Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

verhto
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 01 okt 2024 10:04

latex van schwalbe, en idd kleef hard vast, en met mesje maak ik putten in de rand van de band... da nu na 4 jaar tubeless fietsen, het eerste negatieve punt ... dus maar een biba gestoken.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1245
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 01 okt 2024 21:43

Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:

Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?

Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?

Andere tips zijn ook welkom 👍

derxx
Forum-lid
Berichten: 1068
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 02 okt 2024 01:30

Ja de latex van Schwalbe (of Doc Blue, dat is hetzelfde spul) is een draak om van de band af te krijgen. Afgelopen weekend wielen waar ik een set 28mm Schwalbe Pro One TLE op had liggen voorzien van Michelin Power Gravel v2 banden (De DTSwiss wielen zijn van wat hogere kwaliteit dan de standaard Cube GR2.3 wielen). Latex die ik daarin had zitten was Orangeseal. Aangezien die banden nog prima zijn (ong 1000km ofzo) wilde ik ze schoonmaken en dan op voorraad leggen. Die Orangeseal trok je zo van de band af. Sommige stukjes iets harder, maar als tip wat ik gezien heb zou je een grote harde gum kunnen gebruiken. Zeker voor de randen. Maar het grootste gedeelte trok ik er zo in eens groot vel uit.

Heb nog ong 250ml Doc Blue staan, die ik dus niet meer ga gebruiken. Ik vond het al niet al te best sealen (orangeseal gaat STUKKEN beter), en schoonmaken is niet te doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 02 okt 2024 06:31

chris80 schreef: 01 okt 2024 21:43 Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:

Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?

Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?

Andere tips zijn ook welkom 👍
Ik heb een half jaartje met die Pirelli's gereden, maar ik kon er niet aan wennen.
Om een of andere reden had ik er niet het volste vertrouwen in in een snelle bocht. Vraag me niet waarom, het zal wel tussen mijn oren zitten.
Het was inderdaad een waar ongenot om die dingen de 1e keer om de velg te krijgen. Eenmaal om de velg ploppen ze er wel zo op. Zelfs zonder sealant bleven ze toch zeker een paar uur op druk.
(Wel op andere velgen dan jij hebt)

Nu weer op de conti gp5000. Ik vind het fijne banden sinds dat duitse vlaggetje er af is.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 02 okt 2024 12:49

Orlok schreef: 30 sep 2024 09:56 a) geen of onvoldoende sealant;
b) slechte sealant.
😉
Helaas beide niet van toepassing :) . Zat nog maar een 3tal weken nieuwe sealant in en zeker voldoende. Voor de rest geen muc-off fan maar hun sealant heeft mij wel al een paar maal geholpen.

Intussen blijft de band toch gewoon op druk na gisteren nog eens goed opgepompt te hebben :? .
Uno-X Mobility or bust!

Plaats reactie