Tubeless
Ik was verbaasd dat m'n sealant in m'n gravelbanden na de ganse zomer (denk laatst bijgevuld maart of zo) het nog steeds gewoon goed deed.
Gelukkig want het was serieus aan het regen en had weinig zin in gepruts langs de weg.
Gelukkig want het was serieus aan het regen en had weinig zin in gepruts langs de weg.
Laatst gewijzigd door koeroeur op 19 okt 2024 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Mijn LBS zegt dat je sealant veel langer kan gebruiken/ in je banden laten zitten dan hier en daar aangegeven. Als je er een goede hoeveelheid in doet (en natuurlijk niet of weinig lekken hebt hoeven dichten) kan je er zo tot een jaar mee doen wordt mij gezegd.
Trek Domane
Cannondale Trail
Cannondale Trail
Als je banden die eerder tubeless zijn gebruikt weer met binnenbanden gaat gebruiken, moet je dan alle sealant resten verwijderen of kan je dat laten zitten?
En als het toch verwijderd moet worden, hoe doe je dat dan het handigst?
Courir c'est mourir un peu
synapse schreef: ↑18 okt 2024 17:44 Als je banden die eerder tubeless zijn gebruikt weer met binnenbanden gaat gebruiken, moet je dan alle sealant resten verwijderen of kan je dat laten zitten?
Nee hoor, gewoon laten zitten
Als het nog vloeibaar is; eruit zuigen met een injectiespuit en een doekje, als het inmiddels is opgedroogd; gewoon met een doekje, met de hand pulken of met een staalborstel schoon borstelen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Bij de notubes variant blijft er veel achter. Dat krijg je er bijna niet uit. Hoeft ook vaak niet bij racebanden.
MTB wissel ik nog wel eens dan wordt het wel een ding.
Ben overgestapt op muc off, die dicht veel beter en spoel je zo schoon onder de kraan.
MTB wissel ik nog wel eens dan wordt het wel een ding.
Ben overgestapt op muc off, die dicht veel beter en spoel je zo schoon onder de kraan.
Of een oude band opknippen om een handzame formaat. Werkt net als de gum.
Dat was ook een handige inderdaad als het echt dik aangekoekt vast zit.
Nog niet zelf geprobeerd, OrangeSeal is makkelijk er af te halen gemiddeld gezien, zonder foefjes.