Build - Scott Foil
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
mooie garmin mount besteld. Niet goedkoop, maar als je dan toch zo,n zadelpen hebt.
Kan ook nog een airtag in als je wilt.
https://sloperoad.com/garmin-varia-moun ... l-aero-cft
Kan ook nog een airtag in als je wilt.
https://sloperoad.com/garmin-varia-moun ... l-aero-cft
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Stuur is besteld Bikeinn had er 1 op voorraad 420mm / 11cm zat nog te twijfelen over een 440mm. Nog nooit daar besteld.... we gaan het zien.
Nieuwe Red E1 groep ook besteld bij mijn eigen dealer compleet met de quarq powermeter combo
Getwijfeld tussen 48/35 of 50/37. Dit om je met een 36t achter kunt rijden, echter is dat nu een extreem duren cassette +400 euro. En omdat ik straks de 18 kwijt ben leek me 48 voor prettiger, dan hoef ik in de polder zelden naar de 35
Even wachten tot de boel binnenkomt. Wielen ben ik nog niet uit. Voorlopig gaan mijn lage 38mm erin.
Zit nog te twijfelen tussen mijn verkochte wielen gewoon weer nieuw 55mm of de nextie wave 55/60 beide matt carbon......
Ik heb via garantie nog een set newmen naven liggen die gaan daar in. Zonde om een nieuw setje te kopen en ze zijn 295 gram voor de set.
Nieuwe Red E1 groep ook besteld bij mijn eigen dealer compleet met de quarq powermeter combo
Getwijfeld tussen 48/35 of 50/37. Dit om je met een 36t achter kunt rijden, echter is dat nu een extreem duren cassette +400 euro. En omdat ik straks de 18 kwijt ben leek me 48 voor prettiger, dan hoef ik in de polder zelden naar de 35
Even wachten tot de boel binnenkomt. Wielen ben ik nog niet uit. Voorlopig gaan mijn lage 38mm erin.
Zit nog te twijfelen tussen mijn verkochte wielen gewoon weer nieuw 55mm of de nextie wave 55/60 beide matt carbon......
Ik heb via garantie nog een set newmen naven liggen die gaan daar in. Zonde om een nieuw setje te kopen en ze zijn 295 gram voor de set.
Bikeinn is prima. Duurt alleen vaak wel lang.
Maar dus wel voor de nieuwe groep gegaan. Ik fietste op de Basso ook met de 48/35. Vond ik in de polder heerlijk. Wel een cassette van 10/26 (geloof ik) achter.
Maar dus wel voor de nieuwe groep gegaan. Ik fietste op de Basso ook met de 48/35. Vond ik in de polder heerlijk. Wel een cassette van 10/26 (geloof ik) achter.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De groep is binnen behalve de cranks. 165mm schijnt wat lastiger verkrijgbaar.
Het stuur is ook nog niet binnen. Bij bikeinn besteld, was op voorraad een dag na bestellen op 16/11, weer afbesteld en via mijn dealer besteld.
Hopelijk komende week officielle levertijd staat op 30/10
Groep is mooi, echt een verfijning, maar wel met kleine dingen waar ik heel blij van wordt dat daaraan wordt gedacht.
Gewichten zoals beloofd of enkele grammen lichter.
In de revies zag ik dat de rubbers nogal loszaten, bij deze groep die ik heb niet.
Derrie kan standaard tot 36T achter.
De ketting voelt veel soepeler uit de doos dan de oude red en eagle 12 speed kettingen, die voelen stijver stugger.
Sram kwam altijd slecht uit de weerstandstest, waarschijnlijk hiermee opgelost.
Kettingen zijn wel belachelijk duur, als ze net zo lang meegaan als de Eagle kettingen is het prima, dan is het per kilometer goedkoper dan een SLX.
Ja de groep is duur, aan de andere kant niet duurder dan DA en dan is de prijsstelling vrij normaal.
Waar ik echt blij van wordt is dat er twee bleedblocks bijzitten als een verstelbare wig, die werken, maar daar is in de reviews geen aandacht aan besteed als hele goede tools om je blokken terug te duwen, daar zijn ze ook voor bedoeld! Ik heb al een paar keer zo,n tool willen kopen maar vond 80 euro een beetje veel.
Het stuur is ook nog niet binnen. Bij bikeinn besteld, was op voorraad een dag na bestellen op 16/11, weer afbesteld en via mijn dealer besteld.
Hopelijk komende week officielle levertijd staat op 30/10
Groep is mooi, echt een verfijning, maar wel met kleine dingen waar ik heel blij van wordt dat daaraan wordt gedacht.
Gewichten zoals beloofd of enkele grammen lichter.
In de revies zag ik dat de rubbers nogal loszaten, bij deze groep die ik heb niet.
Derrie kan standaard tot 36T achter.
De ketting voelt veel soepeler uit de doos dan de oude red en eagle 12 speed kettingen, die voelen stijver stugger.
Sram kwam altijd slecht uit de weerstandstest, waarschijnlijk hiermee opgelost.
Kettingen zijn wel belachelijk duur, als ze net zo lang meegaan als de Eagle kettingen is het prima, dan is het per kilometer goedkoper dan een SLX.
Ja de groep is duur, aan de andere kant niet duurder dan DA en dan is de prijsstelling vrij normaal.
Waar ik echt blij van wordt is dat er twee bleedblocks bijzitten als een verstelbare wig, die werken, maar daar is in de reviews geen aandacht aan besteed als hele goede tools om je blokken terug te duwen, daar zijn ze ook voor bedoeld! Ik heb al een paar keer zo,n tool willen kopen maar vond 80 euro een beetje veel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ik heb afgelopen week een aantal fietsen met de nieuwe Sram Red groep mogen aanschouwen en idd de remgreeprubbers sluiten lelijk aan op het stuur, waar de rubbers van de oude Red Etap en de AXS groepen wel mooi aansluiten op het stuur...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1479
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Wat is dat met die cranks van 165 mm? Pogacar rijdt ermee en de gehele goegemeente volgt. Heeft het echt effect, of doen we het omdat een professional het doet?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd er al 4 jaar mee. Hij heeft mij nagedaan, niet de dingen om gaan draaien.
Ironie aan - Hier op het forum doe ik wel eens wat uitspraken, mijn wedstrijd uitspraken zijn altijd fout. Mijn technische bijna altijd goed. Het nadeel van die laatste is dat je eerst drie jaar wordt uitgelachen. Bredere banden in 2010, Tubeless zou niks worden volgens velen hier. Schijfremmen zei ik in 2017 over (het is nog terug te lezen): over vijf jaar is er geen fiets met velgremmen meer te krijgen, weer hard uitgelachen. Ironie uit
En nu dit..... over vijf jaar rijd vrijwel iedereen met kortere cranks.
Hij vond het meteen super. Ik had altijd 175mm en ben in 1x naar 165mm gegaan.
Het is persoonlijk, net als een zadel, maar het lijkt er wel op dat korter voor wie dan ook zelden slechter is.
En ik heb best lange benen met 91cm BBL.
Zie het in het geheel, ik ben met deze fiets ook een maat groter gegaan om een minder drop te hebben. Inmiddels ook 46.
Dit is een beetje in dezelfde lijn. Hoe ouder je wordt hoe minder flexibel en dan helpen bij mij kortere cranks.
Vrijwel iedereen die echt zo,n stap heeft gemaakt wil niet meer terug.
Ironie aan - Hier op het forum doe ik wel eens wat uitspraken, mijn wedstrijd uitspraken zijn altijd fout. Mijn technische bijna altijd goed. Het nadeel van die laatste is dat je eerst drie jaar wordt uitgelachen. Bredere banden in 2010, Tubeless zou niks worden volgens velen hier. Schijfremmen zei ik in 2017 over (het is nog terug te lezen): over vijf jaar is er geen fiets met velgremmen meer te krijgen, weer hard uitgelachen. Ironie uit
En nu dit..... over vijf jaar rijd vrijwel iedereen met kortere cranks.
