Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Topic sluiten, om welke reden?

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 aug 2024 09:31

Dubbeldekker schreef: 02 aug 2024 00:06
synapse schreef: 01 aug 2024 16:34 Soms is tot 10 tellen niet voldoende...
Bij mij helpt de 24 uur regel beter.
Ik heb zakelijk soms te maken met klanten (maar ook leveranciers) die zich niet als koning gedragen maar wél zo behandeld willen worden.

Ik typ dan eerst mijn frustratie van mij af en 24 uur later herschrijf ik het mailtje. Dan ben ik van mijn frustratie af en ben ik beter in staat diplomatiek te verwoorden waarom de ander een eikel is.

Op het forum zou dat wss betekenen dat ik helemaal niet meer reageer....
Even voor de beeldvorming:
Een baan/functie waarbij de winst-verlies balans je je baan kan kosten bij disfunctioneren …
Of: een forum waar je meningen op loslaat (zonder manager/moderator te zijn)
En waar fouten niet direct een xxx duizend Euro verschil betekent.

Er gaat iets scheef in je analogie….
De analogie zit hem in de beschaving en jezelf grenzen stellen.

Overigens ben ik de eigenaar van het bedrijf. En uitgesteld reageren doe ik als relaties mijn collega's niet correct behandelen.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 aug 2024 09:32

daniel1975 schreef: 02 aug 2024 06:34 Onnodige discussie imho.
Helemaal mee eens, ik stop ermee
Courir c'est mourir un peu

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 02 aug 2024 09:45

synapse schreef: 02 aug 2024 09:31
Dubbeldekker schreef: 02 aug 2024 00:06
synapse schreef: 01 aug 2024 16:34 Soms is tot 10 tellen niet voldoende...
Bij mij helpt de 24 uur regel beter.
Ik heb zakelijk soms te maken met klanten (maar ook leveranciers) die zich niet als koning gedragen maar wél zo behandeld willen worden.

Ik typ dan eerst mijn frustratie van mij af en 24 uur later herschrijf ik het mailtje. Dan ben ik van mijn frustratie af en ben ik beter in staat diplomatiek te verwoorden waarom de ander een eikel is.

Op het forum zou dat wss betekenen dat ik helemaal niet meer reageer....
Even voor de beeldvorming:
Een baan/functie waarbij de winst-verlies balans je je baan kan kosten bij disfunctioneren …
Of: een forum waar je meningen op loslaat (zonder manager/moderator te zijn)
En waar fouten niet direct een xxx duizend Euro verschil betekent.

Er gaat iets scheef in je analogie….
De analogie zit hem in de beschaving en jezelf grenzen stellen.

Overigens ben ik de eigenaar van het bedrijf. En uitgesteld reageren doe ik als relaties mijn collega's niet correct behandelen.
Goed punt! Je beschaafd opstellen zou ook niet van de situatie afhankelijk moeten zijn. Als je jezelf alleen kunt gedragen als een manager of moderator erop toeziet dat je je gedraagt, dan schort het intrinsiek toch ergens. En de termijn van een aantal/24 uur herken ik wel.

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 10:33

Het (mijn) Parentini topic is gesloten nadat iemand de moderatie hierop wees.
viewtopic.php?t=101339
Ik maakte heel duidelijk dat ik de kledij kreeg maar er mijn eerlijke mening over gaf.
Jammer dat iemand het dan nodig vindt om dit te rapporteren zonder eerst enige opmerking te maken of mij een berichtje te sturen.

Ik had het ook stiekem kunnen doen en niet vermelden. Eerlijkheid wordt dus afgestraft?
En dat terwijl het hoofdartikel op de homepage 'branded content' is.
Voelt een beetje als een dubbele standaard...

#jammer
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1519
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 10:39

Hoi koeroeur,

je stuurde me hierover ook een pb, die ik net beantwoord heb.
Voor de volledigheid en om iedereen duidelijkheid te geven zet ik het antwoord hier ook nog even neer:
------------------------------------
Die dubbele standaard begrijp ik niet helemaal. Ik zeg niet dat we geen reclame willen zien. Ik zeg dat we geen reclame willen zien die we niet zelf plaatsen. Fiets magazine is tenslotte onderdeel van een commercieel bedrijf dat rekeningen moet betalen. Wij betalen de hostingkosten en zorgen voor het gratis platform waar jij lid van bent. Dat geeft ons volgens mij het recht zelf te bepalen wat we wel en niet op ons forum willen zien. Als we zonder enige reden vinden dat het niet meer over witte schoenen mag gaan, dan voeren we die regel in. Zou idioot zijn, maar wel ons goed recht. ;)

Adverteren zonder dat we daar zelf bij betrokken zijn proberen we zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Dat lukt niet altijd even goed, want het is soms een wat grijs gebied en ik ben op dit moment de enige moderator met beperkte tijd.

