Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Parentini

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 sep 2024 11:27

Toch even een apart topic openen.
Ik kreeg recent het aanbod om wat Parentini kledij te testen en er dan m'n eerlijke mening over te geven.
Dat fijn aanbod sloeg ik niet af. Ik ben intussen al enkele weken de kledij aan het gebruiken.
Ik heb er dus niet voor betaald, maar geef wel gewoon mijn mening.

Parentini Unica long sleeve shirt

Ik heb best veel fietsshirts met korte mouwen. Vermoedelijk toch een twintigtal. Maar ik heb niet één shirt met lange mouwen. Ik gebruik armstukken indien nodig. Correctie, ik had tot voor kort geen shirt met lange mouwen.

Afbeelding

Nu dus wel, de Parentini Unica.
Enkele weken geleden kwam de vraag of ik enkele Parentini stukken wilde testen en er m’n eerlijke mening over wilde geven. Het antwoord was uiteraard ‘graag’.
Dus nee, ik heb het shirt niet zelf betaald.
Maar ja, dit is gewoon m’n eerlijke mening over het shirt.

Het ‘tussenseizoen’

We zijn intussen september en in het Noordelijk halfrond betekent dat dat de herfst om de hoek komt piepen. Zonnige dagen worden afgewisseld met donkere, regenachtige dagen. En de nachten en ochtenden worden stilaan kouder.

Dit shirt is gemaakt voor net deze omstandigheden. De stof is net dat beetje dikker dan een zomershirt, zonder dat het té warm wordt. De stof voelt heel zacht en luxueus. De binnenzijde is héél licht geborsteld en voelt dus heerlijk aan. Bovendien is de gebruikte stof 4-way stretch. Het shirt trekt dus nergens tegen. Je voelt amper dat je het draagt.

Afbeelding

Fit & feel

Denk nu niet dat de Unica jersey heel strak zit. Het is geen race fit, maar ook geen slobberend vormloos zeil. Ergens tussenin dus en dat is gewoon zoals het hoort wat mij betreft. Ik ben niet meteen een klimmerstype met m’n 1m78 en 84 kilo (al wordt daar aan gewerkt) en de XL past me perfect.

Ik droeg het shirt op m’n woonwerk ritjes bij 10-12 graden met enkel een basis baselayer shirt. Ik ben nogal een koukleum (diep verborgen in m’n DNA zitten zeker wat mediterraanse chromosomen) en het shirt hield me lekker warm. Comfortabel warm maar niet té warm zodat je overmatig gaat zweten. En het vochtafvoerend vermogen van de Unica is gewoon top. Nooit kreeg ik dat klam gevoel dat we allemaal wel kennen.

Het shirt heeft achteraan drie grote zakken die best stevig zijn. Je kan er dus aardig wat in kwijt zonder dat het boven je achterste gaat bungelen. De rits is van YKK en die zijn gewoon top.

Afbeelding

De adviesprijs voor het Unica shirt is 119 euro en het valt daarmee in de middenklasse. Wat mij betreft speelt het qua kwaliteit een klasse hoger mee.Terwijl sommige peperdure merken meteen een klasse mogen degraderen...

Enkel positief dus? Ik moet bekennen dat ik inderdaad weinig negatiefs over het shirt kan vinden. Kom, ééntje dan toch. Het is verkrijgbaar in rood, wit en donkergroen. Daar mogen wat mij betreft gerust nog wat kleurtjes bij.

Met dank aan brakeaway.nl voor het aanbod
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 17 sep 2024 13:01

Hé, een influencer in het wild....

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 sep 2024 14:17

:lol: :lol:

Shhh, hou het stil ;)
Ze namen eigenlijk zelf contact op. Had al gemerkt dat ze me al even volgden op Instagram.
Ik ken bovendien iemand die al met hen samengewerkt heeft en die was vol lof over de samenwerking.
De kledij die ik kreeg is ook gewoon goed, met soms een werkpuntje hier en daar. En als het degelijk is, wil ik het graag rondvertellen.

Ook hier, wil je het lezen, fijn. Verfoei je 'influencers', ook goed.
Al probeer ik gewoon fair te zijn en m'n eerlijke mening te vertellen.
Sinds ik dit shirt kreeg, heb ik het zowat elke morgen gedragen. Da's misschien nog de beste aanbeveling.

En ik verkies ambassadeur :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door koeroeur op 17 sep 2024 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 17 sep 2024 15:10

'brand ambassador' heet dat, he? ;)
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

pino
Forum-lid HC

pino 17 sep 2024 16:03

Kijk je zo sjagrijnig omdat je er pas na jaren achterkomt dat een shirt lange mouwen een handig kledingstuk is?
Niet zijken maar reiden !

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 sep 2024 18:41

Ik hoor die opmerking dikwijls, maar da's dus echt mijn neutrale blik.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

pino
Forum-lid HC

pino 17 sep 2024 19:00

Sowier schreef: 17 sep 2024 18:41 Ik hoor die opmerking dikwijls, maar da's dus echt mijn neutrale blik.
Heb ik ook last van. Daarom selfies min of meer opgegeven. :D
Niet zijken maar reiden !

kopjethee
Forum-lid

kopjethee 17 sep 2024 19:15

Je kan toch ook gewoon lachen op een foto/selfie? :mrgreen: :mrgreen:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 sep 2024 20:56

Ja, op zich wel natuurlijk. Al lach ik zelden met open mond. Eerder een grote glimlach.
Ik heb zo'n klein spleetje tussen de twee voorste tanden en alhoewel ik dat bij een vrouw heel mooi (lees sexy) vind, is dat bij een man net iets minder.
Ach dom, I know, maar onbewust speelt het wel mee.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 17 sep 2024 22:09

:lol:
No wories! Ik heb die ook.
En een kuiltje in mijn kin en ook nog een wipneus :(

Ergo: niet echt influencer material :mrgreen:

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 10 okt 2024 13:55

[ambassadeur berichtje]

Ik heb vorige week m'n Castelli Perfetto RoS verkocht.
En wel hierom.

Afbeelding

De Parentini Infinito Inga Scatto K-dry Long sleeve Jersey.

Een hele mondvol. Maar wel gewoon een héél fijn jasje.
In feite heel vergelijkbaar met de Perfetto. Hij dient hetzelfde doel. Een tussenseizoen jasje, maar door te combineren met verschillende soorten baselayers kan je hiermee de winter door.

Winddicht ✅
Ademend ✅✅
Waterafstotend ✅

Ik gebruikte het jasje in combinatie met verschillende ondershirts naargelang de temperatuur. Van een basic zomer shirtje eronder tot een thermo shirt. En zo is de vest geschikt voor temperaturen van net oven het vriespunt tot een 12-13 graden.

Afbeelding

Veel shirts en jassen beweren ademend te zijn, maar deze is dat ook effectief. Uiteraard tot op zekere hoogte, bij 15+ graden ga je wel gewoon zweten als een rund en wordt het toch wat vochtig binnenin. Maar dan ga je in principe dit jasje niet dragen.

De jas is gemaakt van wat Parentini 'Super Roubaix Green Soul fabric' noemt. Nog zo'n mondvol.
"SUPER ROUBAIX is a fast-recovery super-stretch fabric, air permeable, strong, soft, comfortable and easy to care; made with a MICROFIBER MULTIBAVA Polyamide, with a teaseling inside, for a better BREATHABILITY, the maximum LIGHTNESS, and a better COMFORT,"
De stof is trouwens gemaakt van 100% gerecycleerde stoffen, beweren ze.

Deze Parentini is duidelijker veel meer stretch dan de Castelli waardoor hij net iets comfortabeler zit.
En de prijs van 120 euro is ook net iets vriendelijker voor de portefeuille dan de Castelli.

O ja, Dikke merci aan brakeaway.nl voor het ter beschikking stellen van deze fijne kledij.
https://brakeaway.nl/products/infinito- ... b10f&_ss=r

Parentini heeft ook nog een dedicated winterjasje, maar da's voor later. Volgende week weer mooi weer tot 19 graden :like:
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 10 okt 2024 15:31

Wat voor stof zit er aan de binnenkant? Nadeel van de Perfetto vind ik vooral dat als je gaat zweten, je een nogal klamme en koude binnenkant hebt. Beetje regenjas gevoel zeg maar.

Gesloten