Vergeet ook de 850 van Jan Lammers in het BTCC niet!daniel1975 schreef: ↑22 okt 2024 08:18De V60 en XC60 vind ik nog steeds wel hele fraaie auto's, ontworpen pre-Geely.
Mijn Volvo liefde begon bij de eerste generatie 850 5-cyl. En dat werd aangewakkerd door Blik op de weg, waar ze altijd met een 5 pitter reden; jeugdsentiment
Volvo, BMW en Renault, hebben alledrie net even dat stapje voor bij mij.
Waarom Renault hoor ik je denken? Zo gegroeid met de 5 Turbo, Clio Williams en R25 V6.
De R25 met gesproken instructies in de jaren 80: hoe ver kun je voor liggen? Die hadden ze bij een klasgenoot van mij.
Voor jou een Safrane met de Volvo 5 cilinder dus?
Ik kom zelf uit een Citroën nest: Ami Super, eenden, Dianes, BX'en, een Visa GT (de 1.3 met dubbele webers uit de AX gt/205 Rallye in een veredelde eend) en zelfs een SM. Nu heeft mijn vader nog een CX. Het leukste was echter de 5 Alpine turbo van opa.
Op één of andere manier is dat Franse nooit echt overgeslagen. Ik heb in het begin altijd VAG gereden (Golf 2, eerste Seat Toledo) en vanaf toen altijd Japans.
Nu alleen nog elektrisch en wellicht over een tijdje een oldtimer voor erbij. Dan moet eerste de schuur achter het huis af zijn, zodat de garage weer vrij is.