Het grote auto-topic
Ik zocht een Yeti en dan blijkt dat bepaalde garages zich specialiseren in een bepaald type en die dan (vaak) uit Duitsland halen. Voordeel van Duitse occasions is dat je de hele onderhoudshistorie erbij krijgt, Beetje rondneuzen op verkoopsites en je haalt die bedrijven er wel uit als je een bepaald type zoekt.
Veel modellen zijn in benzineuitvoering nauwelijks in Nederland verkocht en in Duitsland wel. (en dat was voor mij een criterium)
In Duitsland zelf gaan zoeken was voor mij geen aantrekkelijke optie.
Niet zijken maar reiden !
Ligt aan de brandstof volgens mij.
Benzine loont ook voor een middenklasser.
Elektrisch vrijwel niet.
Wel is de keuze veel groter.
Zoek je een groene auto met trekhaak en panoramadak dan staan er in Nl waarschijnlijk geen en in D altijd wel een paar in jouw prijsklasse.
Let ook goed op het woordje Unfallfrei.
Het terugdraaien van de teller is een strafbaar feit in Duitsland.
Met een dealer koop je een stukje zekerheid en vaak een cosmetisch iets nettere auto.
Benzine loont ook voor een middenklasser.
Elektrisch vrijwel niet.
Wel is de keuze veel groter.
Zoek je een groene auto met trekhaak en panoramadak dan staan er in Nl waarschijnlijk geen en in D altijd wel een paar in jouw prijsklasse.
Let ook goed op het woordje Unfallfrei.
Het terugdraaien van de teller is een strafbaar feit in Duitsland.
Met een dealer koop je een stukje zekerheid en vaak een cosmetisch iets nettere auto.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Maar voor een garantiegeval kan wel telkens de baan op naar D. Of heb ik het mis en zijn er andere oplossingen?
Garantie op een 2e hands auto? Die is meestal tot een voordeur toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Belangrijk wanneer je een auto uit Duitsland haalt, is een sluitende km historie.
Duitsland kent nl geen NAP waardoor er met de km's gesjoemeld kan worden, een onderhoudsboekje dat goed bijgehouden is, is dan een pre.
Veel NL dealers halen tegenwoordig auto's uit Duitsland hierheen, dan kun je wel van een juiste historie uitgaan.
Nederlandse dealer verzorgd dan ook de garantie, wanneer je bij beun de haas een auto koopt, kan het zijn dat je garantie al bij de voordeur verlopen is...
Duitsland kent nl geen NAP waardoor er met de km's gesjoemeld kan worden, een onderhoudsboekje dat goed bijgehouden is, is dan een pre.
Veel NL dealers halen tegenwoordig auto's uit Duitsland hierheen, dan kun je wel van een juiste historie uitgaan.
Nederlandse dealer verzorgd dan ook de garantie, wanneer je bij beun de haas een auto koopt, kan het zijn dat je garantie al bij de voordeur verlopen is...
Daar moet je goed naar kijken uiteraard. Maar in mijn geval zat er nog kleine 2 jaar verlengde merkgarantie op. Die geldt ook in NL.ottorongo2 schreef: ↑24 okt 2024 23:58 Maar voor een garantiegeval kan wel telkens de baan op naar D. Of heb ik het mis en zijn er andere oplossingen?
En als je zelf bij die Duitse dealer koopt heb je en die “garantie” op een juiste kmstand en het voordeel ipv dat het voordeel bij jouw nl dealer in de zak verdwijnt.scottpch64 schreef: ↑25 okt 2024 07:31 Duitsland kent nl geen NAP waardoor er met de km's gesjoemeld kan worden, een onderhoudsboekje dat goed bijgehouden is, is dan een pre.
Veel NL dealers halen tegenwoordig auto's uit Duitsland hierheen, dan kun je wel van een juiste historie uitgaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39931
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14