Alles over vakanties op én met de fiets

Wintervakantie 2024\/2025

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 sep 2024 06:35

Skiën moet je ook zoveel mogelijk buiten de pistes doen. Met een gids uiteraard. Komend voorjaar weer in 4-vallees met het hele gezin. Zin in!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 sep 2024 08:55

Wil graag naar de zon in Januari dag of 8 en een paar keer fietsen,vrouwtje gaat ook mee en gaat relaxen het liefs in de zon uiteraard.
Maar eens gaan zoeken,Calpe en omgeving of Tenerife komt ook zo in mij op.
Suggesties altijd welkom.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2024 09:04

ColumsbusMJ schreef: 17 sep 2024 09:16 Probeer het eens voor je het idee afschiet.
Geldt voor alles :)
............ik had tot m'n 30e echt een heel onhandig beeld van wintersport. Ik zag dat echt als een smoes om een week te zuipen en als DE manier om in gips te eindigen.
31 jaar geleden leerde ik mijn vrouw kennen. Zij ging al jaren op wintersport en gaf aan daar niet mee te gaan stoppen. Prima ik stop ook niet met fietsen :mrgreen:

Ik een keer mee...............en op de 6de dag met een instructeur en m'n vrouw een geweldige tocht gemaakt. Was eerste week april op grens Zwitserland en Italië. Ik was helemaal naar de kloten want eerste keer op de skies en moest nog regelmatig op een pizzapunt teruggrijpen. Ik was echter niet alleen naar de kloten maar ook helemaal verkocht!
Sindsdien één keer niet geweest omdat m'n vrouw in die periode moest bevallen.

Dochterlief is al een paar jaar uit huis maar gaat nog steeds mee op wintersport. Die is heel jong begonnen en kan net als mijn vrouw fenomenaal goed skiën. Ik ga ook overal omlaag maar ik moet het meer van de conditie en m'n eigenwijze kop hebben.
Achteraf had ik graag gezien dat ik jong op de ski's was beland. Had gekund want als peuter een jaar in Zwitserland gewoond.

Jaren (12? 13?) in een luxe hotel in de Dolomieten. Die hebben verbouwd en is nog luxer en zo luxe dat ik mij er niet meer op m'n gemak voel. Ook budgettair niet :mrgreen:
Nu een geweldig appartement met gescheiden delen gevonden in Oostenrijk en gaan we (vrouw, dochter en haar vriend) weer heen. Lunch op de piste en s'avonds zelf lekker koken.................. Paar keer maak ik het mij makkelijk. Ik maak thuis al erwtensoep, bolognesesaus, curry en die vries ik in en neem ik mee.
Verder neem ik goede wandelschoenen meer en dikke camera voor als we een keer wat vroeger van de piste zijn. Pak ik nog even een mooie wandelroute door het bos.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6348
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 sep 2024 09:38

Zo ook hier Gastheer G : wij ( mijn vrouw en ik ) waren 40 en 45 toen we voor het eerst op de latten stonden. Wat waren we benauwd de eerste 2 jaar. Wel netjes alle klasjes doorlopen van de ESF en daarna nog 2 jaar privéles gehad. Dit geeft veel vertrouwen en je leert echt beter skiën. De kids waren de eerste keer 10-13 en 16, en behalve de jongste vinden ze het ook nog steeds geweldig.

Nu eerst nog even de zon opzoeken in Bonaire voor de winter begint. Mountainbiken - natuurpark en natuurlijk snorkelen op het programma. Kijken of we iets bijzonders tegenkomen onder of boven water.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 sep 2024 09:43

Probeer het eens voor je het idee afschiet...

Voor mij is een beetje de keuze, in de zomer drie weken naar Frankrijk of een weekje wintersport. Ik wordt van die drie weken andere omgeving altijd heel relaxed. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik heb een keer geskied, vond het wel leuk, maar weegt niet op tegen mijn zomervakantie. Als ik ongelimiteerd geld had, zou ik misschien best een keer skiën maar niet ten koste van de zomer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2024 10:25

rene schreef: 18 sep 2024 09:38 Nu eerst nog even de zon opzoeken in Bonaire voor de winter begint.
Ga je voor het eerst? Ben er al 30 keer geweest en heb er ruim 400 duiken gemaakt.
Wandelen en MTB is er ook geweldig en vergeet de kanotocht in de mangroven niet! Interessant en ook een leuk om te doen.

Als je niet gaat duiken maar schildpadden wilt zien ga dan naar duikplek Andrea I
Bij de gele steen het water inlopen en recht wegzwemmen tot de dropoff (gele boei)
Op je gemak een beetje rondjes boven het rifdak en kom je ze zeker tegen.

Alle duiken en all snorkel trips die ik op die plek gemaakt heb schildpadden gezien!

Proof:
Afbeelding

Afbeelding

Dagje klein bonaire is ook fraai om te snorkelen omdat rif daar hoog ligt en je dus dichter bij de rif vis kan komen:
Afbeelding

Wandelen is er ook geweldig. Dos Pos en Montana (wel helemaal naar boven ;) ) zijn korte maar leuke hikes.
Ook in Washington Park een paar mooie hikes gedaan. In al die jaren echter nooit de Brandaris gedaan.
Of we waren in het park om te duiken OF er was zoveel regen gevallen dat je niet naar boven mocht :cry:

MTB...............ik heb er serieus afgezien :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie