Ik heb momenteel een koga beachracer, die is voorzien van een 68mm bsa bracket. Tussen de cups en het frame zit nu aan beide kanten een 2mm spacer. Ik heb nu op de standaard sram GX 1x crank een 42 ovaal blad zitten dat past precies, achteraan zit een 11-36 standaard sram cassette. Ik wil toch kijken of ik op 1 of andere manier er een zwaarder verzet op kan monteren.
Het 42 blad zit nu een paar mm vrij van de liggende achtervork.
Zou ik een boostcrank kunnen monteren en hierop dan een 46 blad monteren? als je bracket spacers van links naar rechts monteerd krijg je aan de aandrijfkant ook meer ruimte, maar dan zit je crank wel uit het midden, merk je dat of zit dat enkel tussen je oren?
Bestaan er bladen voor op een 1x xt crank die bijvoorbeeld verder naar buiten staan/komen dan een standaard blad?
Achteraan zit nu een shimano hg body met een sram 11-36 cassette, bestaat er iets voor deze body waarbij je cassette start met een 10?
Crank/bracket/verzet optie's koga beachracer
Een cassette met 10t als kleinste vergt een andere naafbody, zij het van SRAM of van Shimano. Een kettingblad dat iets (2mm bijv.) meer naar rechts staat, daar merk je niets van.