Hallo,
mijn vorige racefiets (Kuota Kuraro) dateert alweer van 2013-2014, dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe.
De keuzes die ik heb, zijn een BH RS1 4.5 of een Trek Madone SL6 gen8. Beide geometrieën passen, dus daar gaat mijn vraag niet over.
Bij de BH is de groepset Ultegra DI2, bij de Trek is dat een 105 DI2.
Bij de BH is de wielset de alu Vision Team35, bij de Trek is dat carbon Bontrager Aeolus Elite 35.
Vraag is in feite of de kwaliteit van de Trek en de carbon wheelset die je erbij krijgt het prijsverschil van 1200€ waard is?
Als ik dezelfde carbon wheelset erbij zou kopen komt de BH ongeveer op 200€ minder dan de Trek, maar dan heb ik er wel de Ultegra DI2.
BH RS1 4.5 vs Trek Madone SL6 gen8
Passen de beide frames je goed? Dan kan je kiezen.
Het is echt niet zo dan een duurdere fiets ook daadwerkelijk beter is. In het geval van Trek, betaal je veelal voor de merknaam. Maar als jij dat 200,- waard vindt, gewoon doen.
Het is echt niet zo dan een duurdere fiets ook daadwerkelijk beter is. In het geval van Trek, betaal je veelal voor de merknaam. Maar als jij dat 200,- waard vindt, gewoon doen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Op een Trek is ongeveer 15 - 20% korting op de adviesprijs mogelijk.
De vision set zou ik houden als reserve of direct inwisselen tegen een als degelijk gekend staande set.
Verder de fiets kopen die jij het mooiste vindt.
De vision set zou ik houden als reserve of direct inwisselen tegen een als degelijk gekend staande set.
Verder de fiets kopen die jij het mooiste vindt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Korting op de adviesprijs heb ik.
Heb nu gezien dat die Vision wheelset idd een heel goedkoop setje is. Ik ga dan direct voor de Trek gaan aangezien het prijsverschil niet zo hoog is als ik een carbon wheelset bij de BH zou nemen.
De stack scheelt maar 1mm:
- Stack BH RS1 4.5: 58,3cm
- Stack Trek Madone SL6 gen8: 58,2cm
De reach ligt wel iets verder uiteen. Deze is bij de BH 38,8cm en bij de Trek 39,4cm.
Bedankt voor de antwoorden!
https://www.hopmansfietsgigant.nl/wiele ... 17846.html
Dan wordt het prijsverschil al weer groter.
Echt licht/fantastisch is die carbon wielset ook niet. Op Marktplaats wordt je er ook dood mee gegooid. Dan kun je beter 1200 budget hebben om zelf een wielset uit de zoeken.
Dan wordt het prijsverschil al weer groter.
Echt licht/fantastisch is die carbon wielset ook niet. Op Marktplaats wordt je er ook dood mee gegooid. Dan kun je beter 1200 budget hebben om zelf een wielset uit de zoeken.
Campagnolo Ultra Dork
+1 voor jwkeij en pino. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, zou ik voor de BH gaan en dan kijken naar een mooie standaard wielset of een handgespaakte set. Waarom de BH? Is toch een merk dat je veel minder ziet dan Trek (plus ik heb een BH dealer bijna letterlijk om de hoek zitten).
Time is (almost) on my site