Achterderailleur schakelt niet meer op
Het gaat om Shimano Ultegra 6800. Vanmorgen toen ik ging fietsen stond de hendel na 1 km helemaal scheef. Ben afgestopt en na wat klikken ging het weer. Vanmiddag wil d achterderailleur helemaal niet meer. Al wat WD 40 in de shifter gespoten en de kabel los gehaald. Maar niets.
prj
In welke stand staat de derailleur? Helemaal rechts, helemaal links, zie je de kabel nog bewegen (ik begrijp nu dat je de kabel loste, die vraag is misschien niet meer relevant).
En soms breekt de kabel af in de shifter...
Als de kabel al oud is, best eens alles los maken en zien wat de shifter nog doen. Kost je wel een nieuwe kabel.
En soms breekt de kabel af in de shifter...
Als de kabel al oud is, best eens alles los maken en zien wat de shifter nog doen. Kost je wel een nieuwe kabel.
Toen ik wegreed en naar lichter schakelde bleef de linkerhandel naar links staan. Gestopt en na een keer trekken en duwen schoot de hendel weer in de goede positie. Tijdens het fietsen een paar keer geschakeld waarbij ik het vreemd vond klinken en echt soepel ging het niet. Thuis gekomen deed de hendel niks meer.
Laatst gewijzigd door prjz op 22 sep 2024 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
prj
Ik krijg de shifters niet aan de praat. Het ligt niet aan de achterderailleur. Wellicht de kabel. Ga dinsdag langs de fm. Maar als ik nieuwe shifters moet, wordt het dus Ultegra 8000. Mijn vraag is of die compatbel zijn met een 6800 achterderailleur.
prj
Het is waarschijnlijk, gezien de ouderdom van de shifters, dat het vet in de shifters verdroogd is, waardoor deze niet meer correct kan werken. Oplossing: overvloedig veel WD-40 gebruiken en de shifter bewegen tot de boel loskomt. Natuurlijk alle kabels vervangen.
Volgens de Shimano comptabiliteitslijst wel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless