Soms niet heel blij met mijn nieuwe fiets - of ben ik een dinosaurus?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Principes was >25jr campa. Echter, als je electrisch wil is Campa geen optie.
2jr geleden Force gehad, maar mijn ding is het niet. Irritante lelijke accus, DOT olie en onhandige cassettes (who needs a 10??). Sinds Shimano de dikke koehoorns en de waslijnen overboord heeft gegooid werd het een stuk beter.
Wel jammer dat de 12sp groep weer een slagje lomper en hoger is geworden qua shifter dan de 11sp. 11 sp was zo mooi rank.
2jr geleden Force gehad, maar mijn ding is het niet. Irritante lelijke accus, DOT olie en onhandige cassettes (who needs a 10??). Sinds Shimano de dikke koehoorns en de waslijnen overboord heeft gegooid werd het een stuk beter.
Wel jammer dat de 12sp groep weer een slagje lomper en hoger is geworden qua shifter dan de 11sp. 11 sp was zo mooi rank.
Less is bore
En daar zijn dus principes voor! (Mechanisch) Campa all the way. En SRAM op de MTB's.daniel1975 schreef: ↑10 okt 2024 11:35 Principes was >25jr campa. Echter, als je electrisch wil is Campa geen optie.
Ik zag dat Santa hun high end (CC) frames alleen nog maar geschikt heeft gemaakt voor draadloos elektronisch. Dat vind ik (on topic!) dus een stomme ontwikkeling. "Gelukkig" is het verschil tussen hun high-end en gewone frames verder enkel een paar grammen gewicht (over het belang daarvan schijnt ook een leuke discussie te zijn ergens op dit forum ).
Irritanter is dan weer dat losse Santa frames er alleen in CC te krijgen zijn. Niet dat ik de komende jaren al aan een nieuw frame toe ben, al is de kleine thuis aan het sparen voor een V10 zegtie
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Campa Superrecord wireless!!
Maatje van me kreeg een Pinarello F met superrecord wireless te leen van Knoops Mierlo afgelopen weken, daar hij een nieuwe Pina wil kopen maar alleen met Campa wireless erop.
Geen Sram, geen Shimi, op een Pina hoort Campa vindt hij. Wel straks €15000,- lichter...
Maatje van me kreeg een Pinarello F met superrecord wireless te leen van Knoops Mierlo afgelopen weken, daar hij een nieuwe Pina wil kopen maar alleen met Campa wireless erop.
Geen Sram, geen Shimi, op een Pina hoort Campa vindt hij. Wel straks €15000,- lichter...
15k voor een fiets
Daar koop je ook een hele keuken voor, of een motor, of 6 televisies, of 8 laptops, 1500 flessen wijn, of 25 stadsfietsen, of,....
Een fiets met een dure sticker. Ik snap het gewoon niet, ik snap er echt niks van.
Daar koop je ook een hele keuken voor, of een motor, of 6 televisies, of 8 laptops, 1500 flessen wijn, of 25 stadsfietsen, of,....
Een fiets met een dure sticker. Ik snap het gewoon niet, ik snap er echt niks van.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Gelijkwaardig is iets anders dan geen voordelen. Die fragiele draadjes heeft Sram niet, je kunt hun accu's uitwisselen en het ziet er veel beter uit. Gelukkig valt er wat te kiezen.daniel1975 schreef: ↑10 okt 2024 07:57 Havana heeft 100% gelijk. Dat er mensen zijn die 2 accus en knoopcellen fijn vinden wil niet zeggen dat dat perse noodzakelijk is.
Ultegra is gewoon volledig bedraad met 1 accu aan te leggen. En als je een Garmin/Wahoo/Whatever hebt krijg je gewoon een waarschuwing als de accu richting leeg gaat.
Voordelen heeft Sram niet, is gelijkwaardig aan Shimano.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid
Overigens kwam ik erachter dat de frames die ik interessant vind, alleen geschikt zijn voor elektronisch. De keuze is dus niet zo groot als ik hoopte en wordt om die reden nog even uitgesteld.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
https://www.facebook.com/darkodotaudio/ ... 3203598307
Sorry dat ik naar feestboek moet linken, maar dit vond ik een heel aardige video waarin een hoop zit over prioriteiten en afgunst.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
En wat zijn de ervaringen met de wireless groep van campa?scottpch64 schreef: ↑10 okt 2024 15:02 Campa Superrecord wireless!!
"Snobbery is a two-way street". Mag die als subtitel voor het gehele fiets-forum?pino schreef: ↑10 okt 2024 15:37https://www.facebook.com/darkodotaudio/ ... 3203598307
Sorry dat ik naar feestboek moet linken, maar dit vond ik een heel aardige video waarin een hoop zit over prioriteiten en afgunst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hou van mooie spullen.scottpch64 schreef: ↑10 okt 2024 15:02 Campa Superrecord wireless!!
Ik hou van de looks van Pinarello
Ik hou van Campa
Maar 15K voor een fiets maakt kortsluiting in mijn hoofd.
Less is bore
Ik snap het wel. Als je het geld er voor (over) hebt en het is je hobby, waarom niet?
Je hebt ook mensen die een auto kopen van 60k+ plus, of horloges van 10k+, Hifi (speakers) van 15k, versterkers van 10k etc etc.
Zolang je het kunt betalen helemaal prima toch.
Je hebt ook mensen die een auto kopen van 60k+ plus, of horloges van 10k+, Hifi (speakers) van 15k, versterkers van 10k etc etc.
Zolang je het kunt betalen helemaal prima toch.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zal wel in mijn hoofd zitten. Ik zou dan weer wel een auto van 60k kopen, maar geen racefiets van 15k of een horloge van 10K.
Blijkbaar niet liefhebber genoeg
Blijkbaar niet liefhebber genoeg
Less is bore