Inmiddels heeft Magene er weer een tweetal goedkopere modellen met navigatie bij n.l. de C506 en C506SE, resp. voor $ 119 en $89 . . . .Sowier schreef: ↑20 sep 2024 20:19 Het probleem is dat veel nieuwskomers meteen op de topklasse mikken.
En als je 500-700 euro uitgeeft, wil je volgens mij niet meer geconfronteerd worden met veel bugs, een onaf toestel en onderweg vloeken op het toestel.
Magene heeft intussen ook twee toestellen, ca. 120 en 160 euro dacht ik?
Zullen die topklasse en bugvrijzijn? Waarschijnlijk niet.
Zou ik eerder die Magene kopen? Absoluut.
Cycling One computer, gaat dit wat worden?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Het is net als met auto's komt er nu een nieuw merk wat meteen in de premium klasse meewil of een echte grote speler wil gaat dat je (bijna) nooit lukken. Behalve als het een gigantische financielle impuls is zoals bv Tesla en in dit geval Magene.
Neem garmin, noem nou eens punten waar een ander merk beter in is?
Ik ken ze niet.
Dat je leiver een ietsje kleinere unit wil of een ander mooiere vind is prima.
Maar je kan niet zeggen dat een andere meer of onderscheidende opties heeft.
Het verkoopt 2de hands ook nog een heel goed waardoor het onderde aan de streep niet heel duur is.
Ik ken ze niet.
Dat je leiver een ietsje kleinere unit wil of een ander mooiere vind is prima.
Maar je kan niet zeggen dat een andere meer of onderscheidende opties heeft.
Het verkoopt 2de hands ook nog een heel goed waardoor het onderde aan de streep niet heel duur is.
- CampaYolo
- Forum-lid
Tesla heeft er toch ook heel wat jaartjes over moeten doen vanaf het eerste prototype totdat het goed ging verkopen.
En dan kan je daar ook nog bij afvragen of het succes bereikt is door marketing of de kwaliteit van het product.
De financiële armslag van Musk is in ieder geval niet onbelangrijk geweest.
En dan kan je daar ook nog bij afvragen of het succes bereikt is door marketing of de kwaliteit van het product.
De financiële armslag van Musk is in ieder geval niet onbelangrijk geweest.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Gebruiksgemak Als je de interface van Wahoo ziet tov Garmin, heeft Garmin nog veel te leren. Echter, ik kan er prima mee dealen, en ik vind de extra features van de Garmin meer dan opwegen tov een wat mindere interface.wasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2024 12:17 Het is net als met auto's komt er nu een nieuw merk wat meteen in de premium klasse meewil of een echte grote speler wil gaat dat je (bijna) nooit lukken. Behalve als het een gigantische financielle impuls is zoals bv Tesla en in dit geval Magene.
Ik ken ze niet.
Ik kan me hier bij aansluiten. Zo veel intuïtiever.
En Wahoo brengt echt veel updates uit. Bugs worden in principe snel gefixt.
En klanten service dik ok. Bij Garmin werd ik gewoon afgescheept.
IK zit meer in de goedkopere modellen. Maar hebben de Garmins zo véél extra features tov bv de Wahoo Roam?
En gebruik je die ook effectief? (misschien nog een belangrijkere vraag)
Zoals met bv een iPhone gebruiken de kopers dikwijls maar een fractie van wat het toestel kan.
En Wahoo brengt echt veel updates uit. Bugs worden in principe snel gefixt.
En klanten service dik ok. Bij Garmin werd ik gewoon afgescheept.
IK zit meer in de goedkopere modellen. Maar hebben de Garmins zo véél extra features tov bv de Wahoo Roam?
En gebruik je die ook effectief? (misschien nog een belangrijkere vraag)
Zoals met bv een iPhone gebruiken de kopers dikwijls maar een fractie van wat het toestel kan.
Effectief weet ik niet, maar ik gebruik de ConnectIQ apps wel. Windfield + die voor de Garmin Varia. En een custom datafield die 4 waardes kan weergeven in een half dataveld. Hierdoor gebruik ik bijna alleen nog maar het navigatie scherm aangezien ik daar alle data heb die ik zou willen hebben. HR, power, cadans, snelheid, afstand, tijd, stijgingspercentage en hoogte. Daarbij dus het Garmin Varia veld met oa afstand tot object achter, en de snelheid daarvan. En windfield voor spielerei en een beetje weervoorspelling. Op een Wahoo zou ik veel meer schermen aan het wisselen zijn.
Companion app Wahoo is veel beterNeem garmin, noem nou eens punten waar een ander merk beter in is?
UI van Wahoo / gebruikersgemak is stukken beter
Navigatie van Karoo is beter
Stabiliteit software is bij bijna alle concurrenten beter
Uploaden van ritten gaat bijna bij ieder merk sneller
Moet ik nog doorgaan?
-
- Forum-lid HC
Ik herken er maar weinig van. De eerste gebruik ik niet, de twede ken ik niet.
De navigatie van Garmin, ik zou niet weten wat ik mis of nu niet goed is, zou ik het echt voor moeten zien.
Software heb ik alleen issues mee gehad op de 705, daarna niet meer op de 1000 en 1030plus.
Uploaden, ga je er dan met een stopwatch bijzitten of het 2 of 8 seconde is?
Ik sluit mijn rit in de straat af en als ik afgestapt ben staat ie in connect/strava.
Andersom met een route of training naar de Garmin ook. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
De navigatie van Garmin, ik zou niet weten wat ik mis of nu niet goed is, zou ik het echt voor moeten zien.
Software heb ik alleen issues mee gehad op de 705, daarna niet meer op de 1000 en 1030plus.
Uploaden, ga je er dan met een stopwatch bijzitten of het 2 of 8 seconde is?
Ik sluit mijn rit in de straat af en als ik afgestapt ben staat ie in connect/strava.
Andersom met een route of training naar de Garmin ook. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Dat kan, als je geen ervaring hebt met andere merken snap ik dat er weinig van herkent. Je zegt het zelf al: ik ken ze niet. Maar dat betekent niet dat ze niet bestaan.
Om een voorbeeld te noemen, je kan de kleur van de lijn niet eens veranderen. Het heeft 15 jaar (!) geduurd voordat we 4 datavelden op het kaartscherm kwijt konden en dat kan ook alleen maar met de nieuwste modellen. Virtuele partner kan niet uit. Route omdraaien kan niet op het apparaat zelf. Zo maar een paar voorbeelden dit.
Nog een aanvulling op de eerdere lijst: Garmin Connect is het slechtste stuk software ooit gebouwd. Wat een gedrocht.
Nog iets waar anderen beter in zijn: geen onnozele features inbouwen waar niemand op zit te wachten.
Om een voorbeeld te noemen, je kan de kleur van de lijn niet eens veranderen. Het heeft 15 jaar (!) geduurd voordat we 4 datavelden op het kaartscherm kwijt konden en dat kan ook alleen maar met de nieuwste modellen. Virtuele partner kan niet uit. Route omdraaien kan niet op het apparaat zelf. Zo maar een paar voorbeelden dit.
Sorry, maar dit geloof ik niet. Als er één toestel was dat geteisterd werd door crashes en bugs was het wel de 1000 (die ik zelf ook heb gehad). Ik gebruik momenteel de 840 en ook daar heb ik iedere week wel een spontane crash, reboot of scherm dat traag reageert. En ik ben niet de enige. Als mensen zeggen dat ze nooit softwareproblemen hebben met Garmin is hetzelfde als mensen die zeggen dat ze in de spits nooit in de file staan op de A2.Software heb ik alleen issues mee gehad op de 705, daarna niet meer op de 1000 en 1030plus.
Via wifi gaat het wel snel, via de app regelmatig 10 minuten of langer. En nee, niet alleen mij bij, ook andere hebben daar last van.Uploaden, ga je er dan met een stopwatch bijzitten of het 2 of 8 seconde is?
Nog een aanvulling op de eerdere lijst: Garmin Connect is het slechtste stuk software ooit gebouwd. Wat een gedrocht.
Nog iets waar anderen beter in zijn: geen onnozele features inbouwen waar niemand op zit te wachten.
Waar ik me het meeste aan stoor is dat ik nooit een route van mijn telefoon op de garmin kan zetten tijdens het opnemen van een activiteit.
Nu je het zegt zou ik die Hammerhead wel eens willen proberen.
Ik ben echter een behoorlijk overtuigd Garmin gebruiker, mede door de service bij mankementen.
Is de Karoo 2 een aanrader ? Of gaat dit tegenvallen tegenover een edge1040 ?
Nu je het zegt zou ik die Hammerhead wel eens willen proberen.
Ik ben echter een behoorlijk overtuigd Garmin gebruiker, mede door de service bij mankementen.
Is de Karoo 2 een aanrader ? Of gaat dit tegenvallen tegenover een edge1040 ?