Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Jetblack Victory

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 okt 2024 12:29

De "Victory" van Jetblack.
Als we Shane Miller aka GPlama mogen geloven, de nieuwe standaard.
https://youtu.be/ZMQS-MTf1vo?si=dMiOcBhTY7DsRkVy
De specs zijn inderdaad wel indrukwekkend voor een trainer van €449
Laatst gewijzigd door Kiekeboe op 03 nov 2024 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 okt 2024 12:33

De nieuwe standaard, slechts geschikt voor één app

Hou op met me :lol: :lol: :lol: :lol:

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 09 okt 2024 12:44

Je kunt de cog toch gewoon wisselen voor een body+cassette? Dan kun je hem met iedere app gebruiken en is de prijs volgens mij nog steeds heel concurrerend.
Afbeelding | Afbeelding

PufPuf 2e
Forum-lid

PufPuf 2e 09 okt 2024 16:05

Mijn Elite direto is gesneuveld en heb vorige winter de fiets daarom weer op een oude kinetic rock&roll gestald. Ik was van plan om een Wahoo kick core aan te schaffen maar dit is toch ook wel een serieuze kandidaat nu. Met ook nog WiFi als extra. Ben benieuwd wanneer ze leveren kunnen.

marcmarc
Forum-lid

marcmarc 09 okt 2024 16:45

Er is blijkbaar een wachtlijst...

"Information on VICTORY Availability
The first delivery of the Victory has already been completely sold out. We expect the next availability at the beginning of December 2024.
You can add yourself to the waiting list today without obligation. We will inform you as soon as the Victory is available again."

https://jetblackcycling.eu/en/produkt/j ... t-trainer/

derxx
Forum-lid

derxx 09 okt 2024 21:31

Beetje jammer dat ie verplicht met Zwift Cog + click geleverd wordt. Zou fijn zijn voor bv 399,- zonder die Zwift Cog, en dat je gewoon je eigen cassette erop doet voor de mensen die geen Zwift gebruiken.
Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat ze daar van Zwift wel een kickback op krijgen. En het zou me ook niet verbazen als JetBlack die Zwift Cog en click produceert voor Zwift.
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 10 okt 2024 06:54

derxx schreef: 09 okt 2024 21:31 Beetje jammer dat ie verplicht met Zwift Cog + click geleverd wordt. Zou fijn zijn voor bv 399,- zonder die Zwift Cog, en dat je gewoon je eigen cassette erop doet voor de mensen die geen Zwift gebruiken.
Kan me aan de andere kant ook voorstellen dat ze daar van Zwift wel een kickback op krijgen. En het zou me ook niet verbazen als JetBlack die Zwift Cog en click produceert voor Zwift.
Die cog is op de Wahoos die ermee komen is niks anders dan 2 plastic kapjes en een 14T kransje. Die gewoon op de bestaande body zit. Haal je die met een standaard cassette afnemer eraf heb je gewoon de body voor je neus. Ik ken deze JetBlack niet. Maar kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 okt 2024 07:26

havana schreef: 09 okt 2024 12:33 De nieuwe standaard, slechts geschikt voor één app

Hou op met me :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoals Edwin reeds vernoemde, die cog haal je er gewoon af en je plaats een cassette.
Het ging me om de specs en de nauwkeurigheid van deze trainer (in het GPLama lab).
Wi-Fi
USB Connection
Auto Calibration
Bluetooth Device Bridge
10Hz Race Mode
Voor deze prijs, toch wel ongezien momenteel.

Nu kunnen ze momenteel wel de vraag niet aan.
Vraag is ook, als de massaproductie is opgestart, ze dezelfde kwaliteit gaan kunnen handhaven als de trainer die GPLama had. DCR is trouwens ook heel lovend over deze nieuwe trainer.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 okt 2024 09:23

My bad, dat wist ik niet.

