SRAM Force eTap Axs voorderailleur wordt niet "wakker"
Ik rij al jaren met mijn SRAM Force eTap groepset zonder enig probleem, tot deze week. Plotseling werkt mijn voorderailleur niet meer als ik beide shifers in druk. Als ik dan de voorderailleur activeer door op het axs knopje te drukken werkt deze weer helemaal prima en kan ik deze met de shifters bedienen.
Als ik dan echter langer dan 5 minuten niets met de voorderailleur niets doe valt die weer in slaap en krijg ik deze alleen maar geactiveerd door op de axs-knop te drukken. Heel onhandig om elke keer van de fiets te moeten als je het voorblad wil schakelen.
Ik heb inmiddels de batterijen opnieuw opgeladen en ook gewisseld. Daarnaast heb ik ook de firmware van beide derailleurs ge-updated. Ook heb ik de derailleurs gereset.
Maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand nog suggesties?
Als ik dan echter langer dan 5 minuten niets met de voorderailleur niets doe valt die weer in slaap en krijg ik deze alleen maar geactiveerd door op de axs-knop te drukken. Heel onhandig om elke keer van de fiets te moeten als je het voorblad wil schakelen.
Ik heb inmiddels de batterijen opnieuw opgeladen en ook gewisseld. Daarnaast heb ik ook de firmware van beide derailleurs ge-updated. Ook heb ik de derailleurs gereset.
Maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand nog suggesties?
Dank voor de suggestie. De batterijen in de shifter zijn echter niet zo lang geleden vervangen. Daarnaast kan het toch niet het probleem zijn, omdat ze wel prima werken op de achterderailleur. En daarnaast, als ik eenmaal de voorderailleur heb geactiveerd dan kan ik de voorderailleur prima bedienen met de shifters.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sowiso proberen om deze te ruilen.
Ik had het met de sleutel van mijn auto; de eerste keer 's morgen de auto ontgrendelen was een ramp, rest van de dag werkte het prefect, zelfs van 15m afsatand. Nieuwe batterij en alles opgelost.
Ik had het met de sleutel van mijn auto; de eerste keer 's morgen de auto ontgrendelen was een ramp, rest van de dag werkte het prefect, zelfs van 15m afsatand. Nieuwe batterij en alles opgelost.
Less is bore
Ik ga het straks proberen. Eens zien of dat verbetering brengt. Ik houd jullie op de hoogte.daniel1975 schreef: ↑23 sep 2024 10:11 Sowiso proberen om deze te ruilen.
Ik had het met de sleutel van mijn auto; de eerste keer 's morgen de auto ontgrendelen was een ramp, rest van de dag werkte het prefect, zelfs van 15m afsatand. Nieuwe batterij en alles opgelost.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Batterijen in de shifters gaan een jaar of drie a vier mee in normale niet extreme situatie.
Zeg een 6000 - 8000km per jaar. Ik vervang ze na drie jaar preventief.
Geen duracell erin, daar zijn soms wat problemen mee met de coating in sommige situaties.
Als dat niet werkt gewoon even naar de dealer.
Ps,
Met een reset bedoel je een nieuwe paring neem ik aan?
Dan moet je wel alles doen! Dus starten met achterderrie en dan de rest.
Zeg een 6000 - 8000km per jaar. Ik vervang ze na drie jaar preventief.
Geen duracell erin, daar zijn soms wat problemen mee met de coating in sommige situaties.
Als dat niet werkt gewoon even naar de dealer.
Ps,
Met een reset bedoel je een nieuwe paring neem ik aan?
Dan moet je wel alles doen! Dus starten met achterderrie en dan de rest.
Inderdaad heb ik alles opnieuw gepaired en gestart met de achterderailleur.wasbeer2006 schreef: ↑23 sep 2024 11:22
Ps,
Met een reset bedoel je een nieuwe paring neem ik aan?
Dan moet je wel alles doen! Dus starten met achterderrie en dan de rest.
Batterijen zijn niet lang geleden vervangen, maar fiets is wel recent vervoerd. Wellicht dat daarbij de shifters per ongeluk ingedrukt zijn. Zoals gezegd, ik ga het later vandaag testen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40251
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kom op zeg, een van de grootste en bekendste batterijenfabrikanten. Dat moet toch gewoon werken?wasbeer2006 schreef: ↑23 sep 2024 11:22 Geen duracell erin, daar zijn soms wat problemen mee met de coating in sommige situaties.
In alle hartslagmeterbanden hier in huis (4) zit bijv ook Duracel.
Less is bore
Er ligt een bittere coating op om te verhinderen dat kinderen e als snoepjes verorberen.
Dat blijkt het probleem te zijn idd.
Trouwens, in tests al meermaals bewezen dat Duracell absoluut niet de beste (langste levensduur) batterijen maakt.
Ik denk dat bij AA batterijen Ikea batterijen zelfs de test wonnen.
Dat blijkt het probleem te zijn idd.
Trouwens, in tests al meermaals bewezen dat Duracell absoluut niet de beste (langste levensduur) batterijen maakt.
Ik denk dat bij AA batterijen Ikea batterijen zelfs de test wonnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Neem contact met SRAM, mogelijk komt er een vervanging in garantie.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Sowier en Daniel exact dat. Ik dacht ook eerst een 1 april grap.
Maar Duracel heeft een letterlijk bittere coating aangebracht dat kinderen ze niet eten
Het staat zelf op de site bij Sram, bij de Quarq FAQ bij problemen.
Maar Duracel heeft een letterlijk bittere coating aangebracht dat kinderen ze niet eten
Het staat zelf op de site bij Sram, bij de Quarq FAQ bij problemen.
Heb ik gisteravond ook gedaan, maar wacht nog op hun reactie. Garantie ben ik wel benieuwd naar. De derailleur is 4 jaar oud. Je zou toch mogen verwachten dat die het langer volhouden dan 4 jaar. Ik fiets best veel, maar ook niet overdreven. Ongeveer 4000 km per jaar.Patrick VB schreef: ↑23 sep 2024 13:03 Neem contact met SRAM, mogelijk komt er een vervanging in garantie.