Hij vond het meteen super. Ik had altijd 175mm en ben in 1x naar 165mm gegaan.
Het is persoonlijk, net als een zadel, maar het lijkt er wel op dat korter voor wie dan ook zelden slechter is.
En ik heb best lange benen met 91cm BBL.
Zie het in het geheel, ik ben met deze fiets ook een maat groter gegaan om een minder drop te hebben. Inmiddels ook 46.
Dit is een beetje in dezelfde lijn. Hoe ouder je wordt hoe minder flexibel en dan helpen bij mij kortere cranks.
Vrijwel iedereen die echt zo,n stap heeft gemaakt wil niet meer terug.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1479
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Misschien kwam mijn bericht er wat meer cranky uit dan de bedoeling was.
Ik doelde o.a. op het feit dat ik uit je bericht opmaakte dat die kortere cranks moeilijk(er) te verkrijgen zijn. Vandaar dat ik mij afvroeg of iedereen/meer mensen er nu mee fietsen omdat ze weten dat Pogacar en jij ze gebruiken? Verder moet iedereen het zelf weten hoor en was ik mij niet bewust dat jij eerder was dan Pogacar. Het was geen persoonlijke aanval, ik was benieuwd.
Ik doelde o.a. op het feit dat ik uit je bericht opmaakte dat die kortere cranks moeilijk(er) te verkrijgen zijn. Vandaar dat ik mij afvroeg of iedereen/meer mensen er nu mee fietsen omdat ze weten dat Pogacar en jij ze gebruiken? Verder moet iedereen het zelf weten hoor en was ik mij niet bewust dat jij eerder was dan Pogacar. Het was geen persoonlijke aanval, ik was benieuwd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee zeker niet! Zo kwam je niet over!
Ik begrijp je ook wel. Je hoort Pogi over kortere crank en jij wist niet dat ik er al jaren mee reed.
De kortere cranks worden nog steeds minder gemaakt. Maar je zite zeker in de MTB wel een trend. Kijk de aanbiedingen vaak wel de 175mm voor de MTB en de 170 en 165 zijn duurder. Daar zag je overigens die trend al eerder naar kortere cranks, daar zit nog wel een extra doel achter. Het voorkomen van pedal stricks (het raken van bv een boomwortel of steen)
Ik begrijp je ook wel. Je hoort Pogi over kortere crank en jij wist niet dat ik er al jaren mee reed.
De kortere cranks worden nog steeds minder gemaakt. Maar je zite zeker in de MTB wel een trend. Kijk de aanbiedingen vaak wel de 175mm voor de MTB en de 170 en 165 zijn duurder. Daar zag je overigens die trend al eerder naar kortere cranks, daar zit nog wel een extra doel achter. Het voorkomen van pedal stricks (het raken van bv een boomwortel of steen)
Op de MTB zien we trend naar de 165mm cranks vooral exploderen bij E-MTB's.
Overigens rijd ik sinds de jaren 80 al met 165mm cranks op de baanfiets (en met mij vele anderen). En dat voelt lekker aan. Prestaties zijn er bij mij niet, laat staan meetbaar.
Overigens rijd ik sinds de jaren 80 al met 165mm cranks op de baanfiets (en met mij vele anderen). En dat voelt lekker aan. Prestaties zijn er bij mij niet, laat staan meetbaar.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is het ook, voelt veel lekkerder, meer ontspannen, meer controle ook.
Komt vooral door je heuphoek, dat scheelde bij mij 20mm van 175 naar 165mm.
Dat is best wel veel, ga eens 2cm lager zitten met je stuur.
Komt vooral door je heuphoek, dat scheelde bij mij 20mm van 175 naar 165mm.
Dat is best wel veel, ga eens 2cm lager zitten met je stuur.