. Strava kan ook alleen maar weergeven welke data hij van Garmin Connect kopieert.
Het zal dan aan de instellingen van strava liggen, maar hoe ik daar wat aan verrander.

Ik ga wel zoeken of Strava een soort tech support heeft of zoiets.
Misschien dat het te maken heeft met dat het een indoor activiteit is? Op mijn oudere activiteiten toen ik nog een 530 had werkte het namelijk wel gewoon. Ik zie een moving time, en een elapsed time die dus verschillend is. Bij jou zie ik dat de moving time
op de een of andere manier identiek is als elapsed time, terwijl er wel degelijk stukken zijn waar het device gepauzeerd stond.

Nog even verder gezocht. Ik had nog wel een oude activiteit van een lange Zwift rit (uber pretzel), waar ik zeker gestopt ben. Ik registreer mijn indoor ritten eigenlijk uit gewoonte altijd dubbel, omdat voorheen Garmin Connect niet goed kon dealde met ritten rechtstreeks uit Zwift of Strava ipv een Garmin device. Bepaalde metrics klopten dan niet (bv intensity minutes). Oftewel, ik heb een FIT file van Zwift en een van Garmin. De Zwift file is met alle data van de fietstrainer + afstand en snelheid wat Zwift ervan maakt. De Garmin file is met data van mijn powermeter op de fiets, en een losse snelheidssensor die ik op het vliegwiel van de trainer heb zitten (gecalibreerd zodat als ik in de 50-17 versnelling fiets met 85rpm ik ong 30kmh doe, dit komt ong overeen met wat ik buiten trap).
Het grappige is dat bij de FIT file van Zwift wel de pauzes als pauzes gelden in Strava, echter bij de FIT van Garmin dit niet het geval is, terwijl hij toch echt op een snelheid van 0 km/u staat, en op de Garmin ook de functie automatisch pauzeren aan stond.

Dezelfde files in Intervals.icu laten wel dezelfde tijd data zien op beide bestanden. Strava doet dus iets vreemds, maar zie zo niet wat.
Afbeelding

Plaats reactie