Het grote schijfremmentopic
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Sram Force remklauw. Ook één van de zuigertjes die 'lui' was. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar met ontluchten, schoonmaken, resetten, enz. De FM kreeg het wel werkend, maar na verloop van tijd kwam het probleem weer terug met als gevolg weer aanlopende rem. I.v.m. opbouwen van een fiets had ik nog een extra remklauw liggen en die had dit probleem niet. Uiteindelijk dus opgelost met een andere remklauw.
Wellicht dus inderdaad kiezen voor rebuild (wat als is gezegd, zuigertjes e.d. van Sram zijn los verkrijgbaar) of een nieuwe remklauw.
Wellicht dus inderdaad kiezen voor rebuild (wat als is gezegd, zuigertjes e.d. van Sram zijn los verkrijgbaar) of een nieuwe remklauw.
Hallo,
Ik heb een nieuwe specialized creo 2 electrische racefiets met hydraulische schijfremmen. De fiets is door de fietsenmaker omgebouwd van fiets met racefiets stuur naar fiets met een recht stuur en met shimano XT rem met GRX remklauw (voor en achter)
Al vanaf het begin maakte de voorrem een hoop kabaal, waarbij de magneet van de snelheidsmeter ook van z'n plaats kwam.
Fietsenmaker heeft van alles geprobeerd, nieuwe blokken, ontluchten, voorvork vlakken, ander remschijf, niets hielp. Uiteindelijk een nieuwe remklauw en nieuwe remleidingen erop gezet waarna de magneet bij remmen op z'n plaats bleef en de eerste 500 kilometer geen geluid bij remmen meer te horen was.
Helaas begon daarna de rem weer geluid te maken, eerst weinig en nu weer bijna bij iedere keer remmen, alleen de magneet blijft netjes op z'n plaats.
De fietsenmaker weet het nu ook niet meer.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Alvast bedankt
Jan
Ik heb een nieuwe specialized creo 2 electrische racefiets met hydraulische schijfremmen. De fiets is door de fietsenmaker omgebouwd van fiets met racefiets stuur naar fiets met een recht stuur en met shimano XT rem met GRX remklauw (voor en achter)
Al vanaf het begin maakte de voorrem een hoop kabaal, waarbij de magneet van de snelheidsmeter ook van z'n plaats kwam.
Fietsenmaker heeft van alles geprobeerd, nieuwe blokken, ontluchten, voorvork vlakken, ander remschijf, niets hielp. Uiteindelijk een nieuwe remklauw en nieuwe remleidingen erop gezet waarna de magneet bij remmen op z'n plaats bleef en de eerste 500 kilometer geen geluid bij remmen meer te horen was.
Helaas begon daarna de rem weer geluid te maken, eerst weinig en nu weer bijna bij iedere keer remmen, alleen de magneet blijft netjes op z'n plaats.
De fietsenmaker weet het nu ook niet meer.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Alvast bedankt
Jan
Fiets is wel voor aankoop op transport geweest van USA naar Tsjechië en weer terug naar Nederland, dit omdat het het enige zwarte exemplaar was wat nog te krijgen was. Kan tijdens transport een klap hebben gehad waardoor bijvoorbeeld het voorwiellager kleine onbalans heeft gekregen. Maar heeft dat invloed op het geluid bij remmen?
Hi, iets met bomen en bos. Rij met SHIMANO GRX BR-RX400 hydraulic disc brakes uit 2020. En heb nieuwe blokken nodig.
Maar geen idee welke ik aan moet schaffen. Is het een universele maat? Past dit bijvoorbeeld? https://www.mantel.com/shimano-k05s-rx- ... gIgwPD_BwE
Thanks!
Maar geen idee welke ik aan moet schaffen. Is het een universele maat? Past dit bijvoorbeeld? https://www.mantel.com/shimano-k05s-rx- ... gIgwPD_BwE
Thanks!
-
- Forum-lid HC
Als je bij de specificaties leest zie je dat jouw type erbij staat. Het is altijd makkelijker dan je denkt