Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4186
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 13 okt 2024 17:46

Ik haat de sportschoolomgeving. Op de e-bike erheen en na 10 minuten naar buiten om te roken is de norm
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13594
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 okt 2024 18:54

Ik ging vroeger drie keer per week an mijn 18de tot mijn 25ste, daarna bijna niet meer.
Vanmorgen vond ik het weer te slecht om 200m naar de sportschool te lopen.

Als je geweest bent is het altijd wel lekker.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9173
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2024 19:38

pino schreef: 13 okt 2024 17:46 Ik haat de sportschoolomgeving. Op de e-bike erheen en na 10 minuten naar buiten om te roken is de norm
Ik vind het vooral een ontzettend egocentrische omgeving. Allemaal met de eigen muziek in de oren en vooral heel erg met zichzelf bezig. Doe ik zelf uiteraard aan mee, als ik de noise cancelling koptelefoon ben vergeten ga ik terug, want ik vind de geluiden daar irritant, en de gedraaide muziek nog meer.
Maar ik vind gewichten optillen gewoon lekker. Vanaf nu dus thuis :lol:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4658
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 okt 2024 20:23

Ik denk dat ik binnenkort maar een 10 rittenkaart voor de Boulderhal ga halen, plus 1 voor mijn zoon. Puzzelen met het lichaam vind ik leuker dan aan gewichten trekken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39815
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2024 20:51

Ik heb mijzelf afgelopen donderdag een 10-baden kaart kado gegeven. Uurtje in het zwembad banen trekken vind ik in de winter een fijn alternatief voor de tacx oid.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3757
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 okt 2024 08:42

Ja, dat is inderdaad ook een optie voor zittende mensen met een matige rug. Maar die openingstijden van die baden breken me dan weer op: in de avond: dan weer alleen voor bejaarden (nog net niet voor mij), dan weer voor vrouwen. En overdag banen trekken, maar dan werk ik. Dat is dan wel weer een voordeel van een sportschool, die zijn veel vaker open. Ik begin langzaam te neigen naar de sportschool...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39815
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2024 09:06

rikkert schreef: 14 okt 2024 08:42 Ja, dat is inderdaad ook een optie voor zittende mensen met een matige rug. Maar die openingstijden van die baden breken me dan weer op: in de avond: dan weer alleen voor bejaarden (nog net niet voor mij), dan weer voor vrouwen. En overdag banen trekken, maar dan werk ik.
Dat is echt overal een probleem!! Wij kunnen 1 avond in het wedstrijdbad (woensdag, 25m, 6 banen breed, koud water) en 1 avond in het "doelgroepenbad"(donderdag 20m, 4 banen, warm water). De rest is inderdaad overdag, echt waardeloos. Dus ik moet nu alles zo inpassen dat ik die woensdag kan zwemmen, want dan wordt er ook gehandhaaft op de langzame en snelle banen.
Op de donderdag zwemmen tante bep en opa kees gewoon in alle banen en kun je niet fatsoenlijk tempobanen zwemmen.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3757
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 okt 2024 09:45

In het lokale bad hier worden er vaak in de banenuren niet eens lijnen in gelegd, dus dan is het een beetje wild west heen en weer peddelen en hopen dat je nergens opklapt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6602
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 okt 2024 09:53

pino schreef: 13 okt 2024 17:46 Ik haat de sportschoolomgeving.
Haat vind ik altijd wel een zwaar woord maar mij krijgen ze ook niet naar binnen.
Ik doe thuis oefeningen (tijdens thuiswerken in de ochtend en in de middag een setje) en sporten doe ik vooral buiten.
Net een meeting gehad en ga nu een setje doen..........
Dan koffie pakken en volgend overleg.............
Dan wandelen met de lunch. Vanmiddag alles uitwerken en tussendoor setje oefeningen.

Ik was tijdje terug bij de fysio en die zit in een sportschool. Zit je daar even te wachten................ik krijg er echt jeuk van. Jeuk kan heel fijn zijn maar deze niet.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3757
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 okt 2024 10:16

Hulde voor je zelfdiscipline. Als ik aan het werk ben lukt het niet om tussendoor even oefeningen te doen. Haat is inderdaad een beetje zwaar. Op zich vind mijn kop buitenlucht gewoon fijner om tot rust te komen (dan ook tijdens inspanning in de buitenlucht). De rust om mij heen doet me goed. Wellicht dat ik daarom de sportschool ook niks vind. Te druk, en dan ook nog eens saaie oefeningen. Je bent ook continue op dezelfde plek, bij lopen of fietsen verplaats je jezelf. Tacxen vind ik daarom ook stomvervelend. Maar ja, mijn rug vind die oefeningen wel fijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9173
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 okt 2024 10:25

Dit soort dingen (krachttraining, indoor fietsen, etc) werken (bij mij) alleen als je OF de activiteit intrinsiek leuk vindt, OF een heel duidelijk sportief doel voor ogen hebt. Alleen de motivatie dat het goed voor je is, is onvoldoende. Het is niet voor niks dat zo ontzettend veel mensen afhaken bij allerlei beweeg-initatieven. Een Tacx krijg je mij dus niet op, maar een paar sets zware gewichten optillen is op een primitieve manier gewoon lekker.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 14 okt 2024 13:23

En toch bestaat er nog zoiets als een derde weg. Een weg zonder eindbestemming, waarbij de mens elke dag opnieuw met lichaam en geest contact maakt met het grote mysterie. Natuurlijk houdt hij zichzelf daarbij voor de gek, maar het helpt om een leven lang puur en alleen op basis van lichaam en zwaartekracht in balans te blijven. Bovendien is het uiterst goedkoop: de prijs van een matje.

Plaats reactie