Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 21 jan 2010 21:55

[quote="Diamond"][quote="pinarello"]Ik konstateer in dit topic een arrogantie die z'n weerga niet kent. Blijkbaar is de AGR alleen bestemd voor diegenen die aardig kunnen fietsen (of zich als zodanig presenteren). Wat een egoisme.
Laat mensen die minder getraind zijn of minder getalenteerd ook gewoon meedoen. Dat kunnen net zo goed liefhebbers zijn maar misschien op een ander nivo.

Het geklaag over lopers wordt slechts als excuus gebruik door zgn "toppers". Als je echt zo goed bent rijd je er gewoon langs, kwestie van opletten en anticiperen. Als je dat niet kunt ben je waarschijnlijk te moe en te slecht getraind en zou je beter weg kunnen blijven heb ik gelezen.

Laat iedereen in zijn/haar waarde, laat iedereen gewoon meedoen en als je daar moeite mee hebt kun je toch gewoon zelf thuisblijven?

We hebben allen minimaal 1 overeenkomst: we komen te fietsen. Geniet er dan gewoon van.[/quote]

+1 dus ik mag daar ook nie kome van die toppers,nou ik heb sch...........t aan ze vorig jaar voor het eerst na 2 mislukte pogingen de keuteberg gefietst voor een niet klimmer zoals ik toch best een heerlijke ervaring.Ik kan ook nie elke week ff naar limburg om daar ff lekker te fietse,dus doen we AGR koppelen aan een leuk weekend.

m.vr gr :):)[/quote]

Helemaal mee eens. Wanneer je moet lopen inderdaad naar rechts maar dat heeft meer met fatsoensnormen te maken en daar kunnen sommige mensen tijdens de AGR nog wat van leren. Allemaal "grote bek" in de eerste 70Km dat ze haast hebben daarna haal ik 75% wel weer in en ben ik eerder bij de Finish en meer genoten van de tocht.

bram1975
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 dec 2009 00:28

bram1975 21 jan 2010 22:12

[quote="peter30"][quote="Diamond"][quote="pinarello"]Ik konstateer in dit topic een arrogantie die z'n weerga niet kent. Blijkbaar is de AGR alleen bestemd voor diegenen die aardig kunnen fietsen (of zich als zodanig presenteren). Wat een egoisme.
Laat mensen die minder getraind zijn of minder getalenteerd ook gewoon meedoen. Dat kunnen net zo goed liefhebbers zijn maar misschien op een ander nivo.

Het geklaag over lopers wordt slechts als excuus gebruik door zgn "toppers". Als je echt zo goed bent rijd je er gewoon langs, kwestie van opletten en anticiperen. Als je dat niet kunt ben je waarschijnlijk te moe en te slecht getraind en zou je beter weg kunnen blijven heb ik gelezen.

Laat iedereen in zijn/haar waarde, laat iedereen gewoon meedoen en als je daar moeite mee hebt kun je toch gewoon zelf thuisblijven?

We hebben allen minimaal 1 overeenkomst: we komen te fietsen. Geniet er dan gewoon van.[/quote]

+1 dus ik mag daar ook nie kome van die toppers,nou ik heb sch...........t aan ze vorig jaar voor het eerst na 2 mislukte pogingen de keuteberg gefietst voor een niet klimmer zoals ik toch best een heerlijke ervaring.Ik kan ook nie elke week ff naar limburg om daar ff lekker te fietse,dus doen we AGR koppelen aan een leuk weekend.

m.vr gr :):)[/quote]

Helemaal mee eens. Wanneer je moet lopen inderdaad naar rechts maar dat heeft meer met fatsoensnormen te maken en daar kunnen sommige mensen tijdens de AGR nog wat van leren. Allemaal "grote bek" in de eerste 70Km dat ze haast hebben daarna haal ik 75% wel weer in en ben ik eerder bij de Finish en meer genoten van de tocht.[/quote]

Als je echt een "topper" bent start je een dag later;). De zaterdag is een toerdag dus bestemd voor wielertoeristen. Geniet dus gewoon van de omgeving en als je hard wil rijden moet je op een andere dag deze ronde rijden. Misschien is het nog beter om je op andere tochten zoals cyclo's te richten als je hard wil rijden.

Kortom: respecteer elkaar tijdens een evenement zoals de AGR, ook al heeft de ander een iets groter zadeltasje dan jij of een bagagedrager. Er zijn namelijk altijd mensen die jou er ook af kunnen rijden en dan schuin over de schouder TOBBER roepen. Voor iedereen die mee doet veel plezier!

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 21 jan 2010 22:40

[quote="knukkel"]Ik heb een kaartje over voor de 125km tocht... ik was de enige van de groep waarbij de inschrijving gelukt was... :-(

Mag tegen kostprijs weg (= 41 euro).
PM me bij interesse.[/quote]

Is inmiddels vergeven (grev047)

grunnfred
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:04

grunnfred 21 jan 2010 22:49

ik weet van vorig jaar dat zo'n kilometer voor het begin van de keutenberg een druk kruispunt is, waarvoor de fietsers moeten wachten voor verkeersregelaars. die sturen groep voor groep de fietsers weg richting de keutenberg. ik viel toevallig precies bij de voet van de berg op een mat (tijdsmeting); even terugkeren om een aanloop te nemen, toen was het rustig pop de keutenberg. dus als je lekker rustig erop wil, ga dan achteraan fietsen in een groepje en laat een gat vallen van 200 meter.

en over de tijdsregistraties, als deze toertocht juist is voor het plezier en voor iedereen, dan moet er geen tijdsregistaries zijn vind ik. net als in de jan janssen classic op de veluwe.

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 21 jan 2010 23:42

Trouwens even wat heel anders. Begrijpen jullie het nut van die grote tent aan het eind met live muziek, bier en patat? Ik zie iedereen elk jaar afgepeigerd van de fiets stappen, z'n zooi inleveren, 5 minuten wachten op de rest, en vervolgens afdalen richting auto of hotel.
.
Alsof ik in mijn wielrennerskloffie even flink ga aanzetten in die tent en dronken naar huis ga. Rare jongens die Limburgers. ;) Ze zoeken altijd een excuus voor een biertje :D. (overigens wel tof dat ze van alles organiseren, dus geen klaagzang hier)

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 22 jan 2010 12:19

Iedereen, ook de minder getrainde mensen, mogen meedoen. Geen probleem. Ik vind wel dat er bepaalde gedragsregels in acht genomen mogen worden.

1) Wanneer je niet tegen een berg op kan fietsen, iedereen kan een keer misschakelen of wat dan ook, ga dan rechts van de weg lopen. Dan loop je niemand in de weg. En als je loopt vervalt de noodzaak andere lopers in te halen.

2) Er kunnen altijd renners zijn die harder willen of kunnen fietsen. Ik zie vaak hele groepen gezellig, breed over de weg toeren. Die gezellig is niets mis mee. Maar zo'n groep inhalen is soms onmogelijk. Houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die met dezelfde inspanning harder fietsen. Ik weet dat het geen wedstrijd is, maar je mag wel gewoon zo'n snelheid aanhouden dat het nog lekker fietsen is.

3) Als je iemand of een groep wil inhalen, kijk achterom.

Niet om betweterig te doen. Maar ook de AGR blijft een tocht voor wielrenners.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 22 jan 2010 12:57

Met 12000 man fietsen en dan verbaasd zijn en klagen dat het druk is. Tja...

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 22 jan 2010 15:29

[quote="Olleranip"]Met 12000 man fietsen en dan verbaasd zijn en klagen dat het druk is. Tja...[/quote]

valt mee hoor. Er is prima eigen tempo te fietsen en dat is het belangrijkst. Alleen op de Keut kan het soms zijn dat je opgehouden wordt maar zelfs dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gewoon een kwestie van een goed tijdstip kiezen om te vertrekken.

jamy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2010 15:30

jamy 22 jan 2010 15:32

Is er misschien hier ook iemand die de 65 km fietst?

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 22 jan 2010 17:35

@m_huizinga: AGR is veel meer dan alleen fietsen. Het biertje na afloop hoort erbij (alleen jammer dat het Amstel is)!! Je wilt me toch niet vertellen dat alleen wij Limburgers daar blijven plakken??
Michiel

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 22 jan 2010 18:05

Ik ben van de partij...150km!
Als je wint heb je vrienden

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 22 jan 2010 19:34

[quote="Fietsvriend"]@m_huizinga: AGR is veel meer dan alleen fietsen. Het biertje na afloop hoort erbij (alleen jammer dat het Amstel is)!! Je wilt me toch niet vertellen dat alleen wij Limburgers daar blijven plakken??[/quote]

Nee hoor, wij blijven er ook altijd wat drinken!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie