Canyon
Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.
Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....
Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....
Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Wel grappig dat Canyon hier 65mm levert terwijl ze bij introductie van dit nieuwe frame aangaven dat boven de 50mm er geen (aero)voordeel meer is (wel nadelen; gewicht/(zij)windgevoeligheid bijvoobeeld). Ziet er wel fraai/snel uitmarsman schreef: ↑16 sep 2024 10:03 Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.
Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....
Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Het heeft iets langer geduurd, doordat de weegschaal die ik had niet geschikt bleek om een fiets te wegen.
Maar nu weet ik het:
De Canyon Ultimate CFR WRL, in maat XL, inclusief favero assioma duo pedalen, arundel mandible bidonhouders en garmin mount weegt 7,15 kg.
Voor een XL frame erg netjes!
Dit is dan ook nog het 'oude' frame . Ziet er inderdaad gaaf uit zo, veel fijne km-ers!tomtom schreef: ↑17 sep 2024 16:58Wel grappig dat Canyon hier 65mm levert terwijl ze bij introductie van dit nieuwe frame aangaven dat boven de 50mm er geen (aero)voordeel meer is (wel nadelen; gewicht/(zij)windgevoeligheid bijvoobeeld). Ziet er wel fraai/snel uitmarsman schreef: ↑16 sep 2024 10:03 Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.
Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....
Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Voor degenen die benieuwd zijn of de gravel dropbars (van de 'nieuwe' Aeroad) ook passen op de 'oude' Aeroad (CP0018 cockpit), hier de uitleg in foto's:
https://www.reddit.com/r/CanyonBikes/co ... atibility/
https://www.reddit.com/r/CanyonBikes/co ... atibility/
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
100 Euro kortingscode op een fiets: https://go.canyon.com/r?ref=7D000CFE1
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Zelf heb ik zin om de nieuwe GEAR GROOVE CP0047 Gravel Pro Cockpit op mijn (2022) endurace te monteren.
Dat moet normaal gezien wel lukken, al zijn de bijpassende spacers voor interne bekabeling bedoeld,
je blijft dus met openingen in de spacer zitten waar ik dan weer geen voorstander van ben.
Heeft er iemand ervaring met deze ombouw of deze ergens op het WWW tegen gekomen?
Dat moet normaal gezien wel lukken, al zijn de bijpassende spacers voor interne bekabeling bedoeld,
je blijft dus met openingen in de spacer zitten waar ik dan weer geen voorstander van ben.
Heeft er iemand ervaring met deze ombouw of deze ergens op het WWW tegen gekomen?
Pfff... 386 euro voor een carbon stuurtje, die prijzen tegenwoordig, absurd gewoonweg.bikerke schreef: ↑20 sep 2024 17:15 Zelf heb ik zin om de nieuwe GEAR GROOVE CP0047 Gravel Pro Cockpit op mijn (2022) endurace te monteren.
Dat moet normaal gezien wel lukken, al zijn de bijpassende spacers voor interne bekabeling bedoeld,
je blijft dus met openingen in de spacer zitten waar ik dan weer geen voorstander van ben.
Heeft er iemand ervaring met deze ombouw of deze ergens op het WWW tegen gekomen?
Ik weet niet hoe je tegenover Chinese stuurtjes staat. Ik heb alleszins dit gravel stuur op m'n Grizl gemonteerd. Heel tevreden van en ik mag gerust zeggen dat het al wat te verduren heeft gehad.