Daniel, jammer dat je dit soort dingen bij anderen niet schrijft. Maar geeft niet hoor, anderen, en ook jou, zal dat nooit overkomen.daniel1975 schreef: ↑27 sep 2024 12:47+1ColumsbusMJ schreef: ↑27 sep 2024 11:51 Het gaat over de MotoGP en een incident op het WK wielrennen. Dat Wasbeer het zou hebben over het dagelijks gebruik van de fiets zou ik nooit uit zijn tekst hebben opgemaakt.
Jans leest wel vaker wat ze wil lezen
WK 2024 mannen en vrouwen
Is het niet zo dat het door volgers van het wielrennen het opvalt. Het viel mij dit jaar op dat er nogal wat mensen overleden bij wandelen/hiken in de bergen. Trouwens het aantal mensen dat overleed of zeer zwaar gewond raakte was ook dit jaar niet mis bij de Ventoux. En dat was echt niet tijdens een wedstrijd.wasbeer2006 schreef: ↑27 sep 2024 12:55 Klopt puur over fietsen als sport in wedstrijd verband.
Er zijn in beide sporten relatief veel zwaar gewonden en doden te betreuren.
Zoveel fietsen of rijden er geen motor in wedstrijdverband.
Nu zitten overal risico's aan en elk ongeval heeft zijn eigen verhaal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een wattagemeter bij de aanvang van de klim waarbij je een minimaal vermogen/kg moet trappen om de hekken te openen. Ik zit denken aan een watt/kg wat overeen komt met een klimtijd van 90min vanuit Bedoin
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat is ook zo. Jij zou de cijfers moeten zien. Berichtgeving kan toch vertroebelen.Jans schreef: ↑27 sep 2024 13:07
Is het niet zo dat het door volgers van het wielrennen het opvalt. Het viel mij dit jaar op dat er nogal wat mensen overleden bij wandelen/hiken in de bergen. Trouwens het aantal mensen dat overleed of zeer zwaar gewond raakte was ook dit jaar niet mis bij de Ventoux. En dat was echt niet tijdens een wedstrijd.
Wat je wel ziet is dat steeds meer mensen maar alles willen doen, en kunnen doen en een "bucket" list hebben.
En dat beter niet kunnen doen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
We maken er wel grappen over, maar de ongetrainde die ik op E bikes naar boven zie knallen moeten ook naar beneden. Op eigen kracht omhoog geeft een wat minder stijle leercurve en een veel beter gevoel van de snelheid en inspanning. Maargoed we dwalen af..daniel1975 schreef: ↑27 sep 2024 14:17 Een wattagemeter bij de aanvang van de klim waarbij je een minimaal vermogen/kg moet trappen om de hekken te openen. Ik zit denken aan een watt/kg wat overeen komt met een klimtijd van 90min vanuit Bedoin
+ een geapostilleerd document met een selectie uit een strava rit waaruit blijkt dat je al harder dan 80km/h hebt afgedaald met de fietsdaniel1975 schreef: ↑27 sep 2024 14:17 Een wattagemeter bij de aanvang van de klim waarbij je een minimaal vermogen/kg moet trappen om de hekken te openen. Ik zit denken aan een watt/kg wat overeen komt met een klimtijd van 90min vanuit Bedoin
Laatst gewijzigd door raven14 op 27 sep 2024 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn meer ongelukken naar beneden dan naar boven.raven14 schreef: ↑27 sep 2024 14:26+ een geäpostilleerd document met een selectie uit een strava rit waaruit blijkt dat je al harder dan 80km/h hebt afgedaald met de fietsdaniel1975 schreef: ↑27 sep 2024 14:17 Een wattagemeter bij de aanvang van de klim waarbij je een minimaal vermogen/kg moet trappen om de hekken te openen. Ik zit denken aan een watt/kg wat overeen komt met een klimtijd van 90min vanuit Bedoin
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sommige moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen ook voor andere.
Ik had er een keer een in LBL die ging keren in de afdaling, kon er net langs.
Schold hem behoorlijk verrot, zegt ie. "Foutje kan toch gebeuren" ............... Nou vandaar de eerste zin
Ik had er een keer een in LBL die ging keren in de afdaling, kon er net langs.
Schold hem behoorlijk verrot, zegt ie. "Foutje kan toch gebeuren" ............... Nou vandaar de eerste zin
Ik zou je gelijk geven, maar de meeste mensen denken zelf te weten wat ze aankunnen. En die laten zich vaak niet op een ander idee brengen.wasbeer2006 schreef: ↑27 sep 2024 14:53 Sommige moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen ook voor andere.
Ik had er een keer een in LBL die ging keren in de afdaling, kon er net langs.
Schold hem behoorlijk verrot, zegt ie. "Foutje kan toch gebeuren" ............... Nou vandaar de eerste zin
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hebben we dat allemaal niet ooit eens gehad, foutieve inschatting die net goed afliep?
Less is bore