Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Whoop

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 11 okt 2024 09:07

1094 schreef: 10 okt 2024 20:48 Ze spelen goed in op de trend van mensen om hun leven door algoritmes en metertjes te laten inrichten.
Ik zie het zelf als een prijzige gimmick en slaap nooit lekker met iets om mn pols.
Uiteindelijk weet je zelf het beste hoe je geslapen hebt en heb je daar geen bevestiging van een polsbandje voor nodig
Eens.
Ik heb een Garmin horloge die alles meet en deze wel 6-12 maanden gedragen. Alles meten, slaap, HRV, stress etc. Soms had ik heerlijk geslapen en zei het horloge dat het niet goed was en visa versa. Ook gaf hij soms aan dat ik een stress volle dag had terwijl ik gewoon lekker aan het werk was zonder stress, althans zo voelt het niet.

Ben gestopt met het dragen van het horloge want aangezien ik al vanaf mijn 14e serieus sport goed naar mijn lichaam heb leren luisteren. Ik weet hoe ik mij voel na een goede/slechte nacht. Wanneer ik te moe ben om te trainen of nog spierpijn heb. Draag het horloge alleen nog bij hardlopen en zwemmen. Ik ben bang dat mensen niet meer goed zelf naar hun lichaam luisteren en puur afgaan op de metertjes.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 okt 2024 09:19

Na de zomervakantie ben ik ook gestopt mijn Garmin horloge te dragen als daily watch. Ook dezelfde reden als @kornuit : te veel op het horloge staren of de slaap goed was - de training readiness - de HRV status…. Nou de pot op met het spul. Als ik sport draag ik het horloge om een log te maken, en dan gaat het weer af. Garmin Connect gebruik ik nu ook nog enkel om mijn gewicht te monitoren over langere tijd dmv de Garmin weegschaal.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 11 okt 2024 09:33

Precies en voordeel is ook dat ik nu weer een net horloge kan dragen ipv dat plastic spul.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2024 11:54

Ik vind mijn Venu3 best mooi, met een scherm dat ik ook mooi vind. En de rand is rvs.

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 11 okt 2024 17:35

Heb één jaar lang de Whoop gebruikt.
Enig voordeel is dat je niet de hele dag op dat ding kijkt omdat er geen schermpje op zit.
Mijn indruk is dat de verzamelde data niet erg consistent is met grote uitschieters naar boven en naar beneden.
Heb er na dat jaar een einde aan gemaakt en ben overgestapt op een Watch.
Met het nadeel dat je wel afgeleid wordt door het scherm :) .
Als je twee jaar de Whoop hebt ben je inmiddels meer kwijt aan de jaarlijkse kosten dan een éénmalige uitgave voor de Watch met meer opties die je informatie verstrekken over je reilen en zeilen.
...

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 okt 2024 21:42

Philippos schreef: 11 okt 2024 08:24
nijkie schreef: 10 okt 2024 23:30
Jans schreef: 10 okt 2024 23:08 Misschien dat de bodybattery minder stijgt in de nacht dan dat gewoon is.
Waar vindt ik dat terug bij Garmin?
Niet alle Garmin modellen (in ieder geval bij de oudere modellen) hebben de body battery functie. Mijn oude Vivoactive had dit niet bijvoorbeeld. Ik heb nu de nieuwe Vivoactive en die heeft het wel. Mocht Nijkie een oudere exemplaar hebben zonder deze functie dan snap ik zijn vraag wel.
Check,idd ik heb de active 3.Even gelezen en het gaat voor mij de Venu3 (Als verjaardags kadootje)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

derxx
Forum-lid

derxx 11 okt 2024 21:47

Draag nu ruim een jaar een Garmin FR955 en daarvoor een Vivoactive 4. Voor mij is 1e functionaliteit klok+smartwatch (notificaties etc) met een accuduur > 1 week (bij de FR955 14-17 dagen). Daarna rusthartslag. Hrv en alle andere waardes zijn leuk om te zien, maar gebruik ik niet echt, hoogstens als soort trendlijnen. Leuk dat hij zegt dat ik 7u geslapen heb met daarbij ook nog verschillende slaapstadia, maar volgens mij klopt daar weinig van. Geeft vaak al aan dat ik 10x wakker ben geweest terwijl ik heerlijk geslapen heb. Leuk als gimmick, maar dat is het ook.
Ben verder wel tevreden over de horloge, doet precies wat ik wil, en dat sommige dingen niet 100% nauwkeurig zijn stoort mij niet, aangezien ik hier niet echt op let.
Afbeelding

Plaats reactie