En hoe zie je Lightbicycle dan qua kwaliteit vergeleken met deze merken?wasbeer2006 schreef: ↑12 okt 2024 09:53 Nogmaals een topvelg koop je tussen de 250 en 300 euro. Duurder hoeft het niet te zijn.
En dan heb ik het al geleverd in NL met alle kosten! Als je grotere aantallen koopt gaat dat richting de 200 euro voor een wielbouwer in NL.
Kijk naar Nextie, Yishun. Beter is er niet. Enve mag je ernaast zetten, maar beter is het niet.
Zipp hoe mooi ook is echt een kwaliteit lager.
Een setje goede naven kost inkoop tussen de 70 en 100 euro. Ook dan weer geleverd in NL per minimaal 100.
Laat staan wat dat in china kost als bv een farsports ze per 1000 of meer laat maken. Dan heb je feitelijk de oude DT240 kwaliteit.
Kijk bv bij een Wheeltec daar beginnen de carbon wielen met een 1200 euro.
Dat is inkoop voor hem ik schat een 6 a 700 euro. De overige is bouwkosten en winst. (waar niks mis mee is)
Direct in china gemaakt zit je dus rond die prijzen 6 a 700 voor dezelfde specs. Misschien 800.
Ervaringen met Aliexpress wielen
-
- Forum-lid HC
Ik heb daar in mijn omgeving niet veel ervaring mee.
Maar als ik het zo zie, ziet het er prima uit.
Hoe ze het spaken weet ik niet.
Het enige waar ik geen beste verhalen over hoor, (niet perse over light bicycles) dat zijn carbon spaken.
Die zijn te stijf en rijden zeer oncomfortabel en zijn wat fragieler.
Je ziet dat wel steeds vaker
Maar als ik het zo zie, ziet het er prima uit.
Hoe ze het spaken weet ik niet.
Het enige waar ik geen beste verhalen over hoor, (niet perse over light bicycles) dat zijn carbon spaken.
Die zijn te stijf en rijden zeer oncomfortabel en zijn wat fragieler.
Je ziet dat wel steeds vaker
- daniel1975
- Forum-lid HC
Carbon spaken zou ik sowiso niet willen uit china ivm de vervangbaarheid.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Dat is wel te krijgen hoor.daniel1975 schreef: ↑13 okt 2024 07:58 Carbon spaken zou ik sowiso niet willen uit china ivm de vervangbaarheid.
Maar de rijdervaring is niet heel best. Zelf niet op de weg.
Kijk veel XC MTB rijders pakken berd, puur voor het comfort, terwijl de fabrikanten naar carbonnen spaken gaan.
Cadex, Syncros. Op de weg blijf ik lekker met normale spaken rijden. Een carbon velg is stijf zat. Ik heb nog nooit een slappe carbon velg gezien. Zelf niet mijn MTB velgen van 300gram, die buigen bij een testje nog geen mm door waar een alu Ryde25 alu velg van 525 bijan 3mm doorboog.
-
- Forum-lid
Mavic kwam in 2012? met de Cosmic carbone SLR, alu remrand met carbon spaken die in een stuk via de naaf van de ene naar de andere kant doorliepen.
Die set heb ik een paar jaar gehad en nooit problemen mee gehad.
Bleven stijf en recht, heb ze na een paar jaar verkocht en volledig carbon wielen gekocht.
Die set heb ik een paar jaar gehad en nooit problemen mee gehad.
Bleven stijf en recht, heb ze na een paar jaar verkocht en volledig carbon wielen gekocht.