Racefiets binnen 1500 budget
Hallo,
Ik ben aan het rond kijken voor een racefiets om te kijken of ik dit naast het MTB biken leuk vind.
Degene die ik op het oog heb is de cube attain slx in het wit of een canyon endurace 7.
Welke zouden jullie kiezen of zijn er nog andere leuke fietsen binnen dit budget?
Ik ben aan het rond kijken voor een racefiets om te kijken of ik dit naast het MTB biken leuk vind.
Degene die ik op het oog heb is de cube attain slx in het wit of een canyon endurace 7.
Welke zouden jullie kiezen of zijn er nog andere leuke fietsen binnen dit budget?
Is de Canyon nu überhaupt nu te krijgen? Ik zie uitverkocht tenzij in XL of 2XL.
Persoonlijk heb ik het iets meer voor cube.
En ik hou van witte fietsen.
Of het nu nog zo is, weet ik niet, maar op CUBE was vroeger ook nog wel wat korting te bedingen.
Persoonlijk heb ik het iets meer voor cube.
En ik hou van witte fietsen.
Of het nu nog zo is, weet ik niet, maar op CUBE was vroeger ook nog wel wat korting te bedingen.
-
- Forum-lid
Laatst een cube fiets gekocht voor de kleinzoon.
Ging 10% korting af.
Weet niet of dit ook voor een racefiets mogelijk is.
Is de afmontage van beide fietsen vergelijkbaar?
En is jouw maat beschikbaar?
Ging 10% korting af.
Weet niet of dit ook voor een racefiets mogelijk is.
Is de afmontage van beide fietsen vergelijkbaar?
En is jouw maat beschikbaar?
De Canyon spreekt mij meer aan vanwege het lagere gewicht en vermoedelijk betere wielen.
Beide fietsen hebben echt een mooie kleur als je tenminste een groene neemt.
Met 105 zijn ze beide al goed afgemonteerd.
Als het je maat is doe je met beide fietsen geen verkeerde koop.
Beide merken maken fietsen voor de langere man. Dus als je lange benen hebt zit je goed. Heb je relatief korte benen dan kun je beter bij Giant kijken.
Beide fietsen hebben echt een mooie kleur als je tenminste een groene neemt.
Met 105 zijn ze beide al goed afgemonteerd.
Als het je maat is doe je met beide fietsen geen verkeerde koop.
Beide merken maken fietsen voor de langere man. Dus als je lange benen hebt zit je goed. Heb je relatief korte benen dan kun je beter bij Giant kijken.
-
- Forum-lid
Een 56 bij Cube, mogelijk dat dit past, maar lijkt me aan de kleine kant. Ik ben 6 CM kleiner en heb een Agree in maat 56.
Eerst passen is de boodschap.
In België, bij Masure Cube store, zie ik een witte 58 in stock staan.
Eerst passen is de boodschap.
In België, bij Masure Cube store, zie ik een witte 58 in stock staan.
Ik heb een maat 56 cube Nuroad en ben 1.80. Past prima.
Op dit moment zijn er goeie deals te krijgen bij Cube. Volgens mij zitten ze met oude voorraad, en komen er nieuwe modellen aan. Als ik alleen al kijk naar de Cube Nuroad race kostte het vorige model (wat ik heb) nieuw 1649. De nieuwe modellen heb je nu voor 1499,- en het oude model (als ze hem nog hebben staan) zal rond de 1300,- kosten, maar vermoed dat je daar nog wel wat vanaf kunt lullen. Zal met de Agree niet anders zijn.
Cube is net als Sensa een merk zonder fratsen, niet fancy, maar gewoon een prima fiets. En voor dat geld onverslaanbare prijs/kwaliteit imho.
Op dit moment zijn er goeie deals te krijgen bij Cube. Volgens mij zitten ze met oude voorraad, en komen er nieuwe modellen aan. Als ik alleen al kijk naar de Cube Nuroad race kostte het vorige model (wat ik heb) nieuw 1649. De nieuwe modellen heb je nu voor 1499,- en het oude model (als ze hem nog hebben staan) zal rond de 1300,- kosten, maar vermoed dat je daar nog wel wat vanaf kunt lullen. Zal met de Agree niet anders zijn.
Cube is net als Sensa een merk zonder fratsen, niet fancy, maar gewoon een prima fiets. En voor dat geld onverslaanbare prijs/kwaliteit imho.
Ik heb zowel de Agree als Nuroad gereden, beide in 56. Daar zit wel een verschil in geometrie wat je zeker gaatvoelen. Ik ben 178 en de agree was te groot (teveel reach) terwijl ik de nuroad door de compactere zit goed paste. Als je van een mtb komt kan ik mij voorstellen dat de omschakeling naar een agree een grote stap is. Op de racefiets zit je vaker langere tijd in dezelfde houding, dan is een comfortabele zit wel lekker. Dan zit met de attain, nuroad en endurance in het comfortabelere spectrum. Zeker de attain en de nuroad zijn met korting te verkrijgen.
-
- Forum-lid
Om te kijken of je het wat vindt, zou ik misschien eerder kijken voor een nette 2e-hands, wat budget in je zak steken