Hier ook geen sram meer. Het ligt mij gewoon niet.
Al moet shimano wel met spoed bijschakelem bij de mtb groepen, is echt onder de maat qua innovatie voor zo’n bedrijf.
Shimano Di2 of SRAM Red AXS
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Ik heb nu -sinds kort- heel bewust Campagnolo Super Record WRL. De shifters liggen mij gewoon het lekkerst in de hand, en dat is uiteindelijk nog belangrijker dan 0,01 seconde sneller schakelen, en allemaal extra opties. Maar die opties zijn prima. Instellen van hoe je schakelt gaat heel snel en intuitief met de app. Je hebt geen extra buttons bovenop, maar ik vind dat ook geen ramp. Vooralsnog werkt het allemaal als een zonnetje.
-
- Forum-lid HC
Dat is het vooral. je moet kopen wat prettig aanvoelt.
De groepen gaan technisch niets doen voor je snelheid op de fiets
Wat ik persoonlijk wel een aardig comfort optie vind op de nieuwe red is dat ik met de extra buttons kan bellen via een edge 1050.
Dat vind ik echt zo,n comfort ding. Voor sommige misschien niet te begrijpen. Maar dat is echt ideaal en je pagina omslaan op de edge bv.
Of de button gebruiken voor je droppen op de gravelbike. dat vind ik wel echt serieus goede ontwikkelingen.
Nu heb ik geen gravelbike, maar toch.......
De groepen gaan technisch niets doen voor je snelheid op de fiets
Wat ik persoonlijk wel een aardig comfort optie vind op de nieuwe red is dat ik met de extra buttons kan bellen via een edge 1050.
Dat vind ik echt zo,n comfort ding. Voor sommige misschien niet te begrijpen. Maar dat is echt ideaal en je pagina omslaan op de edge bv.
Of de button gebruiken voor je droppen op de gravelbike. dat vind ik wel echt serieus goede ontwikkelingen.
Nu heb ik geen gravelbike, maar toch.......
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je moet gaan droppen op je gravelbike kun je beter een mtb meenemen....
Verder heeft Shimano die knoppen al heel wat jaren.
Verder heeft Shimano die knoppen al heel wat jaren.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Nouja in NL wel. Maar in Oostenrijk is een dropper op een gravelbike ook wel handig.
Je gaat er op shotter zoveel prettiger mee te bocht om.
Je gaat er op shotter zoveel prettiger mee te bocht om.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geldt voor alle landen: dropper op een gravelbike = verkeerde fiets meegenomen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Scheidslijnen waar de gravelbike binnenvalt zijn heel vaag.
-
- Forum-lid HC
Ja en zeker in het buitenland.
In de Benelux wordt een gravelbike veelal gezien als een racer met brede banden over een beetje onverhard sturen
Niks mis mee, maar dat is wat anders dan in de Alpen oid.
Een dropper zou ook op een racer niet zo,n gek idee zijn als je veel afdalingen rijd.
Zeker als je wat hoger dan gemiddeld zit.
In de Benelux wordt een gravelbike veelal gezien als een racer met brede banden over een beetje onverhard sturen
Niks mis mee, maar dat is wat anders dan in de Alpen oid.
Een dropper zou ook op een racer niet zo,n gek idee zijn als je veel afdalingen rijd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Snik.....ik begin toch steeds meer terug te verlangen naar de tijd dat SuperRecord en <6.5kg voor een fiets de heilige graal was.....wasbeer2006 schreef: ↑16 sep 2024 20:42 Een dropper zou ook op een racer niet zo,n gek idee zijn als je veel afdalingen rijd.
Less is bore
Volgens mij is het veel persoonlijke voorkeur (wat vind je mooi/fijn), de (kwaliteits)verschillen zijn klein maar ze zijn er wel en dat hangt af van je....voorkeur en manier van gebruik;
- Ik vind de shifters/derrie van Sram niet mooi (bij de laatste red wordt dit zeker beter)
- Ik rijd met 2 Di2 12 speed fietsen 1x met Sram Red aandrijving (cassette & ketting) en 1x DA aandrijving. Die laatste schakelt echt beter/soepeler/stiller maar misschien kunnen de SRAM delen de Shimano snelheid niet aan ?
- SRAM aandrijfdelen zijn (veel) duurzamer. 10K+ met SRAM is meer regel dan uitzondering. Dat haal ik met mijn Shimano kettingen nooit
- DOT vs minerale olie
- Knoppen op de STI, gebruik ik (heel) veel en vraag me af of SRAM net zoveel instellingen heeft als de combi Garmin/Shimano (bijvoorbeeld je Radar bedienen)
- Voorderrie schakelen met beide shifters (vind ik kl***) ipv instelbaar zoals bij Shimano
- Ik vind de shifters/derrie van Sram niet mooi (bij de laatste red wordt dit zeker beter)
- Ik rijd met 2 Di2 12 speed fietsen 1x met Sram Red aandrijving (cassette & ketting) en 1x DA aandrijving. Die laatste schakelt echt beter/soepeler/stiller maar misschien kunnen de SRAM delen de Shimano snelheid niet aan ?
- SRAM aandrijfdelen zijn (veel) duurzamer. 10K+ met SRAM is meer regel dan uitzondering. Dat haal ik met mijn Shimano kettingen nooit
- DOT vs minerale olie
- Knoppen op de STI, gebruik ik (heel) veel en vraag me af of SRAM net zoveel instellingen heeft als de combi Garmin/Shimano (bijvoorbeeld je Radar bedienen)
- Voorderrie schakelen met beide shifters (vind ik kl***) ipv instelbaar zoals bij Shimano
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate