Je hoort de files regelmatig bij de verkeersberichten. Geen grap.galileo2 schreef: ↑25 okt 2024 21:06Sedert wanneer heeft Duitsland grenscontroles terug ingevoerd? Iemand al iets van gemerkt?Dubbeldekker schreef: ↑25 okt 2024 19:51 Nou ik zie de humor er niet van in hoor.
Het kan zorgen voor weeral lange files tussen de grensovergangen.
Zomervakantie 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Amsterdam is ooit in een emmer met arrogantie gevallen en daar houd ik niet van. Doe mij het nuchtere en recht voor zijn raap maar uit Rotterdam of Den Haag.Dubbeldekker schreef: ↑25 okt 2024 21:46 Amsterdam is een hele fijne stad met heel veel leuke plekken en aardige mensen.
Los daarvan: alle grote steden die toeristen trekken zijn hel. Ik denk bijv dat het Collosseum 2000jr geleden gezelliger was dan nu. Rome is fantastisch, de oudheid is fantastisch, maar bijv de mensen in de horeca etc zijn echt vreselijk onbeschoft.
Less is bore
-
- Forum-lid
Rotterdam is inderdaad ook een leuke stad als je de plekken weet. Ik heb er een aantal jaar gewerkt en hele leuke contacten aan overgehouden. De humor is echt geweldig!
Maar datzelfde geldt voor Amsterdam, ook daar vele jaren gewerkt en zelfs op school gezeten. Ook veel leuke mensen getroffen en contacten aan overgehouden. En ook die humor kan ik waarderen !
Het is maar net hoe je er zelf in staat en wie je treft.
Uiteraard in beide steden ook uitschot meegemaakt en akelige toestanden, grootstedelijke dingen dus…
Idem in Barcelona, Madrid, Milaan etcetera. Je vindt overal wel soortgenoten maar je treft ook idioten en criminelen.
Ce la vie
Maar datzelfde geldt voor Amsterdam, ook daar vele jaren gewerkt en zelfs op school gezeten. Ook veel leuke mensen getroffen en contacten aan overgehouden. En ook die humor kan ik waarderen !
Het is maar net hoe je er zelf in staat en wie je treft.
Uiteraard in beide steden ook uitschot meegemaakt en akelige toestanden, grootstedelijke dingen dus…
Idem in Barcelona, Madrid, Milaan etcetera. Je vindt overal wel soortgenoten maar je treft ook idioten en criminelen.
Ce la vie
Gladiator en dieren gevechten das gezellig.Het was het vermaak wat de Keizer organiseerde en toe keek vanuit zijn VIP - Lounge met eigen entree.daniel1975 schreef: ↑25 okt 2024 22:11Amsterdam is ooit in een emmer met arrogantie gevallen en daar houd ik niet van. Doe mij het nuchtere en recht voor zijn raap maar uit Rotterdam of Den Haag.Dubbeldekker schreef: ↑25 okt 2024 21:46 Amsterdam is een hele fijne stad met heel veel leuke plekken en aardige mensen.
Los daarvan: alle grote steden die toeristen trekken zijn hel. Ik denk bijv dat het Collosseum 2000jr geleden gezelliger was dan nu. Rome is fantastisch, de oudheid is fantastisch, maar bijv de mensen in de horeca etc zijn echt vreselijk onbeschoft.
Het is vaak en niet alleen in Italië de taal die elkaars onbegrip in de weg staat.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Daarom spreek ik Frans, Italiaans, Spaans, Engels en een beetje west-Vlaams. Het helpt!! (Duits uiteraard ook maar dat vermijd ik meestal)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kom graag in Italie, behalve Rome en Firenze.
Je bent daar een wandelende cashmachine en ze doen niet eens de moeite om dat te verstoppen. Zelfs in Napels is het stukken beter (of eigenlijk minder slecht;-) )
Less is bore
Gisteren zomervakantie geboekt.
Een weekje Drôme (vlakbij de Ventoux) en daarna een weekje Vogezen.
Toevallig twee regio's waar het heel fijn fietsen is.
Een weekje Drôme (vlakbij de Ventoux) en daarna een weekje Vogezen.
Toevallig twee regio's waar het heel fijn fietsen is.
We denken Frankrijk , maar in 2025 geen verlof in juli tot half augustus. Collega’s hebben ook wel eens behoefte aan vakantie. Wij plannen komend jaar buitenom deze periode … wel iets rustiger en goejekoper !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
En vaak ook een stuk gezelliger!!
Vandaag wordt het Tour-parcours bekendgemaakt, geruchten voor de Alpen zijn Glandon / Madeleine / Col de La Loze / La Plagne.
Iemand die een mooie kindvriendelijke (zwembad, geen uitgebreid vermaak maar wel een knutselclubje of dergelijke) camping weet in die contreien?
Iemand die een mooie kindvriendelijke (zwembad, geen uitgebreid vermaak maar wel een knutselclubje of dergelijke) camping weet in die contreien?
Toen mijn gemeente (Weesp) werd samengevoegd met Amsterdam was er een ijzersterk item door Lubach: Het verhaal was een beetje dat alles voor de fusie helemaal klaar was op 1 ding na, de kapsones zou de volgende dag nog geleverd worden. Dat tekent wel een beetje het gevoel dat veel niet-Amsterdammers in Nederland bij Amsterdam hebben. Mij incluis. Hier wil men ook sinds de fusie aangesproken als Weespers, of als inwoner van de gemeente Amsterdam, niet als Amsterdammer. https://nos.nl/regio/noord-holland/arti ... oit-wordendaniel1975 schreef: ↑25 okt 2024 22:11Amsterdam is ooit in een emmer met arrogantie gevallen en daar houd ik niet van. Doe mij het nuchtere en recht voor zijn raap maar uit Rotterdam of Den Haag.Dubbeldekker schreef: ↑25 okt 2024 21:46 Amsterdam is een hele fijne stad met heel veel leuke plekken en aardige mensen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Al een aantal weken. Ik heb mijn werkplek met uitzicht op de A12 richting de grens. Zo af en toe staat het hier stil in oostelijke richting.
Moet wel eerlijk zijn dat het tijdens het EK voetbal wel duidelijker te merken was
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem