Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2024 mannen en vrouwen

el_loco
Forum-lid

el_loco 09 okt 2024 09:09

Blijkbaar heb ik een andere wedstrijd gezien. Heb me prima vermaakt een paar uurtjes. Parcours was onderscheidend genoeg, je zag iedereen langzaam leeglopen en één van de beste renners ter wereld komt solo aan, dat zegt genoeg. Amateurs die profs in de weg rijden, landen- en merkenteams die tactiek door elkaar gebruiken en eigenlijk wil iedereen vooral zelf winnen, veel meer wielrennen dan dat wordt het niet volgens mij.
De in beeld gebrachte beslissende demarrage was prachtig ook, je zag de berusting van Vermeersch en vdPoel die heel snel achter de horizon verdween omdat de motor niet kon inhalen, schitterend.

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 09 okt 2024 11:55

+1 voor el loco, ik heb me nl ook wel vermaakt, zeker nadat Mathieu wegsprong met Florian Vermeersch en Jasper Stuijven begon te bakkeleien met de mannen van Alpechin...
Zo kwam Gianni Vermeersch ook aan zijn 1e wereldtitel gravel, doordat Mathieu de benen stilhield na de demarrage van de belg...
Kostelijke middag gehad die meteen daarna gevolgd werd door de WC MTB in Mount St Anne Canada op Eurosport!!

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 09 okt 2024 13:00

Is het topsport als een handvol profs een hobby ritje rijd tegen een grote groep amateurs?
De profs zien het als leuke spielerij, de materiaalsponsoren zijn tevreden, de organisatie is tevreden, de UCI zal er vast wat aan overhouden.
Ik heb het leuk gevonden om naar te kijken.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 09 okt 2024 13:25

Is het topsport als voorafgaand aan een WK een CO2max barbecue in de fik wordt gestoken om aan verbrande kadavers te kunnen knagen en deze weg te spoelen met bier? Opvallend dan toch dat de winnaars niet aanwezig waren.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 okt 2024 13:26

CampaYolo schreef: 09 okt 2024 13:00 Is het topsport als een handvol profs een hobby ritje rijd tegen een grote groep amateurs?
De profs zien het als leuke spielerij, de materiaalsponsoren zijn tevreden, de organisatie is tevreden, de UCI zal er vast wat aan overhouden.
het is vermaak... en dat is een kenmerk van topsport... breedtesport zie je nooit op TV...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 okt 2024 13:27

Klein_Verzet schreef: 09 okt 2024 13:25 Is het topsport als voorafgaand aan een WK een CO2max barbecue in de fik wordt gestoken om aan verbrande kadavers te kunnen knagen en deze weg te spoelen met bier? Opvallend dan toch dat de winnaars niet aanwezig waren.
de meeste verliezers waren er ook niet

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2024 08:09

Klein_Verzet schreef: 09 okt 2024 13:25 Is het topsport als voorafgaand aan een WK een CO2max barbecue in de fik wordt gestoken om aan verbrande kadavers te kunnen knagen en deze weg te spoelen met bier? Opvallend dan toch dat de winnaars niet aanwezig waren.
Barbecuen en bier brouwen zijn beiden topsport.
Campagnolo Ultra Dork

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 10 okt 2024 09:51

CampaYolo schreef: 09 okt 2024 13:00 Is het topsport als een handvol profs een hobby ritje rijd tegen een grote groep amateurs?
Ik snap het probleem niet echt. Uiteindelijk starten de profs vooraan en gaat het voor de meest blinkende knikkers ook gewoon tussen de profs. Gedubbelden inhalen doen ze/we wekelijks op de cross en daar stoort niemand zich aan.
Uno-X Mobility or bust!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2024 10:43

SantaSCSI schreef: 10 okt 2024 09:51
Ik snap het probleem niet echt. Uiteindelijk starten de profs vooraan en gaat het voor de meest blinkende knikkers ook gewoon tussen de profs. Gedubbelden inhalen doen ze/we wekelijks op de cross en daar stoort niemand zich aan.
Voor mij is het niet meer dan een breed opgezet evenement om zo veel mogelijk omzet te genereren. Als mensen daar blij van worden, moeten ze er aan deelnemen (als ze zich al gekwalificeerd hebben).

ND12
Forum-lid

ND12 10 okt 2024 10:55

Ik ben afgelopen weekend in Leuven geweest. Het was een prachtig evenement. Voor de fans was er ook meer dan voldoende te doen. Zondagochtend zelf nog de laatste lus van en naar Leuven mogen fietsen van 50km. Ik ben dan geen prof, maar het was een prachtig parcours en ook lastiger dan het op tv leek (al ben ik niet de meest handige qua technische skills). Zat er asfalt in? Ja, zeker... maar het was dan ook onmogelijk om alles onverhard aan elkaar te verbinden en het is dan ook geen MTB-wedstrijd. Ik zie het probleem van een beetje asfalt dan ook niet. Ik vond het met name leuk dat het als open event aanvoelde en dat is toch wel wat de meeste sporten missen: toegankelijkheid.

galileo2
Forum-lid

galileo2 10 okt 2024 10:58

Jans schreef: 10 okt 2024 10:43
SantaSCSI schreef: 10 okt 2024 09:51
Voor mij is het niet meer dan een breed opgezet evenement om zo veel mogelijk omzet te genereren. Als mensen daar blij van worden, moeten ze er aan deelnemen (als ze zich al gekwalificeerd hebben).
Die beschrijving is ook van toepassing op het WK veldrijden.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2024 11:09

Was de Ronde van Kroatië topsport als een belofte uit een veredelde dorpsploeg de bergtrui pakt?

Is Formule 1 topsport als het zoontje van de teambaas nog een stoeltje warm mag houden?

Als je het allemaal zo makkelijk en amateuristisch vindt, dan pak je volgend jaar die wereldtitel toch even mee?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie