Hallo allen,
Wij gebruiken al jaren een Hapro Atlas 3 - 7 pin - MK2. Zwaar maar degelijk. Helaas is de draaiknop van het kantelmechanisme "dol". Hierdoor kunnen we de drager niet meer vast zetten (of als dat wel zou lukken los maken). Er zijn veel onderdelen beschikbaar, maar ik kan nergens ontdekken of ik dit onderdeel kan vervangen. Iemand ervaring mee?
HAPRO Atlas kantelmechanisme defect
-
- Forum-lid
Ik heb goede ervaringen met hun klantenservice. Heb je die al gemaild?
-
- Forum-lid
Zeker, maar helaas (nog) geen reactie.
-
- Forum-lid
Hoe heeft u de knop eraf gekregen? Aangezien deze dol is en door draait kan ik hem er niet afdraaien. Hem inslijpen vind ik een risico op het beschadigen van de bout.
overigens heeft de klantenservice ondertussen gereageerd. De knop heeft artikel nummer: 22807 de bout (aldus de klantenservice) 33209. De knop is goed verkrijgbaar, de bout echter nergens.
Ik zal vnv nogmaals naar de situatie kijken.
overigens heeft de klantenservice ondertussen gereageerd. De knop heeft artikel nummer: 22807 de bout (aldus de klantenservice) 33209. De knop is goed verkrijgbaar, de bout echter nergens.
Ik zal vnv nogmaals naar de situatie kijken.
Met eindeloos pielen en veel geduld is het gelukt. De bout zit in een kunststof knop (in mijn geval). Uiteindelijk is het met veel proberen gelukt eerst de knop eraf te halen en daarna de dolgedraaide bout te verwijderen. Het is te lang geleden om er deftige uitspraken over te doen.
hun fietsen.
Ik heb even gekeken, disclaimer: mijn model is mogelijk anders.
Maar... het is bij mij een oogbout. Die kun je wel vinden via Google. Maar ik denk dat 't niet nodig is en dat 't alleen de knop is.
De knop zelf is plastic en die houdt ook de moer vast (zit verstopt in de knop). Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat de moer is uitgesleten in het plastic. Gewoon ff die knop kapot slijpen met een Dremel of desnoods snijden met een scherpe kniptang. Dan kun je met een steeksleutel het mechanisme weer bedienen (niet ideaal) tot je een nieuwe knop hebt. Of de oplossing van BertL: een vleugelmoer erop zetten.
Maar... het is bij mij een oogbout. Die kun je wel vinden via Google. Maar ik denk dat 't niet nodig is en dat 't alleen de knop is.
De knop zelf is plastic en die houdt ook de moer vast (zit verstopt in de knop). Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat de moer is uitgesleten in het plastic. Gewoon ff die knop kapot slijpen met een Dremel of desnoods snijden met een scherpe kniptang. Dan kun je met een steeksleutel het mechanisme weer bedienen (niet ideaal) tot je een nieuwe knop hebt. Of de oplossing van BertL: een vleugelmoer erop zetten.
-
- Forum-lid
Hapro heeft idd een zeer attente klantenservice. Snelle reacties. Kreeg keurig een mailtje van HIT waarin mijn bestelling (bout en knop) al klaar stond. Voor een euro of 15 kan ik er straks weer een paar jaar tegen aan. Advies is bout doorslijpen, nieuwe bout plaatsen, knop erop en klaar. Ga eea even rustig bekijken als het binnen is. Dank voor alle reacties!