Noordhollandsche Backroads
Met een week of drie zit ik, met familie, een lang weekend in Callantsoog. Valt er vanuit daar ook wat leuks te gravelen van een km of 60-70? Of kan ik beter de racefiets meenemen?
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid HC
Mtb om de vernieuwde route Schoorl 2.0 te fietsen.
Hoe de "normale " fietspaden in de duinen momenteel zijn weet ik niet. Buiten de duinen om kan je alle paden makkelijk met racefiets en 28mm banden aan.
Hoe de "normale " fietspaden in de duinen momenteel zijn weet ik niet. Buiten de duinen om kan je alle paden makkelijk met racefiets en 28mm banden aan.
Als je die vraag in DIT topic stelt, betekent dat automagisch dat je DIT topic nog niet gelezen hebt en DAT bestens vlot kunt gaan doen, want BUZZ beantwoordde al je vragen al voordat je ze gesteld hebt.
hun fietsen.
@Se7en: Het nieuwe deel van de Schoorlse mtb-route – de z.g. Noordlus & Middenlus – is behoorlijk technisch en wordt dan ook als 'moeilijk' gekwalificeerd. Met een gravelbike zal het ongetwijfeld nog lastiger zijn.
Wat volgens mij wel zou kunnen? Nou, bijvoorbeeld dit...
Wat volgens mij wel zou kunnen? Nou, bijvoorbeeld dit...
- Callantsoog ~ Bergen (75 km, 25% offroad). Mooi Noordhollandsch XC-rondje vanuit Callantsoog door bos, duinen, polder én Bergen. In totaal zijn er 24 offroad-secties (gravel, zand, gras, schelpen, brakke klinkers, betontegels) opgenomen. Is weliswaar niet te gek veel, maar voldoende voor een aangenaam stoffig sfeertje, zo her en der.
Let wel, in de Schoorlse Duinen wordt circa 800 meter van de Zuidlus (mtb-route) meegepikt, grotendeels over een fraaie singletrack. Geen zin in? Laat het dan (letterlijk) links liggen. Rijd rechtdoor over het verharde fietspad en ga ±600 meter verderop linksaf. Zodoende volg je vanzelf weer de gps-route.
Een vijftal sfeerplaatjes, ter illustratie en wellicht inspiratie...
- daniel1975
- Forum-lid HC