Verder ziet het aanbod er zeer goed uit. Zou mooi zijn als die virtual cog ook door andere apps wordt geadopteerd.

derxx
Forum-lid

derxx 10 okt 2024 09:59

Gravelist schreef: 10 okt 2024 06:54
derxx schreef: 09 okt 2024 21:31 Beetje jammer dat ie verplicht met Zwift Cog + click geleverd wordt. Zou fijn zijn voor bv 399,- zonder die Zwift Cog, en dat je gewoon je eigen cassette erop doet voor de mensen die geen Zwift gebruiken.
Die cog is op de Wahoos die ermee komen is niks anders dan 2 plastic kapjes en een 14T kransje. Die gewoon op de bestaande body zit. Haal je die met een standaard cassette afnemer eraf heb je gewoon de body voor je neus. Ik ken deze JetBlack niet. Maar kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn.
Ik weet dat je hem er zo afhaalt, zit gewoon een standaard Shimano Hg Hub onder. Mijn punt is dat ze een trainer zouden moeten verkopen zonder dat ding. Los kosten die iets van 89,- ofzo bij Zwift (incl de BT dongle om te schakelen). Aangezien Zwift zelf niks maakt, en ze al een goeie relatie met Jetblack hebben (1e Zwift One was het vorige model trainer van Jetblack), zou ik het niet vreemd vinden dat Jetblack ook die Zwift cog+shifter voor Zwift maakt. Vandaar dat ik ook denk dat ze een financiële kickback krijgen als ze dat ding wel standaard erop zetten en niet zonder verkopen.
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 10 okt 2024 12:20

derxx schreef: 10 okt 2024 09:59
Ik weet dat je hem er zo afhaalt, zit gewoon een standaard Shimano Hg Hub onder. Mijn punt is dat ze een trainer zouden moeten verkopen zonder dat ding. Los kosten die iets van 89,- ofzo bij Zwift (incl de BT dongle om te schakelen). Aangezien Zwift zelf niks maakt, en ze al een goeie relatie met Jetblack hebben (1e Zwift One was het vorige model trainer van Jetblack), zou ik het niet vreemd vinden dat Jetblack ook die Zwift cog+shifter voor Zwift maakt. Vandaar dat ik ook denk dat ze een financiële kickback krijgen als ze dat ding wel standaard erop zetten en niet zonder verkopen.
Hoe the financieel geregeld is tussen beide partijen zal mij een worst wezen. Feit blijft dat je een, kennelijk goede trainer met een Cog voor een "koopje" krijgt. Wil je dat ding niet, en ook niet op Zwift, haal je hem eraf. En zet die spullen op marktplaats. Dan pak je misschien ook die 50,- die je zelf graag minder wilt betalen.

derxx
Forum-lid

derxx 11 okt 2024 01:16

Gravelist schreef: 10 okt 2024 12:20
derxx schreef: 10 okt 2024 09:59

Hoe the financieel geregeld is tussen beide partijen zal mij een worst wezen. Feit blijft dat je een, kennelijk goede trainer met een Cog voor een "koopje" krijgt. Wil je dat ding niet, en ook niet op Zwift, haal je hem eraf. En zet die spullen op marktplaats. Dan pak je misschien ook die 50,- die je zelf graag minder wilt betalen.
Heb net nog even teruggelezen, maar ik zeg inderdaad nergens dat dit wel lijkt een top trainer te zijn. Even afwachten of alles heel blijft, en de evt garantie afhandeling goed zal zijn. Maar buiten dat zijn dit gewoon top specs voor een belachelijk lage prijs, en moet Wahoo, Tacx en Elite zich langzaam gaan afvragen wie er in vredesnaam nog een "high end" trainer voor 1000,- gaat kopen, als JetBlack feitelijk hetzelfde of beter levert voor 449,-

Wahoo z'n Kickr Core en de Tacx flux lopen kwa specs achter op deze trainer, en zijn duurder.
Nu heeft Wahoo wel een top service, en worden trainers zonder veel moeite omgeruild voor een refurbished (als nieuw) model. Kennis kreeg na 5jr problemen met een Kickr. Waarschijnlijk een lager stuk, ding maakte een verschrikkelijk geluid. Video gemaakt, met supprt gechat -> werd omgewisseld voor een refurbished model (nieuwer dan wat hij had, hij had een Kickr v4, en kreeg een v5). Ohja, zonder kosten. Dat geeft mij wel vertrouwen voor de toekomst dat mocht er iets met mn Kickr v6 gebeuren dat het wel opgelost wordt.
Afbeelding

Plaats reactie