Scheef spacerkapje tussen frame en spacerringen
Hallo,
Vraagje (misschien ook voor andere mensen met een Sensa Giulia GF). Tussen het frame en de spacers onder de stuurpen zit een plastic kapje, bedoeld als afwerking én om de remleidingen doorheen te routen. Om de paar kilometer komt het kapje scheef te staan. Deze kan ik uiteraard weer terug duwen zodat deze weer netjes recht staat, maar het is wel irritant.
Het balhoofd is goed afgesteld, dus ik wil de topcap niet harder aandraaien (en dat zou ook niet moeten). Is er iemand met hetzelfde probleem? Of iemand die een idee heeft waar dit door wordt veroorzaakt en hoe het is op te lossen?
Hieronder een foto van wat ik bedoel.
Alvast bedankt.
Groet,
Jan
Vraagje (misschien ook voor andere mensen met een Sensa Giulia GF). Tussen het frame en de spacers onder de stuurpen zit een plastic kapje, bedoeld als afwerking én om de remleidingen doorheen te routen. Om de paar kilometer komt het kapje scheef te staan. Deze kan ik uiteraard weer terug duwen zodat deze weer netjes recht staat, maar het is wel irritant.
Het balhoofd is goed afgesteld, dus ik wil de topcap niet harder aandraaien (en dat zou ook niet moeten). Is er iemand met hetzelfde probleem? Of iemand die een idee heeft waar dit door wordt veroorzaakt en hoe het is op te lossen?
Hieronder een foto van wat ik bedoel.
Alvast bedankt.
Groet,
Jan
Oorzaak: ik gok op de stuggere (rem)leidingen die het kapje meenemen als je het stuur verdraait…maar dat had je zelf ook wel al bedacht. Mogelijk te kort of te lang of de doorvoer door het kapje te strak/stroef.
Oplossing: denkelijk wat experimenteren: leidingen iets naar buiten trekken? Doorvoer door het kapje wat ruimer maken? of wat vet/smeer aanbrengen dat het makkelijker glijdt, etc. En eens voorleggen aan Sensa.
Oplossing: denkelijk wat experimenteren: leidingen iets naar buiten trekken? Doorvoer door het kapje wat ruimer maken? of wat vet/smeer aanbrengen dat het makkelijker glijdt, etc. En eens voorleggen aan Sensa.
-
- Forum-lid
En wat een lelijke lange bout zit er in die stuurpen
Inderdaad, ik denk ook dat het bewegen van de remleiding het kapje 'meetrekt'. Alles zit goed vast. Heb ook al de remleiding wat verder 'erin' geduwd en 'm dan met tape aan de andere remleiding vastgemaakt (zodat het op en neer bewegen met sturen minimaal is), maar ook dat helpt helaas niet.
-
- Forum-lid
Dat kapje moet toch meebewegen? Het moet alleen ook weer netjes terugdraaien en daar gaat het mis?
-
- Forum-lid HC
Dit ziet eruit als slecht afgemonteerd. Ik zou reclameren bij de verkoper.
Het gebeurt inderdaad bij het terugdraaien, want het kapje hoort inderdaad mee te bewegen. Het gekke is dat ik best wat kracht moet zetten om het kapje met de hand/duim terug te zetten... en als het stuur tijdens stilstaan een aantal keer draai gaat het goed. Het gebeurt eigenlijk altijd tijdens het rijden, wat toch ook wel vreemd is.
Misschien heb ik de oplossing. Vanmiddag de boel eens losgehaald, ook het betreffende kapje. Daaronder zit een soort geleider waar de kabels doorheen lopen en de opening daarvan zat niet exact onder de openingen van het kapje (dus er is dan altijd iets dat schuin aan de leiding 'trekt'). Eens kijken morgen als ik een ritje maak of dit inderdaad het euvel was.
Yes, opgelost!jvries schreef: ↑06 okt 2024 18:32 Misschien heb ik de oplossing. Vanmiddag de boel eens losgehaald, ook het betreffende kapje. Daaronder zit een soort geleider waar de kabels doorheen lopen en de opening daarvan zat niet exact onder de openingen van het kapje (dus er is dan altijd iets dat schuin aan de leiding 'trekt'). Eens kijken morgen als ik een ritje maak of dit inderdaad het euvel was.