Alles over vakanties op én met de fiets

Wintervakantie 2024\/2025

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 sep 2024 17:27

Aangezien de eerste sneeuw al gevallen is en in Oostenrijk de eerste pistes al openen : waar gaan de winter vakantie naar toe ? Wordt het de zon of de sneeuw ?

Aangezien wij altijd in Frankrijk skiën 🎿 wordt het komend jaar waarschijnlijk Valloire. Mijn vrouw wil 2x 2 weken en dan een seizoenpas kopen voor de piste. Op zich geen slecht idee 8-) , maar eerst nog even de zon ☀️ opzoeken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 16 sep 2024 17:50

Ik ga voor het eerst een (halve) winter genieten van mijn immo aankoop in Zuid-Spanje. 'k Ben niet van plan daar een Tacx te zetten 😋.
Afbeelding

pino
Forum-lid HC

pino 16 sep 2024 18:07

Meestal gaan we een week naar groot Frans gebied. Nu hebben we gekozen voor een week in februari boven de Passo Sella in de Dolomieten (Rifugio Friedrich August) . Heerlijke plek. Eerste lift naast het Rifugio.
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid

rikkert 17 sep 2024 08:17

Euh, niks. Ik ga op zomervakantie. Wintersport vind ik mwah, en mijn vrouw vind het niks. En ik vind niks lekkerder dan mijn mijn auto naar Frankrijk. Waar het weer in de winter ook niet je van het is. Dus ik doe geen sneeuw, geen zon, maar een regenvakantie :-). Vroeger een paar keer naar de zon gevlogen, maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig mijn steentje bijdraag, voor een weekje zon, vlieg ik niet meer (ik verbied het anderen niet, hoor, maar ik voel me daar fijner bij)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 sep 2024 08:38

Skiën uiteraard weer in Italië, what else?

Santa Christina dit keer. Of ik een fiets meeneem zal afhangen van de sneeuwsituatie.

Wellicht met de jaarwisseling nog een weekje naar de zon, maar dat moet nog besloten worden.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 sep 2024 08:59

Ski vakantie, winter vakantie, koude vakantie, vroeg donker vakantie, geen-korte-broeken-weer vakantie, geen-palmbomen vakantie, botbreuk vakantie :shock: :? :roll:

Geen denken aan dat ik op wintersport ga. Ik denk helemaal geen vakantie deze winter. Ik heb drie maanden zomervakantie gedaan en ik ben nu op zoek naar nieuw werk. Een maandje warme winterzon in Thailand zie ik dus dit jaar niet gebeuren, alhoewel dat wel super aanlokkelijk is.
Live fast; die young. mijn blog

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 17 sep 2024 09:16

Best leuk hoor wintersport. De bergen zijn omgetoverd tot een winterwonderland. Heel de dag op de piste, dezelfde sensatie als een afdaling op de fiets, maar dan een stuk leuker. 's Avonds spelletjes spelen, een boek lezen, of als je meer een kroegtijger bent, hossen op heerlijk simpele muziek. Probeer het eens voor je het idee afschiet.

Dit jaar geen wintersport voor mij, maar ik vind het altijd fantastische vakanties.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 sep 2024 12:23

Dit jaar in maart 4 ribben gebroken ( au 😣 ) en 1 gekneusde rib ( au au 😩) op de piste.. Dus eigenlijk zou je zeggen ; doet het nou niet. Maar het skiën is zo leuk, het houdt me niet tegen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

leon1
Forum-lid

leon1 17 sep 2024 13:58

Bij mijn zoon in Oostenrijk ligt nu sneeuw voor de deur. Ik ga donderdag die kant op maar gelukkig rijden we door naar Italië om te fietsen. 8-)

Maar on topic: voorjaarsvakantie wordt een fietsvakantie in de omgeving Calpe / Moraira. Dus dit jaar wederom geen skivakantie. En ondanks dat ik skiën ook leuk vind laat ik er eigenlijk geen traan om. Fietsen is een gelijkwaardige zo niet betere vervanger van de wintersport!

En rond de kerst zitten we een paar dagen in Limburg en als het een beetje weer is (lees: droog) gaat de fiets ook mee.
Ride bikes, not tanks!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 sep 2024 14:10

Ik zou graag weer op wintersport gaan, maar het gekluisterd zijn aan de schoolvakanties houdt ons tegen. Pokkeduur, pokkedruk in die paar weken: ben voor beiden allergisch.
De oude manier van "gaan na het hoogseizoen waar er nog sneeuw lag" was fantastisch.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 17 sep 2024 18:16

Dat wordt ook steeds gekker. Ook in de zomer.
Gelukkig zijn de kinder wat ouder en vinden ze een camping ook niks meer.

Duur vind ik nog tot daaraan toe, allewel de prijzen in vijf jaar bijna verdubbeld zijn.
Wat ik in 2018 voor een stacaravan betaalde betaal je nu voor een kampeerplek.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 17 sep 2024 18:56

Ik vind skiën vreselijk. Met z'n allen wachten op een lift, waarna je je best moet doen de vele anderen te ontwijken naar beneden.
Het lijkt mij dan wel weer leuk om een keer te langlaufen, maar elke keer dat wij in de sneeuw waren, lag er te kort sneeuw voor de loipes.

Plaats reactie