Hallo,
Tweedehands mtb gekocht (waar ik heel tevreden over ben, al enkele ritten mee gereden)
Vraagje ivm wielen, er zitten 29" Miche 45 wielen op.
Vooraan heb ik via het serienummer van rockshokx in hun app gezien dat het een boost vork vork is (Judy Silver TK), ik veronderstel dat het wiel dan ook een boost wiel is.
Achteraan dan, als er een 12spd cassette gemonteerd is, is dat dan automatisch een boost wiel?
Hoe kan ik dat anders best checken, meten van de steekas?
Thanks
Vraagje over wielen
-
- Forum-lid HC
Meet de breedte van de naaf aan de voorkant 100mm is normaal, 110 is boost.
Dikte van de steekas is meestal 15mm aan de voorkant
Achter meet je ook de breedte van de naaf 148mm is boost
142mm in non boost schijfrem. Dikte van de as achter is over het algemeen 12mm
Moeilijker is het niet
Pino was me al voor zie ik
Dikte van de steekas is meestal 15mm aan de voorkant
Achter meet je ook de breedte van de naaf 148mm is boost
142mm in non boost schijfrem. Dikte van de as achter is over het algemeen 12mm
Moeilijker is het niet
Pino was me al voor zie ik
-
- Forum-lid
Maar wil je andere wielen, bevallen deze niet?
Naafbreedte meten als er nog een cassette en schijf op zit is een beetje prutswerk.
Je kunt ook de breedte tussen de uitvallen van jouw frame opmeten. Dat is een stuk makkelijker zodra het wiel er uit is.
Met een foutmarge van 1mm moet je uitkomen op 142 of 148(Boost)
Uitzonderingen daar gelaten.
Je kunt ook de breedte tussen de uitvallen van jouw frame opmeten. Dat is een stuk makkelijker zodra het wiel er uit is.
Met een foutmarge van 1mm moet je uitkomen op 142 of 148(Boost)
Uitzonderingen daar gelaten.
Goh, in principe bevallen ze wel.
Maar zag eens Carbon sets passeren en soms vermelding boost of non boost en was benieuwd wat er nu op zat.
Niet dat ik aan het uitkijken ben maar mocht er eens een mooie set aan een mooie prijs passeren dan weet ik wel graag of het zou passen
-
- Forum-lid
Absoluut, en bij Boost wielen weet je dat je die altijd mee kan nemen naar een volgende fiets!
En een mooi, licht setje wielen is altijd een upgrade welke je gaat merken in je fiets.
En een mooi, licht setje wielen is altijd een upgrade welke je gaat merken in je fiets.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik haalde met een niet-exotisch setje van Philippos direct 700gr van mijn fiets aantal jaar geleden. Dat merk je wel. Wielen altijd goede upgrade, bij mtb misschien nog wel meer dan bij racer.
Less is bore