Voor een vriend van mij ga ik een Trek Checkpoint bouwen.
Build
Frame -Trek Checkpoint matt zwart
Groep - Red met titanium cane creek ewings en carbon ti schijven
Wielen - Zipp 353 nsw,s
Banden -scwalbe rs
Het frame en stuur heb ik nog niet die verwacht ik over 1 a 2 weken.
De wielen heb ik al even in orde gemaakt. Zeer mooi kwa uiterlijk.
(maar ik heb net wat fot,s naar zipp gestuurd waarmee ik denk ik een recall veroorzaak. Daar maak ik wel even een apart topic over om mensen te waarschuwen die daarop rijden. viewtopic.php?t=101485)
Build: Trek Checkpoint
-
- Forum-lid HC
Ik dacht dat de Zipp-wielen centerlock schijven nodig hadden (mijn 303 FC iig wel), of is daar gewoon een soort conversiestuk tussen te plaatsen voor deze 6-bolts schijven?
Ik zie je vaker fietsen opbouwen, doe je dit echt hobbymatig in je eigen garage voor vrienden en bekenden, of ben je ook door forummers benaderbaar (uiteraard tegen betaling oid)? Ik vraag dit voor een vriend
Ik zie je vaker fietsen opbouwen, doe je dit echt hobbymatig in je eigen garage voor vrienden en bekenden, of ben je ook door forummers benaderbaar (uiteraard tegen betaling oid)? Ik vraag dit voor een vriend
-
- Forum-lid HC
Klopt deze carbon ti schijven zijn gewoon de 6 bolt met een adapter, zit wel heel netjes.
Maar deze 160mm zijn 103 gram, terwijl de de galfer centerlock ook maar 104 gram zijn.
Carbon ti zijn wel heel mooi!
Puur hobby matig uit eigen garage doe ik het inderdaad. Ik wordt wel eens benaderd, maar meestal doe ik het niet.
Ik wil altijd iemand helpen als je bv een probleem hebt, maar het is ook een kwestie van tijd
Maar deze 160mm zijn 103 gram, terwijl de de galfer centerlock ook maar 104 gram zijn.
Carbon ti zijn wel heel mooi!
Puur hobby matig uit eigen garage doe ik het inderdaad. Ik wordt wel eens benaderd, maar meestal doe ik het niet.
Ik wil altijd iemand helpen als je bv een probleem hebt, maar het is ook een kwestie van tijd
-
- Forum-lid HC
Jawel, als je bv kijkt naar MTB wielen die zijn lichter dan wegwielen.
Mijn MTB velgen wegen tussen de 305 en 320 gram. Ik gok deze op een 370 a 380.
Zeker met de veel lagere druk is dat geen probleem.
-
- Forum-lid HC
Het is ook echt een hobby van mij. Onderdeeltjes wegen, foto,s maken en hier plaatsen.
Ik vind er niets aan als ik een fiets in 2 uur in elkaar zet. Veel leuker om er lekker wat tijd aan te besteden.
Ik heel elk jaar vaak ook mijn eigen fietsen even helemaal uit elkaar. Straks in maart mijn MTB's.
In het najaar de racer. Heerlijk. Muziekje op, kopje koffie erbij (aan het begin van de dag )
Je weet dan ook weer de staat van alle onderdelen en ik hoef vaak maar heel weinig te vervangen.
Het stuur is iets uitgesteld komt volgende week ergens. Dan verder.
Moet zeggen dat ik gravel bikes en MTB,s leuker vind dan racers omdat er gewoon wat meer onderdelen op zitten.
Diverge met vering heb ik me ook erg mee vermaakt. Mooi frame, met mooie details.
Cervelo S5 was ook een van mijn hoogtepunten met mijn eigen Cannondale Scalpel fully.
Ik vind er niets aan als ik een fiets in 2 uur in elkaar zet. Veel leuker om er lekker wat tijd aan te besteden.
Ik heel elk jaar vaak ook mijn eigen fietsen even helemaal uit elkaar. Straks in maart mijn MTB's.
In het najaar de racer. Heerlijk. Muziekje op, kopje koffie erbij (aan het begin van de dag )
Je weet dan ook weer de staat van alle onderdelen en ik hoef vaak maar heel weinig te vervangen.
Het stuur is iets uitgesteld komt volgende week ergens. Dan verder.
Moet zeggen dat ik gravel bikes en MTB,s leuker vind dan racers omdat er gewoon wat meer onderdelen op zitten.
Diverge met vering heb ik me ook erg mee vermaakt. Mooi frame, met mooie details.
Cervelo S5 was ook een van mijn hoogtepunten met mijn eigen Cannondale Scalpel fully.