Als jouw kledingleverancier graag wil meeliften op het bereik van onze site, dan hebben we daar betaalde advertentieruimte voor. We proberen (net als jij, compliment daarvoor!) transparant te zijn over welke uitingen wel en niet betaald zijn. In het geval van het Canyon artikel dat je aanhaalt doen we dat door er netjes bij te zetten dat het om Branded Content gaat.
-----------------------------------
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 10:55

Zoals ook in pb gezegd, het topic had ook aangepast kunnen worden ipv het meteen te sluiten, zonder enig overleg.
Da's jullie goed recht, dat besef ik.

No hard feelings.
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2024 11:02

Edwin schreef: 11 okt 2024 10:39 dan voeren we die regel in.
Waar kan een forumgebruiker terugvinden welke regels er zijn? Of zijn het ongeschreven regels?

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 11:05

Ik snap dat het een heel grijze zone is. Daarom dat ik ook meteen duidelijk was hoe de vork in de steel zat.
En ik leg me neer bij de beslissing, al is het misschien met een heel klein beetje tegenspartelen :mrgreen:

Soit, als iemand iets meer wil weten over de kleding kan dat altijd in pb.
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1519
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 11:05

Ik kan me goed voorstellen dat dit voor koeroeur nu voelt als gestraft worden voor eerlijkheid. Ik ben ook wel benieuwd naar de mening van andere forumleden. koeroeur ging wel erg los met een enorm uitgebreide review met foto's en al. Maar hoe moeten we hier nu in de toekomst mee omgaan?

Als hij een topic opent voor 'Ervaringen met Parentini' zoals we ook doen met veel fietsmerken en zoals nu bijvoorbeeld iemand doet voor een Abus helm. Vinden we dat ok? koeroeur geeft dan uiteraard ook zijn eigen mening (misschien iets minder uitgebreid dan eerder :lol: ), en anderen kunnen dit ook doen.
Ik ben dan bang dat we een enorme waslijst aan door ambassadeurs/influencers gestarte topics krijgen, maar misschien is die angst onterecht. Op dit moment neig ik ernaar dit alleen bij de fietsen en fietscomputers/indoortrainers toe te staan. Daar gaat het echt om veel geld bij aanschaf en is er veel te vertellen/vragen over het product in kwestie.

Maar misschien zie ik het fout, benieuwd naar jullie 2cents.....
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1519
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 11:11

Tussendoor schreef: 11 okt 2024 11:02 Waar kan een forumgebruiker terugvinden welke regels er zijn? Of zijn het ongeschreven regels?
Dat is een hele goed vraag! :oops: We hebben verkoopregels bij de 'Te koop' categorie staan, maar De Regels zie je volgens mij alleen tijdens het registreren. Ik ga zorgen dat er een sticky komt dat makkelijk terug te vinden is. Die zet ik in de Forumbeheer categorie.
Afbeelding | Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 okt 2024 11:14

Edwin schreef: 11 okt 2024 11:05 Ik kan me goed voorstellen dat dit voor koeroeur nu voelt als gestraft worden voor eerlijkheid. Ik ben ook wel benieuwd naar de mening van andere forumleden. koeroeur ging wel erg los met een enorm uitgebreide review met foto's en al. Maar hoe moeten we hier nu in de toekomst mee omgaan?
Mijn bescheiden mening:
-Wanneer mensen vragen wat een goed product is voor x toepassing dan is het iedereen vrij daar hun mening/ervaring te delen.

-Het gaat erover wanneer iemand volledig met foto's en eigen topic merken promotoot als een influencer om daar beter van te worden. Koeroeur krijgt gratis kleding en dat is gewoon betaling in natura. Als ik me wil laten bëinvloeden ga ik wel op instagram of andere socialmedia zitten.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2190
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 11 okt 2024 11:24

Ik zag overigens vandaag een topic gesloten worden waarvan ik vanochtend nog dacht dat daar wel een slotje op kon.
Gelukkig is daarop gemodereerd. We klagen weleens op een gebrek aan moderatie maar bij deze een compliment.

Tav Koeroeur vind ik zijn topic helder en duidelijk en is hij altijd open over de herkomst. Maar ben het eens met Edwin dat we hier geen 30 influencers willen hebben want dan is dit forum in no time dood omdat een aantal dan waarschijnlijk ver over de grens zullen gaan. En zoals Edwin aangeeft kunnen bedrijven reclame inkopen.
Hoewel ik de bijdrage van Koeroeur dus wel waardeerde snap ik de mod.

Plaats reactie