Tubeless
Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:
Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?
Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?
Andere tips zijn ook welkom
Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?
Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?
Andere tips zijn ook welkom
Ja de latex van Schwalbe (of Doc Blue, dat is hetzelfde spul) is een draak om van de band af te krijgen. Afgelopen weekend wielen waar ik een set 28mm Schwalbe Pro One TLE op had liggen voorzien van Michelin Power Gravel v2 banden (De DTSwiss wielen zijn van wat hogere kwaliteit dan de standaard Cube GR2.3 wielen). Latex die ik daarin had zitten was Orangeseal. Aangezien die banden nog prima zijn (ong 1000km ofzo) wilde ik ze schoonmaken en dan op voorraad leggen. Die Orangeseal trok je zo van de band af. Sommige stukjes iets harder, maar als tip wat ik gezien heb zou je een grote harde gum kunnen gebruiken. Zeker voor de randen. Maar het grootste gedeelte trok ik er zo in eens groot vel uit.
Heb nog ong 250ml Doc Blue staan, die ik dus niet meer ga gebruiken. Ik vond het al niet al te best sealen (orangeseal gaat STUKKEN beter), en schoonmaken is niet te doen.
Heb nog ong 250ml Doc Blue staan, die ik dus niet meer ga gebruiken. Ik vond het al niet al te best sealen (orangeseal gaat STUKKEN beter), en schoonmaken is niet te doen.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Ik heb een half jaartje met die Pirelli's gereden, maar ik kon er niet aan wennen.chris80 schreef: ↑01 okt 2024 21:43 Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:
Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?
Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?
Andere tips zijn ook welkom
Om een of andere reden had ik er niet het volste vertrouwen in in een snelle bocht. Vraag me niet waarom, het zal wel tussen mijn oren zitten.
Het was inderdaad een waar ongenot om die dingen de 1e keer om de velg te krijgen. Eenmaal om de velg ploppen ze er wel zo op. Zelfs zonder sealant bleven ze toch zeker een paar uur op druk.
(Wel op andere velgen dan jij hebt)
Nu weer op de conti gp5000. Ik vind het fijne banden sinds dat duitse vlaggetje er af is.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Helaas beide niet van toepassing . Zat nog maar een 3tal weken nieuwe sealant in en zeker voldoende. Voor de rest geen muc-off fan maar hun sealant heeft mij wel al een paar maal geholpen.
Intussen blijft de band toch gewoon op druk na gisteren nog eens goed opgepompt te hebben .
Uno-X Mobility or bust!
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Rit 1: ik rij lek, maar bijpompen naar 3 bar en de sealant houdt het.
Rit 2 (dag erna): gat gaat weer open en blijft open. Peaty’s plug (zo’n model vette pijpenrager) erin en ik kon weer naar huis
Rit 3 (2 dagen later): zelfde gat (zo lijkt het) is weer open. Die plug is van buiten weggesleten, maar ik neem aan dat er een prop in de band blijft zitten, toch?
Dat ritje nog wel een uur met 1,5bar kunnen uitrijden tot thuis, maar fijn is anders.
Nu eerst ff vers bandje opleggen. De oude GP5000S TR had er ook al een paar duizend opzitten, maar leek nog niet al te erg versleten. Even kijken of/hoe ik dat ga fixen.
Rit 1: ik rij lek, maar bijpompen naar 3 bar en de sealant houdt het.
Rit 2 (dag erna): gat gaat weer open en blijft open. Peaty’s plug (zo’n model vette pijpenrager) erin en ik kon weer naar huis
Rit 3 (2 dagen later): zelfde gat (zo lijkt het) is weer open. Die plug is van buiten weggesleten, maar ik neem aan dat er een prop in de band blijft zitten, toch?
Dat ritje nog wel een uur met 1,5bar kunnen uitrijden tot thuis, maar fijn is anders.
Nu eerst ff vers bandje opleggen. De oude GP5000S TR had er ook al een paar duizend opzitten, maar leek nog niet al te erg versleten. Even kijken of/hoe ik dat ga fixen.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Dat is nou juist het nadeel van dat soort 'vette pijpenrager', die worden er op den duur er uit geperst want het heeft geen prop die in de band blijft zitten. "Dynaplug" daarentegen heeft aan het eind van zo'n 'vette pijpenrager' een messingpunt die wel in de band blijft zitten.fietsslak schreef: ↑16 okt 2024 12:10 Iemand enig idee wat ik fout doe?
Rit 1: ik rij lek, maar bijpompen naar 3 bar en de sealant houdt het.
Rit 2 (dag erna): gat gaat weer open en blijft open. Peaty’s plug (zo’n model vette pijpenrager) erin en ik kon weer naar huis
Rit 3 (2 dagen later): zelfde gat (zo lijkt het) is weer open. Die plug is van buiten weggesleten, maar ik neem aan dat er een prop in de band blijft zitten, toch?
Dat ritje nog wel een uur met 1,5bar kunnen uitrijden tot thuis, maar fijn is anders.
Nu eerst ff vers bandje opleggen. De oude GP5000S TR had er ook al een paar duizend opzitten, maar leek nog niet al te erg versleten. Even kijken of/hoe ik dat ga fixen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless