Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

wahoo kickr core schakelprobleem

YBZ
Forum-lid

YBZ 17 okt 2024 14:01

Hallo,

Ik heb vorige week een Wahoo Kickr Core aangekocht, maar er lijkt een probleem te zijn met de spanning van de ketting.

Als ik naar een lichtere versnelling schakel met de voorste derailleur, is de ketting niet gespannen en valt hij niet soepel in het voorste tandwiel en maakt bijkomstig veel lawaai.

Heeft iemand tips? Ik heb dit probleem niet als ik gewoon buiten fiets.

Gr,

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 17 okt 2024 14:22

Welke fiets, welke groep, zowel wiel als Wahoo dezelfde cassette?

prjz
Forum-lid

prjz 17 okt 2024 15:30

O de één of andere manier blijft je ketting hangen. Staat de fiets wel goed geïnstalleerd, juiste adapters gebruikt?
prj

YBZ
Forum-lid

YBZ 18 okt 2024 08:44

Hi,

Canyon Endurace CF7
Adapter 142 mm gebruikt
Zelfde casette als op mijn fiets (wel geen extra spacers gebruikt)

Ik zie trouwens in de Wahoo app dat ik ERG smoothing aan heb. Heeft het daar misschien mee te maken?

marsman
Forum-lid

marsman 18 okt 2024 10:08

Is een veelvoorkomend probleem. De afstelling van je derailleurs op je fiets en de Wahoo moet exact gelijk zijn. Met 11 en 12 speed komt het afstellen tegenwoordig best precies. Zou dus goed kunnen zijn dat je de spacer moet plaatsen. Of zelfs je derailleur iets moet bijstellen om het goed te krijgen.

Maar toch even doorvragen. Begrijp ik goed dat je alleen schakelissues hebt met de voorderailleur? Schakelt het achter wel goed en soepel?

En heb je een nieuwe of andere cassette gebruikt op de Wahoo? Indien ja, monteer de cassette van je huidige wiel eens op de Wahoo. Kan ook zijn dat je ketting versleten is, maar nog wel goed werkt als je gewoon buiten fietst. Als je een versleten ketting i.c.m. een nieuwe cassette op de Wahoo gebruikt, dan geeft dat zeker schakelissues.

Laat mee horen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie