Dat geldt in wel meer opzichten voor mijn frames
Wind Cycleworks
@ Mark en Mehekachtohapi: Bedankt
Binnenkort wordt het tijd voor een 10'th Anniversary Edition.
Ik volg Bart al vanaf dag 1 en ik vind het geweldig hoe hij vanuit het Zeeuwse mooie, trotse, perfect afgewerkte zeer ambachtelijke fietsen bouwt. Als ik in de markt zou zijn voor een fiets in deze klasse dan zou het vrijwel zeker één van zijn fietsen zijn. Steel is per slot van rekening real!
Wat ik wel grappig vind is dat het erop lijkt dat je de Wind creaties geweldig of geweldig lelijk vind. Er lijkt geen tussenweg te zijn. Ja, het zijn doorgaans zeer functionele creaties. Het lijkt erook wel op dat Bart zich 'ook' gespecialiseerd heeft op bijzondere doelgroepen. Chris King balhoofden zijn natuurlijk 'build to last' maar de mode lijkt voor te schrijven dat je balhoofden niet mag zien. Ook slank staal wordt niet door iedereen gewaardeerd. (terwijl brede buizen eigenlijk een compromis zijn voor het doorgaans gekozen materiaal). Persoonlijk houd ik waar het op fietsframes aankomt ook wel van dat wat forsere materiaal.
Hoe cool zou het zijn wanneer de Anniversary Edition (En ik hoop dat die er komt) een staalkaart zal zijn van functie en esthetiek waarvan ik zeker weet dat het kan. Zoiets als de https://stelbel.it/en/model/stelbel-sb03/ maar dan van de lage landen. Persoonlijk vind ik dat (ook) een bloedmooie fiets. Helemaal in donkerrood. Wat zou het gaaf zijn om zoiets met het Wind Cycleworks logo te zien. Alle finesse en betrouwbaarheid van Wind gecombineerd met de sex-appeal van een Italiaanse.
Maar hé, ik rijd nu al vier jaar op mijn Jan Janssen TDF uit 2016 (matzwart met veel weggewerkte rode kabels, dat dan weer wel) na mijn oudere JJ TDF te hebben doorgegeven aan de volgende generatie. Dus, wat weet ik nou van esthetiek.
Ik volg Bart al vanaf dag 1 en ik vind het geweldig hoe hij vanuit het Zeeuwse mooie, trotse, perfect afgewerkte zeer ambachtelijke fietsen bouwt. Als ik in de markt zou zijn voor een fiets in deze klasse dan zou het vrijwel zeker één van zijn fietsen zijn. Steel is per slot van rekening real!
Wat ik wel grappig vind is dat het erop lijkt dat je de Wind creaties geweldig of geweldig lelijk vind. Er lijkt geen tussenweg te zijn. Ja, het zijn doorgaans zeer functionele creaties. Het lijkt erook wel op dat Bart zich 'ook' gespecialiseerd heeft op bijzondere doelgroepen. Chris King balhoofden zijn natuurlijk 'build to last' maar de mode lijkt voor te schrijven dat je balhoofden niet mag zien. Ook slank staal wordt niet door iedereen gewaardeerd. (terwijl brede buizen eigenlijk een compromis zijn voor het doorgaans gekozen materiaal). Persoonlijk houd ik waar het op fietsframes aankomt ook wel van dat wat forsere materiaal.
Hoe cool zou het zijn wanneer de Anniversary Edition (En ik hoop dat die er komt) een staalkaart zal zijn van functie en esthetiek waarvan ik zeker weet dat het kan. Zoiets als de https://stelbel.it/en/model/stelbel-sb03/ maar dan van de lage landen. Persoonlijk vind ik dat (ook) een bloedmooie fiets. Helemaal in donkerrood. Wat zou het gaaf zijn om zoiets met het Wind Cycleworks logo te zien. Alle finesse en betrouwbaarheid van Wind gecombineerd met de sex-appeal van een Italiaanse.
Maar hé, ik rijd nu al vier jaar op mijn Jan Janssen TDF uit 2016 (matzwart met veel weggewerkte rode kabels, dat dan weer wel) na mijn oudere JJ TDF te hebben doorgegeven aan de volgende generatie. Dus, wat weet ik nou van esthetiek.
Dergelijke fietsen zijn al voorbij gekomen, oa Wind 40 op blz 60 van dit topic. Zoiets doet niet onder voor een Stelbel.
Het is vooral dat bij Wind veel grote mannen aankloppen voor een allroader/gravelframe.
Het is vooral dat bij Wind veel grote mannen aankloppen voor een allroader/gravelframe.
Campagnolo Ultra Dork
@andrem: Bedankt voor deze spontane bijdrage
Het is inderdaad zo dat de WiND-huisstijl (met name de SPECIALS) in de eerste plaats is gebaseerd op wat technisch en praktisch het beste werk voor stalen frames en wat ook nog eens het lekkerste rijdt (voor mij uiteindelijk toch het belangrijkste).
Daarnaast bouw ik inderdaad regelmatig frames voor grote jongens die er nu eenmaal qua proporties anders uit komen te zien dan 'gemiddelde' maatjes.
Maar zoals Ernie ook al aangeeft kan ik ook prima een meer 'sexy' frame ala Stelbel oid bouwen! Dat heb ik inderdaad ook al vaker gedaan (met zelfde of vergelijkbare buizen, gewicht, etc als de hippe(re) merken)
10th anniversary edition is een leuke suggestie. Ik heb iig nog wel wat bijzonders in de planning voor dit jaar, maar dat laat ik nog even in de pijplijn zitten ...
Het is inderdaad zo dat de WiND-huisstijl (met name de SPECIALS) in de eerste plaats is gebaseerd op wat technisch en praktisch het beste werk voor stalen frames en wat ook nog eens het lekkerste rijdt (voor mij uiteindelijk toch het belangrijkste).
Daarnaast bouw ik inderdaad regelmatig frames voor grote jongens die er nu eenmaal qua proporties anders uit komen te zien dan 'gemiddelde' maatjes.
Maar zoals Ernie ook al aangeeft kan ik ook prima een meer 'sexy' frame ala Stelbel oid bouwen! Dat heb ik inderdaad ook al vaker gedaan (met zelfde of vergelijkbare buizen, gewicht, etc als de hippe(re) merken)
10th anniversary edition is een leuke suggestie. Ik heb iig nog wel wat bijzonders in de planning voor dit jaar, maar dat laat ik nog even in de pijplijn zitten ...
Laatst gewijzigd door bartv op 23 jan 2024 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij nog wel eens mooi lijkt om een titanium WiND frame te laten bouwen. Maar vergt natuurlijk wel technische vaardigheden met lassen.
Tuurlijk kan ik een kant en klaar tita frame kopen of er eentje laten maken door Waltly, maar dat is het in mijn beleving toch net niet...
Tuurlijk kan ik een kant en klaar tita frame kopen of er eentje laten maken door Waltly, maar dat is het in mijn beleving toch net niet...
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Titanium is an sich wel een interessant materiaal, maar trekt me verder eigenlijk niet bijzonder. Is bouwtechnisch toch ook wel weer een verhaal apart (oa TIG-lassen ipv fillet brazing) en wordt al door redelijk wat specialisten gedaan (internationaal gezien).
Een volledig gelugd stalen frame zou ik daarentegen gewoon kunnen bouwen ...
Een volledig gelugd stalen frame zou ik daarentegen gewoon kunnen bouwen ...
Een complete Special Allroader voor woonwerk en winterritten:
https://windcycleworks.nl/uncategorized ... allroader/
https://windcycleworks.nl/uncategorized ... allroader/
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Hee de zilveren GRX groep. Dat is al pluspunten. Gedurfd kleurtje ook.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Inderdaad special edition GRX groep in zilver met daarbij passende andere onderdelen in zilver.
Kleur is maisgeel met een snufje sparkling silver.
Kleur is maisgeel met een snufje sparkling silver.
Dat is in principe wel mogelijk, maar heeft ook zo z'n haken en ogen.
Bij interesse kan je me het beste even mailen.
Bij interesse kan je me het beste even mailen.