Bedoel je dit groene onderin? Dat is een hoogteprofiel (maar is in de lage landen dus een vlakke lijn), kun je uitzetten in het activiteitenprofiel -> gegevensschermen -> kaart -> toon hoogteprofielpeerV schreef: ↑28 sep 2024 17:11 Bij het rijden van een koers op mijn Edge 540 worden twee regels van het scherm aan de onderkant in beslag genomen door een balk de voortgang de koers aangeeft.
Het scherm is toch al niet zo groot en daarom wil ik er vanaf.
Maar het lukt mij niet om die balk te verwijderen.
Iemand een idee?
Garmin Edge 540/840
Wat is jullie ervaring sinds de laatste firmware (24.18/24.19) met het stijgingspercentage?
Sinds die firmware update geeft deze continue verkeerde waardes aan. Vaak veel te laag.
Dit viel me afgelopen week helemaal op toen ik aan het fietsen was in de buurt van de Alpe d'Huez.
Bv percentages van 2-5%, terwijl het toch echt richting 10% ging.
Ook het aantal hoogtemeters klopt niet (in 1 rit had ik 3800hm, terwijl een clubgenoot 4500hm had.
Vreemde is dat clubgenoten met hetzelfde toestel (840, maar ook 1040) wel de juiste percentages zagen (ook met de laatste firmware).
Op het forum van Garmin vind ik ook diverse topics hierover.
Sinds die firmware update geeft deze continue verkeerde waardes aan. Vaak veel te laag.
Dit viel me afgelopen week helemaal op toen ik aan het fietsen was in de buurt van de Alpe d'Huez.
Ook het aantal hoogtemeters klopt niet (in 1 rit had ik 3800hm, terwijl een clubgenoot 4500hm had.
Vreemde is dat clubgenoten met hetzelfde toestel (840, maar ook 1040) wel de juiste percentages zagen (ook met de laatste firmware).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Ik zie hetzelfde met mijn 1040 sinds de laatste update. Rij vaak negatieve stijgingspercentages terwijl de weg echt omhoog loopt. Denk bijv. aan een deel van de Amerongse berg.
Deze week had ik een heuvel met 5789% stijgingspercentage zag ik op mijn display. Na de rit kreeg ik wel terug een software update aangeboden, moet nog eens kijken of het nu wel in orde is.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Geen enkele issue hier. Reageert gewoon snel op veranderingen en de hoogtemeters komen overeen met de verwachting. Ook als ik naderhand in Strava de hoogtemeters laar corrigeren is dit meestal maar een paar meter verschil.wezep schreef: ↑06 okt 2024 22:11 Wat is jullie ervaring sinds de laatste firmware (24.18/24.19) met het stijgingspercentage?
Wat ik me wel kan voorstellen (dat hoor je vaak) is dat er vocht zit in de opening naar je barometer sensor. Dan reageert die traag op hoogteverschillen, en meet hij ook slecht je daadwerkelijke hoogte.
Het is dus heel wisselend. Zal de sensor eens checken en schoonmaken.derxx schreef: ↑07 okt 2024 10:30Geen enkele issue hier. Reageert gewoon snel op veranderingen en de hoogtemeters komen overeen met de verwachting. Ook als ik naderhand in Strava de hoogtemeters laar corrigeren is dit meestal maar een paar meter verschil.wezep schreef: ↑06 okt 2024 22:11 Wat is jullie ervaring sinds de laatste firmware (24.18/24.19) met het stijgingspercentage?
Wat ik me wel kan voorstellen (dat hoor je vaak) is dat er vocht zit in de opening naar je barometer sensor. Dan reageert die traag op hoogteverschillen, en meet hij ook slecht je daadwerkelijke hoogte.
Maar het is echt opgetreden bij de nieuwe firmware, dus als het de sensor zou zijn, dan verwacht je toch ook afwijkingen met de oude firmware?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Leuk bugje in de x40 en x50 firmware :
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... sleep-mode
Waardoor strava flyby en samenrijden dus niet meer werkt, zie ook mijn post in strava topic.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... sleep-mode
Waardoor strava flyby en samenrijden dus niet meer werkt, zie ook mijn post in strava topic.
Eigenlijk een domme beginnersvraag maar here we go...
Stel ik rij onderstaande route, dat ik gevonden heb op het net:
Het startpunt ligt helemaal links, maar ik kom van bijna helemaal rechts aangereden. Krijg dan steeds de melding "Navigeer naar Start route"? Moet ik dan op "nee" drukken en ergens inpikken op de route om dan de hele route af te rijden of moet ik net wél navigeren naar start?
Ik wil gewoon ergens inpikken met rijden op de route en dan gewoon de hele route afrijden zonder al teveel hassle...
Het startpunt ligt helemaal links, maar ik kom van bijna helemaal rechts aangereden. Krijg dan steeds de melding "Navigeer naar Start route"? Moet ik dan op "nee" drukken en ergens inpikken op de route om dan de hele route af te rijden of moet ik net wél navigeren naar start?
Ik wil gewoon ergens inpikken met rijden op de route en dan gewoon de hele route afrijden zonder al teveel hassle...
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
Bv de route is 90 km en jij komt op km 45 op de route zal die navigeren tot km 90 daar zal je de route (koers) opnieuw moeten inladen en weer bv tot km 45 rijden en daar de koers stoppen en je eigen richting weer op te gaan.Je activiteit loopt gewoon door tot jij hem zelf beëindigd.Stancke schreef: ↑23 okt 2024 16:40 Eigenlijk een domme beginnersvraag maar here we go...
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.