Krijg buitenband niet van de velg
Ik heb ook een setje wielen die best "groot" zijn. Dat is best irritant, want als je dan onderweg lek rijdt en de buba plopt niet lekker op de velg, hobbel je de rest van de rit als een hobbelpaard rond.
Ik zweer bij Vredestein Fortezza Senso All Weather.
Soepelste en ruimste band die ik heb kunnen vinden...
Ik zweer bij Vredestein Fortezza Senso All Weather.
Soepelste en ruimste band die ik heb kunnen vinden...
Grappig dat je precies deze band noemt. Met deze band moest ik in het voorajar terug naar de winkel omdat hij onmogelijk stug was. Had em met heeeeeel veel moeite op een van de wielen gekregen en het 2e wiel ging maar half. Toen bedacht ik me dat dit geen doen was als ik langs de weg zou staan met een lekke band en wilde de band er weer af halen. Dit lukte me niet. Terug naar Mantel en daar heeft die beste medewerker ook 20 minuten staan kloten om hem er af te krijgen. Voor mij nooit meer die schwalbe one tle. Heb nu de Vredestein Fortezza Senso Superiore, die gaat er heel soepel op en af.
Ligt ook (grotendeels) aan de band (merk, type). Ik heb zelf dit jaar nog 'enorme ruzie' gehad met een soort gelijk geval. Betrof een Schwalbe Durano Plus band. Geen idee wat ze met de compound hebben gedaan, want ik was altijd erg te spreken over deze banden. Kreeg ze met geen mogelijkheid op en van de velgen.
Nu overgestapt op Vittoria Rubino Pro, en geen centje pijn met erop en eraf leggen.
Nu overgestapt op Vittoria Rubino Pro, en geen centje pijn met erop en eraf leggen.
TL is logisch gezien altijd iets minder ruim in de maat. Er moet ook lekdicht aangesloten worden, dus past het allemaal nét ietsje strakker in elkaar.Oude-Kamphuis schreef: ↑02 okt 2024 15:02Heb even gekeken, maar het is idd een tubeless ready wiel. Ik wist niet dat die krapper waren. Thuis kun je nog naar de FM. Maar als je op een uur fietsen van huis ergens langs een weiland een lekke band krijgt, is dat toch vervelend. Gelukkig gebeurt het niet vaak (lek).
Schwalbe heb ik de ervaring mee dat die vaak iets ruimer valt dan Continental, Pirelli of Vittoria. Je zou eens met een handelaar/LBS kunnen praten of je wat verschillende op proef mag monteren. Of gewoon online bestellen, voorzichtig proberen en retour sturen...
Dogma F