Shimano Di2 of SRAM Red AXS
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het moet ook een beetje bij je frame passen en de rest er een beetje op afstemmen.
Toch jammer dat campa nooit genoemd wordt. Afgelopen week bij R2 super record eps voor net ff 1500 euro. Hij is nu op........ dat snap ik voor zo,n prijs wel.
Toch jammer dat campa nooit genoemd wordt. Afgelopen week bij R2 super record eps voor net ff 1500 euro. Hij is nu op........ dat snap ik voor zo,n prijs wel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40102
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vervangingsonderdelen lastig te vinden, duur: hebben helaas de boot wel wat gemist.
Less is bore
Qua elektrisch schakelen loopt Campa echt 5 jaar achter op de Shimano en SRAM.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Was dat niet de oude Campa EPS? Die gaan in Duitsland ook relatief goedkoop weg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het 2 batterijensysteem van SRAM bepaalde voordelen heeft.
Echter moet je ook het eerlijke verhaal vertellen. Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven voor je? Blind van liefde wellicht. Eerder beweerde je ook al dat de spacers van Scott "de mooiste oplossing op de markt waren", daarmee heb je iedere geloofwaardigheid eigenlijk verspild. Maar goed, dat is een oude koe uit de sloot halen en dat is niet fair.
Het wisselen is bij mij in 10 jaar / 100.000 km met Di2 overigens precies 0x nodig geweest, dus je kan je afvragen in hoeverre dit echt een probleem oplost.
Een veel groter voordeel van het batterijensysteem van SRAM is dat je de accu's in de winter veel makkelijker binnen kunt bewaren i.p.v. je koude schuur.
Echter moet je ook het eerlijke verhaal vertellen. Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven voor je? Blind van liefde wellicht. Eerder beweerde je ook al dat de spacers van Scott "de mooiste oplossing op de markt waren", daarmee heb je iedere geloofwaardigheid eigenlijk verspild. Maar goed, dat is een oude koe uit de sloot halen en dat is niet fair.
Het wisselen is bij mij in 10 jaar / 100.000 km met Di2 overigens precies 0x nodig geweest, dus je kan je afvragen in hoeverre dit echt een probleem oplost.
Een veel groter voordeel van het batterijensysteem van SRAM is dat je de accu's in de winter veel makkelijker binnen kunt bewaren i.p.v. je koude schuur.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
Wellicht ben ik wat te gemakzuchtig af en toe met het laden van mijn SRAM batterijen, maar het is mij toch echt al een paar keer overkomen dat ik tijdens een rit de melding kreeg dat mijn (eigenlijk altijd) achterderailleur bijna leeg was. Overigens kan je dan best nog een hele tijd schakelen, maar echt een fijn idee is het niet. Vooral niet in de bergen waar je nou eenmaal vaker schakelt. Soms wist ik ook wel dat het weer tijd werd om op te laden, maar was ik het simpelweg even vergeten. En ook wel eens gehad nadat een fm mijn derailleur had bijgesteld en daarbij nogal veel had geschakeld, dan gaat het ook snel.
Om een lang verhaal kort te maken: het overkomt mij echt wel eens dat ik een melding krijg en dan besluit even de batterijen te wisselen aangezien je achter vaker schakelt dan voor. Maar het kan ook zijn dat SRAM rijders was lakser zijn in het opladen, aangezien wij deze optie hebben en Shimano Di2 rijders gewoon consequenter opladen omdat ze anders echt niet meer kunnen schakelen.
Om een lang verhaal kort te maken: het overkomt mij echt wel eens dat ik een melding krijg en dan besluit even de batterijen te wisselen aangezien je achter vaker schakelt dan voor. Maar het kan ook zijn dat SRAM rijders was lakser zijn in het opladen, aangezien wij deze optie hebben en Shimano Di2 rijders gewoon consequenter opladen omdat ze anders echt niet meer kunnen schakelen.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
En om daar nog aan toe te voegen: ik vind die batterijen echt niet lelijk op mijn fiets.
Zet je fiets binnen, probleem wat niet bestaat dus. Hier 3 fietsen met Di2 staan - nooit batterij problemen gehad. 1 fiets met SRAM eTap 22 , nooit batterij problemen gehad. Gewoon verstandig met je spullen omgaan, niet zo maar neerkwakken na een rit, maar verzorgen zoals je dat met je lief doet. Je krijgt er zo veel voor terug - een fiets die niet kraakt puft en of steunt, een glimmende lak welke van de zon geniet, een frisse ketting die zoemt over de cassette. Heerlijk, laat de zomer maar komen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Het grootste nadeel aan het Sram systeem zijn de knoopcellen in de shifters. Die worden nogal eens vergeten te vervangen. Dan kan je de accu van de shifters wel vol hebben, maar schakelen gaat dan toch echt niet lukken. (Of maar 1 kant op)
Dit probleem heb ik al meermaals gehoord. Zeker bij fietsers die zelf niet of nauwelijks sleutelen en gewoon willen fietsen.
Dit probleem heb ik al meermaals gehoord. Zeker bij fietsers die zelf niet of nauwelijks sleutelen en gewoon willen fietsen.
Niet iedereen heeft een verwarmde garage.rene schreef: ↑14 sep 2024 17:14Zet je fiets binnen, probleem wat niet bestaat dus. Hier 3 fietsen met Di2 staan - nooit batterij problemen gehad. 1 fiets met SRAM eTap 22 , nooit batterij problemen gehad. Gewoon verstandig met je spullen omgaan, niet zo maar neerkwakken na een rit, maar verzorgen zoals je dat met je lief doet. Je krijgt er zo veel voor terug - een fiets die niet kraakt puft en of steunt, een glimmende lak welke van de zon geniet, een frisse ketting die zoemt over de cassette. Heerlijk, laat de zomer maar komen.
Zolang je het sram systeem koppelt met een fietscomputer (en/of de sram app op je telefoon hebt) krijg je hiervoor gewoon een waarschuwing.scottwilko schreef: ↑14 sep 2024 18:47 Het grootste nadeel aan het Sram systeem zijn de knoopcellen in de shifters. Die worden nogal eens vergeten te vervangen. Dan kan je de accu van de shifters wel vol hebben, maar schakelen gaat dan toch echt niet lukken. (Of maar 1 kant op)
Dit probleem heb ik al meermaals gehoord. Zeker bij fietsers die zelf niet of nauwelijks sleutelen en gewoon willen fietsen.
Het vervangen van deze batterijen is wel even priegel werkje trouwens.
Heb trouwens ook wel eens verhalen gehoord van palletje waarachter de sram batterij bij de derailleurs vastklikt afbreekt.
(Zelf gelukkig nog geen last van gehad)