Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Topic sluiten, om welke reden?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1524
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 16 okt 2024 20:35

Het gaat denk ik niet zo om achter de rug om handelen. Er werd me, terecht want het is nogal vaag nu, gevraagd wat nou eigenlijk het beleid is. En gewezen op het feit dat wat jij deed echt wel reclame maken is. Dat die vraag naar mij ging en niet naar jou vind ik niet zo gek. Dat jij er een beetje de dupe van bent is vervelend, gestraft voor je eerlijkheid.

Zoals gezegd, het beleid is nu nogal onduidelijk. Ik probeer zsm met zwart/witte regels te komen. Eén daarvan zal zijn dat de onderschriften nog maar 1 regel mogen zijn, want de 6 regels ruimte die je nu met je onderschrift inneemt vind ik misschien nog wel vervelender dan de post waarmee dit allemaal begon :lol: Ook daar heb ik al weer meldingen over ontvangen trouwens.
Ik neig ernaar om in dat onderschrift sluikreclame toe te staan. Dat scheelt een boel gemodereer, heen en weer ge-pb en stoort nauwelijks.

Wat blijft staan is dat ik het heel iets anders vind als iemand naar ervaringen met een bepaald product vraagt (zoals ene SRAM nu bijvoorbeeld doet voor de schoenen van Canyon), dan dat iemand uit zichzelf een lyrische post over een kledingmerk begint. Zoals eerder aangegeven, bij fietsen en andere 'ingewikkelde producten' laten we dat wel toe. Het verschil zit hem er wat mij betreft in dat de aanschaf daarvan een stuk ingrijpender is dan die van een fietsbroek. En ook een stukje zelfbescherming, we hebben gewoon geen zin in tientallen ambassadeurs op ons forum. Die kunnen terecht op TikTok, Insta, etc.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39841
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2024 21:23

Edwin schreef: 16 okt 2024 20:35 Eén daarvan zal zijn dat de onderschriften nog maar 1 regel mogen zijn, want de 6 regels ruimte die je nu met je onderschrift inneemt vind ik misschien nog wel vervelender dan de post waarmee dit allemaal begon :lol: Ook daar heb ik al weer meldingen over ontvangen trouwens.
Pffff, mensen kunnen ook wel enorm zeuren….
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 456
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 16 okt 2024 22:42

Precies!! Waar kun je je niet al druk om maken tegenwoordig zeg?!

En dat iemand niet de dialoog aangaat met Sowier zelf vind ik getuigen van zielig “klikspaan” gedrag. We zijn hier allemaal volwassen mensen, het gros zelfs boven de 40 tot 50 als ik me niet vergis. Dan zou je toch echt wel beter moeten weten dan klikken over je groepsgenootjes.

Verder begrijp ik uiteraard het standpunt van de commerciële partij in deze. En de enige resterende moderator op dit enorme forum mag wat mij betreft gewoon knopen hakken en bijltjes hanteren want het vergt nogal wat energie om dit forum in goede banen proberen te leiden kan ik me zo voorstellen!!!!

Vanuit het blad zou ik dan juist weer de gelegenheid aangrijpen om dit tot een artikel te smeden en er een nieuwe sponsor mee binnen te harken… maar wellicht te klein bier en dus weinig te verdienen?

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 17 okt 2024 11:33

Edwin schreef: 16 okt 2024 20:35 Het gaat denk ik niet zo om achter de rug om handelen. Er werd me, terecht want het is nogal vaag nu, gevraagd wat nou eigenlijk het beleid is. En gewezen op het feit dat wat jij deed echt wel reclame maken is. Dat die vraag naar mij ging en niet naar jou vind ik niet zo gek. Dat jij er een beetje de dupe van bent is vervelend, gestraft voor je eerlijkheid.

Zoals gezegd, het beleid is nu nogal onduidelijk. Ik probeer zsm met zwart/witte regels te komen. Eén daarvan zal zijn dat de onderschriften nog maar 1 regel mogen zijn, want de 6 regels ruimte die je nu met je onderschrift inneemt vind ik misschien nog wel vervelender dan de post waarmee dit allemaal begon :lol: Ook daar heb ik al weer meldingen over ontvangen trouwens.
Ik neig ernaar om in dat onderschrift sluikreclame toe te staan. Dat scheelt een boel gemodereer, heen en weer ge-pb en stoort nauwelijks.

Wat blijft staan is dat ik het heel iets anders vind als iemand naar ervaringen met een bepaald product vraagt (zoals ene SRAM nu bijvoorbeeld doet voor de schoenen van Canyon), dan dat iemand uit zichzelf een lyrische post over een kledingmerk begint. Zoals eerder aangegeven, bij fietsen en andere 'ingewikkelde producten' laten we dat wel toe. Het verschil zit hem er wat mij betreft in dat de aanschaf daarvan een stuk ingrijpender is dan die van een fietsbroek. En ook een stukje zelfbescherming, we hebben gewoon geen zin in tientallen ambassadeurs op ons forum. Die kunnen terecht op TikTok, Insta, etc.
Merci voor deze uitleg.
Ik neem mezelf iedere keer voor om niet meer te reageren maar goed, dus deze laatste dan.

Ik ga me neerleggen bij de beslissingen en regels. En ik snap dat het moeilijk is om een éénduidende regel in te voeren. Soms moet geval per geval bekeken worden.

En het achter de rug blijf ik mee zitten. Zeker als ik hoor dat nu zelfs meldingen komen op mijn onderschrift zonder dat één iemand me rechtstreeks iets durft zeggen. Haal ik meteen de link daar ook maar weg dan? Maar mag ik dan wel naar m'n Instagram linken, want op zich verdien ik daar dus ook iets mee in natura. ;) Ik betreur deze 'heisa' wel want het is wel gewoon héél fijne kledij. En aan de andere kant heeft dit ervoor gezorgd dat heel wat mensen Parentini nu kennen :mrgreen:

Ik zie wel wat er verder beslist wordt.
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 okt 2024 14:57

Als hier, die ene moderator, een uitvoerige uitleg geeft moet het nog meer zijn.
Voor sommigen zal het nooit genoeg zijn, dat is niet enkel op dit forum maar zie je ook in het gewone leven steeds meer terugkomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6121
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 okt 2024 10:02

Magura bash topic #2 is gesloten :like:

Ik wilde even melden dat ik blij word dat er weer eens gemodereerd wordt op het forum. Dat gaat het forum ten goede komen. Dan moeten er natuurlijk ook wel wat regels cq duiding komen, waar het forum voor bedoeld is en wat we doen met (sluik)reclame.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 18 okt 2024 10:26

daniel1975 schreef: 16 okt 2024 21:23
Edwin schreef: 16 okt 2024 20:35 Eén daarvan zal zijn dat de onderschriften nog maar 1 regel mogen zijn, want de 6 regels ruimte die je nu met je onderschrift inneemt vind ik misschien nog wel vervelender dan de post waarmee dit allemaal begon :lol: Ook daar heb ik al weer meldingen over ontvangen trouwens.
Pffff, mensen kunnen ook wel enorm zeuren….
Zeuren? Ik vind het eerder gedrag waar men vroeger de fl 7,50 kliklijn voor had...
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6121
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 okt 2024 10:29

7,50 gulden per aangegeven Jood kliklijn uit de tweede wereldoorlog vergelijken met meldingen over een onderschrift??? :shock: :shock: :shock:

Sorry hoor,.... maar dat vind ik pas echt ziekelijk
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9190
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2024 10:44

rob74 schreef: 18 okt 2024 10:02 Magura bash topic #2 is gesloten :like:

Ik wilde even melden dat ik blij word dat er weer eens gemodereerd wordt op het forum. Dat gaat het forum ten goede komen. Dan moeten er natuurlijk ook wel wat regels cq duiding komen, waar het forum voor bedoeld is en wat we doen met (sluik)reclame.
Mee eens. Hopelijk hoeft Edwin het niet allemaal in zijn eentje te doen. En indien wel, dan hoop ik dat hij er voldoende voor betaald wordt door fiets en er voldoende tijd voor krijgt, want als dat allemaal (semi-)vrijwillig moet, dan gaan de ambities niet waargemaakt worden.
Se7en schreef: 18 okt 2024 10:26
daniel1975 schreef: 16 okt 2024 21:23
Edwin schreef: 16 okt 2024 20:35 Eén daarvan zal zijn dat de onderschriften nog maar 1 regel mogen zijn, want de 6 regels ruimte die je nu met je onderschrift inneemt vind ik misschien nog wel vervelender dan de post waarmee dit allemaal begon :lol: Ook daar heb ik al weer meldingen over ontvangen trouwens.
Pffff, mensen kunnen ook wel enorm zeuren….
Zeuren? Ik vind het eerder gedrag waar men vroeger de fl 7,50 kliklijn voor had...
Dit is een poging om met een Godwin ook dit topic gesloten te krijgen? :roll: ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 18 okt 2024 10:52

Goed, wellicht gechargeerd weergegeven en mijn excuses aan een ieder die het overtrokken vindt en die er aanstoot aan neemt.
Het toont echter wel precies aan waarom ik de opmerking maakte die ik maakte.

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het zo ontzettend makkelijk is om te klikken over/melding te maken van gedrag van een ander zonder die persoon daar rechtstreeks op aan te spreken. Wat is er mis met iemand aanspreken op zijn ondertitel of een topic die iemand start? Of zoals nu gebeurt, mij aanspreken op een uitspraak die ik doe? Dat levert in de praktijk veel meer op dan achter iemands rug om melding maken bij in dit geval een mod, die dan een post verwijderd of een topic sluit en daarmee de persoon om wie het gaat in verwarring achter laat.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5232
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2024 11:05

Ik ben zelf niet van het melden aan mods, omdat er echt wel belangrijkere zaken in mijn leven zijn dan wat er op een online forum gebeurd. Ik snap wel dat je een user niet zelf aanspreekt over een onderschrift ofzo. Dat gaat echt niet helpen in de anonieme online wereld. Je gaat echt niet je onderschrift aanpassen omdat een onbekend iemand zich daar aan stoort. Dus ik snap wel dat je je dan rechtstreeks tot een mod richt. Ik vind het forum een mooie plek om informatie te delen en niet meer dan dat.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9190
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 okt 2024 11:08

Eens hoor, en ik nam er geen aanstoot aan (of het moet zijn aan het feit dat een Godwin wel een heel achterhaalde manier is om je punt te maken ;-) )

Aan de andere kant, sommige trekken zich daar dan weer niets van aan, en dan is er ook weer niets mis met de hulp van een moderator inschakelen om het forum een beetje leuk en toegankelijk te houden. Heb dat zelf ook wel eens gedaan. Ik meld het dan wel altijd even in het desbetreffende topic dat daar de aanleiding van was (nu ik er over nadenk, heb dan wel eens getikt dat ik op het NSB knopje gedrukt heb. Doe ik het zelf ook :oops: :-D )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie