Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2024 21:08

jwkeij schreef: 12 sep 2024 20:19 3 tickets voor het concert van Imagine Dragons uit de pre-sale.

Onze dochter van 11 is mega-fan en zelf vind ik het ook een toffe band.
Al 2 jaar was ik aan het kijken of de band überhaupt aan het touren was, maar zonder succes.
Via de pre-sale van Mojo eerst 3 kwartier in de virtuele wachtrij gestaan (Taylor Swift-achtige taferelen) en zo waar 3 tickets weten te scoren. Helemaal blij. Dochter was door het dolle! Die pretbek en grote ogen waren onbetaalbaar.
Nice!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 sep 2024 21:23

daniel1975 schreef: 12 sep 2024 12:22 Ik vind fotos altijd wel leuk!
Afgelopen week op Rhodos. Met pas aangeschafte een Nikkor 24-200. Ben echt zeer positief verrast over dat objectief.
We waren met dochterlief en haar vriend 10 dagen op dit fraaie eiland om ons 30 jarig huwelijk te vieren.
Als "vakantielens" had ik mij de deze 24-200 cadeau gedaan.
Toen ik bij het stuwmeer in de bergen al die libellen zag wel spijt dat ik mijn macro-objectief thuis had gelaten :cry:
Dan was de bokeh nog net wat romiger geweest en de modellen nog net wat scherper......

Toch doe je dit met een smartfoon niet na. Grote voordeel vinden mensen van een smartfoon dat alles scherp is..............Ja dankzij het bizar kleine filmvlak. Wie natuurkunde beheerst snapt waarom.
Ik heb het liefst een zo groot mogelijk filmvlak in combi met mega lichtsterke objectieven........ (alleen dat is een dure combi)
Ik bepaal namelijk zelf graag wat wel en niet scherp is ;)

De libellen van Rhodos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over groot filmvlak: tijdje met Hasselblad gefotografeerd maar film verbruik vond ik te kostbaar en digitaal zijn die dingen ver boven mijn budget.
Als ik in DIT topic nog eens ga melden dat ik weer een Hasselblad heb gekocht weet je dat ik een container met coke heb opengemaakt ;-)

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 sep 2024 21:29

Prachtige plaatjes!
Niet zijken maar reiden !

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 12 sep 2024 22:03

Echt prachtige beelden Gerard 👍🏻

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2024 23:41

Mooi Gerard. Die 24-200 blijft een verbazingwekkend goed objectief voor die enorme range.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 sep 2024 08:34

jwkeij schreef: 12 sep 2024 20:19 3 tickets voor het concert van Imagine Dragons uit de pre-sale.

Onze dochter van 11 is mega-fan en zelf vind ik het ook een toffe band.
Al 2 jaar was ik aan het kijken of de band überhaupt aan het touren was, maar zonder succes.
Via de pre-sale van Mojo eerst 3 kwartier in de virtuele wachtrij gestaan (Taylor Swift-achtige taferelen) en zo waar 3 tickets weten te scoren. Helemaal blij. Dochter was door het dolle! Die pretbek en grote ogen waren onbetaalbaar.
Gaaf, dat is herinneringen maken. :winkthumb:
Zelf dacht ik eraan om kaartjes te kopen voor Linkin Park voor volgend weekend in Hamburg maar ik moet volgende week geopereerd worden dus moet ik dat helaas laten gaan.
Voorlopig heb ik nu alleen Dropkick Murphy's in de planning staan.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 sep 2024 09:24

Het was schitterend weer op Rhodos behalve eergisteren (wat een bliksem en donderklap) en gisteren een paar uurtjes.
Ook in de vlindervallei geweest?
Prachtige detail foto´s
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 sep 2024 09:30

Een reisje naar de zon gekocht. Ben de regen nu wel beu voor september, hoop op mooi of beter weer de komende dagen.

🍀🌞✅
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 sep 2024 10:07

nijkie schreef: 13 sep 2024 09:24 Het was schitterend weer op Rhodos behalve eergisteren (wat een bliksem en donderklap) en gisteren een paar uurtjes.
Ook in de vlindervallei geweest?
Prachtige detail foto´s
Ja. Mooi maar voor mij iets te druk. Plek waar ik de libellen heb gefotografeerd buiten een arendbuizerd en een paar herten niemand gezien. Gewoon 2 uur nobody met prachtig uitzicht over het meer bij de Gadurodam. Even stukje onverharde weg nemen. Uitstappen en maakt niet uit welke kant je oploopt............ (wel onthouden waar de auto staat :mrgreen: )

On topic: gister koffie gekocht op de Transavia vlucht. Wat een belediging en geen idee wat ik heb zitten drinken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 sep 2024 10:14

Hahaha, op die vluchten moet je thee nemen.
De enige overeenkomst die dat brouwsel heeft met koffie is de kleur :-)

Gisteren op Milaan Linate wel een prima pizza én (hoe wonderlijk) goede bediening. Wonderen bestaan dus écht!!
Less is bore

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1776
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 13 sep 2024 13:15

Theo V schreef: 13 sep 2024 08:34 Gaaf, dat is herinneringen maken. :winkthumb:
Zelf dacht ik eraan om kaartjes te kopen voor Linkin Park voor volgend weekend in Hamburg maar ik moet volgende week geopereerd worden dus moet ik dat helaas laten gaan.
Voorlopig heb ik nu alleen Dropkick Murphy's in de planning staan.
Ai, Linkin Park, ben ik ook heel benieuwd naar. Van wat ik zag online, staat Emily Armstrong haar mannetje wel.
Dropkick Murphy's stond in de planning, maar m'n maatje twijfelt nog, haha. Dus nu alleen mijn favoriete band Fontaines DC én Imagine Dragons dan.

Sterkte met de operatie, hoor.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 13 sep 2024 20:34

Ik ben zo met m'n dochter naar Rammstein gaan kijken.
Nu hou ik zelf best wel van de band, maar haar zien glunderen en genieten was nog zo veel mooier.
M'n oudste is (serieus) autistisch, dus zo'n massa mensen is voor haar echt een uitdaging en heftig. Maar ze vond het fantastisch.
En die herinneringen blijven lang hangen...

Plaats reactie