Scott
Je ziet ook dat het kan, alleskunners hoeven geen slechtere aero resultaten te boeken. Cyclingnews heeft onlangs een aero test gedaan en eigenlijk waren er geen duidelijke winnaars - de SL8, SuperSix en de Ostro VAM konden echt wel mee met de meer gespecializeerde aero fietsen zoals de Foil en de S5:
https://www.cyclingnews.com/features/wi ... d-to-head/
(members exclusive maar je kan het gewoon lezen met je ingebouwde browser reader)
https://www.cyclingnews.com/features/wi ... d-to-head/
(members exclusive maar je kan het gewoon lezen met je ingebouwde browser reader)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja die heb ik ook gezien.
je moet ook gewoon kopen wat je mooi vind en fijn vind rijden. Komt toch allemaal een beetje op hetzelfde neer.
waarbij ik niet zeg dat het niet een leuke hobby in de hobby is om lekker over de kleinste dingen te discusieren.
je moet ook gewoon kopen wat je mooi vind en fijn vind rijden. Komt toch allemaal een beetje op hetzelfde neer.
waarbij ik niet zeg dat het niet een leuke hobby in de hobby is om lekker over de kleinste dingen te discusieren.
https://www.zdnet.com/home-and-office/w ... ou-should/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij mij (chrome) doet ie het niet hoor. Ziet wel iets meer, maar zeker geen leesbaar verhaal en ook niet alle tekst.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Het liefst zou ik keuze tussen Sram en Shimano zien. Mijn voorkeur gaat naar Force. Ik hoop verder geen Syncros wielen te zien, maar dat is ijdele hoop. Stuurcombi en zadelpen zijn prima, maar de wielen hebben al jarenlang matig lagerwerk.wasbeer2006 schreef: ↑13 sep 2024 10:33 Toch vraag ik me dat af. Bestaansrecht wordt vooral economisch bepaald en het gaat niet bepaald goed met de race en ook MTB branche.
Het is vooral gravel.
Ik denk dat ze van de drie racers er echt 1 gaan schrappen. Speci en Cannondale hebben het ook al gedaan.
Dan is de foil denk ik toch de klos. Aero is weer een beetje uit de mode, we gaan nu weer voor het gewicht
De benieuwdheid naar de afmontages snap ik niet..... waar denk je aan.
Dat kan je toch zelf wel redelijk invullen
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De 50mm op de foil zijn Syncros velgen met DT240 naven. Als je dan ziet wat je krijgt zijn dat echt nette prijzen.
Bij scott zien ze in dat ze met de prijzen van afgelopen jaren niet genoeg gaan vekopen.
Tuurlijk komt er Force, ze gaan gewoon de drie top groepen van beide merken voeren en anders ruil je het toch om, dat doe ik vrijwel altijd.
En qua kosten was dat bij mij steeds heel netjes.
Bij scott zien ze in dat ze met de prijzen van afgelopen jaren niet genoeg gaan vekopen.
Tuurlijk komt er Force, ze gaan gewoon de drie top groepen van beide merken voeren en anders ruil je het toch om, dat doe ik vrijwel altijd.
En qua kosten was dat bij mij steeds heel netjes.
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Over Syncros en DT: goede lagers en matige afdichting geeft nog steeds een korte levensduur.
Switchen tussen groepen: voor mijn wens staat ruim € 1000 arbeidsloon in het spreadsheet van de dealer.
Switchen tussen groepen: voor mijn wens staat ruim € 1000 arbeidsloon in het spreadsheet van de dealer.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
1000 euro arbeidsloon. Ik doe het voor de helft
Als ik een fiets echt op mijn eigen (autistische) manier in elkaar zet met elk boutje loctite, vet of koperpasta.
De remleiding inkort en bleed en alles perfect afstel ben ik 4 uur bezig.
Omdat ik het te leuk vind heb ik het nog nooit snel gedaan, maar mits het geen extreem vervelend aerostuur is, dan moet 2 uur haalbaar zijn.
Het frame helemaal strippen uit de doos inclusief uitpakken was ik een ruim uur mee bezig afgelopen week. In die tijd heb ik nog koffie gedronken, karton opgeruimd etc.
Als ik een fiets echt op mijn eigen (autistische) manier in elkaar zet met elk boutje loctite, vet of koperpasta.
De remleiding inkort en bleed en alles perfect afstel ben ik 4 uur bezig.
Omdat ik het te leuk vind heb ik het nog nooit snel gedaan, maar mits het geen extreem vervelend aerostuur is, dan moet 2 uur haalbaar zijn.
Het frame helemaal strippen uit de doos inclusief uitpakken was ik een ruim uur mee bezig afgelopen week. In die tijd heb ik nog koffie gedronken, karton opgeruimd etc.
Nou, zoveel meerwerk is het voor een dealer niet als je ziet hoe de fiets vanaf de fabriek wordt geleverd. Alleen moet hij die andere fiets waar die het vanaf haalt ook doen. Meestal lukt het wel als je met minder of geen korting genoegen neemt, toch.