Compressor voor tubeless
Ik heb al een tijdje van GIANT een cylinder om op te pompen en die dan in 1x de lucht de band in blaast, maar ben nu al een tijdje aan het klooien met mijn voorband en hij wil maar niet ploppen. Gaat een compressor hier veel verschil maken? Ik hoop dat ie langer die hoge druk blijft geven en ik dus nog iets aan de band kan duwen en trekken zodat ie "pakt".
Moet ik bij een compressor nog letten op de VOOOOOM die ie in 1x kan geven en hoe wordt dat aangeduid in de specs? Tips?
Moet ik bij een compressor nog letten op de VOOOOOM die ie in 1x kan geven en hoe wordt dat aangeduid in de specs? Tips?
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Dan moet het in ieder geval een compressor zijn met drukvat.
Al geprobeerd met een CO2 patroon?
Dat is een stukje goedkoper.
Al geprobeerd met een CO2 patroon?
Dat is een stukje goedkoper.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Mijn drukvat doet het over het algemeen beter dan de compressor bij lastige banden.
Ventielkern eruit gehaald? Band aan één kant vast in de velg duwen heeft mij ook wel eens geholpen.
Sommige banden heb ik direct tubeless, maar ik ben er ook wel eens een paar uur(!) mee bezig geweest.
Ventielkern eruit gehaald? Band aan één kant vast in de velg duwen heeft mij ook wel eens geholpen.
Sommige banden heb ik direct tubeless, maar ik ben er ook wel eens een paar uur(!) mee bezig geweest.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
+1
Mijn compressor heeft een 6 liter drukvat, en die is echt zo leeg wanneer de band niet goed in de velg schiet.
Mijn compressor heeft een 6 liter drukvat, en die is echt zo leeg wanneer de band niet goed in de velg schiet.
Hmmm dus huidige drukvat van GIANT zal ongeveer t zelfde bieden als een compressor met bijv 6L vat.53x11 schreef: ↑01 okt 2024 20:52 Mijn drukvat doet het over het algemeen beter dan de compressor bij lastige banden.
Ventielkern eruit gehaald? Band aan één kant vast in de velg duwen heeft mij ook wel eens geholpen.
Sommige banden heb ik direct tubeless, maar ik ben er ook wel eens een paar uur(!) mee bezig geweest.
Ja alle truukjes al geprobeerd en was er nu zo klaar mee dat ik eerst nieuw velglint erop heb gedaan, dan binnenband er in en oppompen tot alles netjes plopt. Idee was om die er daarna uit te halen en weer te proberen met dus 1 kant nog netjes in de velg. Vervolgens viel mij bij t leeglaten van de binnenband dat deze binnenband ook een losse kern heeft. Aangezien ik er echt genoeg van had, heb ik daar vervolgens sealant ingegooid en weer opgepompt.
Zal er hier in t Limburgse Heuvelland binnenkort wel voor gestraft worden met al die scherpe stenen en meidoornstruiken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Sealant in een binnenband. Dat hoort toch wel bij de meest bijzondere oplossingen die ik ooit heb gehoord
Maar werkt niet. Tenmiste, ooit eens geprobeerd bij wijze van experiment. Gaatje erin prikken en de sealant deed niks.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ow, zou dat komen dat de sealant tegen alleen speciale rubbers lijmt of zou de druk van de lucht teveel 'flapperen' rondom het lek dat ie daarom niet kan dichten?
En waarom zit er dan een losse kern in, alleen om mogelijk het ventiel te vervangen?
In principe heeft een drukvat (of een CO2 patroon) iets meer debiet dan een compressor.
Een MTB Co2 patroon is altijd mijn last resort, wel eens nodig gehad ja, maar 99% van de tijd lukt het gewoon met de compressor of zelfs met de vloerpomp (alhoewel dat vaak niet eens probeer, heb toch perslucht hangen in mijn werkplaats).
Een MTB Co2 patroon is altijd mijn last resort, wel eens nodig gehad ja, maar 99% van de tijd lukt het gewoon met de compressor of zelfs met de vloerpomp (alhoewel dat vaak niet eens probeer, heb toch perslucht hangen in mijn werkplaats).
Geen idee eigenlijk waarom het niet werkte. Alle talkpoeder in de binnenband verhinderde de dichtende werking? Misschien was het ook wel toeval, ik heb niet uitgebreid getest. Losse ventielkernen bestaan al lang voordat er tubeless gereden werd. Zal wel goedkoper te produceren zijn?
Dingen die bij mij soms(!) werken:
- Zeepsop op de hiel van de band
- drukvat aangesloten houden op de (high volume) pomp en bijpompen zodra je het vat open zet
- 1 kant van de band met een bandenlichter in de velg duwen (de tip met de binnenband zetten en dan de binnenband weer weghalen lees ik ook vaak. Bij mij floept dan, net als bij jou, de buitenband gewoon vrolijk van de velgramd af zodra de binnenband weer leeg is)
- ventielkern eruit en het "pistool" van de compressor rechtstreeks in het ventiel
- Na een tijdje met binnenband gereden te hebben nogmaals proberen
- Een offer brengen aan de bandengod
Uiteindelijk krijg ik alles wel tubeless, en meestal is het me volstrekt onduidelijk waarom de ene band binnen 3 seconden op zijn plek zit, en die andere pas na tig pogingen (en veel gevloek en getier)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit dus!
Ik zie soms verhalen van heel ervaren tubeless rijders die vreselijk hebben lopen tobben met een band.
Ik heb het zelf nog nooit gehad (afkloppen!), met een 24L/8bar max compressortje hier.
Less is bore