Fietstrainer én buiten fietsen
Bedankt allemaal voor jullie reacties en het meedenken. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat voor mij nou het handigst is. Ik woon in een studio van nog geen 50m2 dus het zou wel heel fijn als het handig op te bergen is en daarmee valt een oude fiets als vaste binnenfiets dus ook af.
Ik wil graag met zwift gaan trainen en een tablet/pc/computer aansluiten is geen probleem. Het is ook niet erg als het een beetje tijd kost om de set-up klaar te maken, maar ik kan me voorstellen dat een handeling als een band/wiel verwisselen de drempel wel extra verhoogt.
De Wahoo KICKR ROLLR lijkt denk ik het meest aan te sluiten bij mijn wensen, maar dat wordt wel erg prijzig als ik er ook nog een vermogensmeter bij moet kopen. Of heeft iemand nog andere ideeën?
Ik wil graag met zwift gaan trainen en een tablet/pc/computer aansluiten is geen probleem. Het is ook niet erg als het een beetje tijd kost om de set-up klaar te maken, maar ik kan me voorstellen dat een handeling als een band/wiel verwisselen de drempel wel extra verhoogt.
De Wahoo KICKR ROLLR lijkt denk ik het meest aan te sluiten bij mijn wensen, maar dat wordt wel erg prijzig als ik er ook nog een vermogensmeter bij moet kopen. Of heeft iemand nog andere ideeën?
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten. Wat betreft technische aspecten ben ik helemaal niet op zoek naar het nieuwste of het beste; met name het gebruiksgemak is belangrijk. Ik wil het 1-2 keer per week gebruiken om 30-90 minuten fietstrainingen (interval en duur) te kunnen doen ter voorbereiding op een halve triathlon.
-
- Forum-lid HC
Wat een apparaat die rollr.
Ik verwacht dat de tijd die het kost die setup op te bouwen niet sneller is dan de tijd die het kost met een direct drive trainer. Zit je ook nog met een groter apparaat die opgeborgen moet worden wanneer niet in gebruik.
Ik zou het in dit geval wel weten, gewoon een direct drive trainer kiezen en daar je fiets op zetten.
Ik verwacht dat de tijd die het kost die setup op te bouwen niet sneller is dan de tijd die het kost met een direct drive trainer. Zit je ook nog met een groter apparaat die opgeborgen moet worden wanneer niet in gebruik.
Ik zou het in dit geval wel weten, gewoon een direct drive trainer kiezen en daar je fiets op zetten.
Valt mee hoor. Hij neemt net zoveel plek in als de fiets die je erin zet.scottwilko schreef: ↑24 okt 2024 11:02 Wat een apparaat die rollr.
Ik vond hem ook te duur, maar je kan moeiteloos switchen tussen fietsen met en zonder schijfremmen.
Komt bij dat ik echt altijd zat te klooien om het wiel er goed recht in te krijgen. Dat is met een steekas wss geen probleem.
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
Ts geeft aan 50m2 te hebben. Ik weet niet of zijn fiets daar ook normaal gestald wordt, maar anders is een dd trainer echt minder een sta in de weg wanneer deze niet gebruikt wordt.
Gaat het alleen nog om de bevestiging van zijn wiel. Met steekas ben ik echt met 2 minuten wel klaar om de fiets op de trainer te zetten. Met snelspanner zal dat iets langer zijn.
Gaat het alleen nog om de bevestiging van zijn wiel. Met steekas ben ik echt met 2 minuten wel klaar om de fiets op de trainer te zetten. Met snelspanner zal dat iets langer zijn.
Met wegen die niet nauwelijks meer opdrogen in de vochtige seizoenen langer bezig met schoonmaken dan fietsen, dan gaat de lol er bij mij meestal snel af.
Hoewel binnen trainen bij aanvang van herfst/winter me ook elk jaar meer tegenstaat.
Dat klinkt goed. Mijn fiets hangt nu aan de muur, dus dat scheelt ruimte. Helaas kan ik ook niks onder mijn bed stallen, want die staat op een vide waar je met een gammel trappetje naartoe gaat. Er kan wel iets onder de bank gestald worden, mits het niet al te hoog is.scottwilko schreef: ↑24 okt 2024 16:49 Ts geeft aan 50m2 te hebben. Ik weet niet of zijn fiets daar ook normaal gestald wordt, maar anders is een dd trainer echt minder een sta in de weg wanneer deze niet gebruikt wordt.
Deze fiets heb ik:
https://rabbitcycling.nl/product/cube-a ... tic-carbon
Ik kom nu bijv bij deze dd uit:
https://www.futurumshop.nl/elite-suito- ... hKEALw_wcB
Ik moet nog uitzoeken wat het verschil is tussen een steekas en een snelspanner en wat voor mij dan kan.
Je fiets heeft steekassen. Of er zit een hendeltje op/aan of je maakt ze los met een inbussleutel.
Nog nooit lek gereden? Dan weet je hoe het wiel er uit en weer in moet. Anders even laten voordoen door een kennis want dat zal je onderweg buiten zeker gaan overkomen (lek rijden).
Nog nooit lek gereden? Dan weet je hoe het wiel er uit en weer in moet. Anders even laten voordoen door een kennis want dat zal je onderweg buiten zeker gaan overkomen (lek rijden).