Veldrijden 2024 - 2025
-
- Forum-lid
Nee want slijk, laagstaande zon, met water verzadigde bodem, opgevroren sporen in het parcours, hoge luchtvochtigheid etc maken dan het verschil met deze droge en warme rit waar het na 18:00 nogsteeds 22 graden is.
Neuh, zijn niet zo'n snelle rondjes hoor.Thierry le Brun schreef: ↑03 nov 2024 15:071 droge herfst/winter en vele parcoursen ' bij ons ' zullen er met zo uitzien.
Cross hoeft toch ook niet alleen modder en zand te zijn. Een wat sneller parcours kan ook leuk zijn. Hadden van mij iets meer technische stukken in gemogen, maar er waren toch wel meerdere plekken waar kleine foutjes op de loer lagen. Van Empel en Nys tactisch sterk gereden. de techniek van Alvarado was mooi om te zien. Een onteketende Orts in zijn thuisland. Prima middag cross wat mij betreft
daniel1975 schreef: ↑02 nov 2024 16:48
Valkenburg 2018……
Sterk argument (toen vdp sowiso compleet verkeerde banden had gestoken).
Ik weet niet waar je dat haalt maar VdP kon die dag gewoon niet volgen en dat gebeurde wel meer op zware parcours met veel hoogteverschil, de commentaar van VdP na de wedstrijd zelf was vrij duidelijk:
“Ik ben op waarde geklopt”, was Van der Poel eerlijk. “Er stak er eentje ver boven uit. In de tweede ronde voelde ik het al... Het publiek heeft me er nog doorgetrokken, ik kon het in Valkenburg niet maken om drie Belgen op het podium te laten.”
“Het was een apart parcours maar daar moet ik het niet op steken. Het was lastig maar ook het lopen moet ik aankunnen” aldus een bloedeerlijke VdP. “Ik was gewoon niet goed genoeg.”
Misschien bedoelde je Bieles 2017 waar niet Matthieu de verkeerde banden stak maar wel VanAert op aanraden van Albert reed op oude banden die je amper kon stuk rijden. Albert gaf dat advies naar aanleiding van de veelvuldige aanwezigheid van scherpe stenen op het parcours. Dit was voor de wedstrijd reeds bekend in het peloton maar niemand wou op oude stijve banden rijden (buiten VanAert), de rest van het peloton reed dus op gewone banden en reed vaak lek.
Parkcrossje, goed voor Maldegem zodat de Bruggelingen ook eens de nieuwe WK-trui van dichtbij kunnen aanschouwen, maar niks te maken met cross en beschamend als kampioenschap. Als ik dan zie hoe Schreiber nergens het verschil kan maken omdat er gewoon geen cross-aspect waardug aan zit en het dan in de sprint moet afleggen dan vond ik het geen prima cross dagje, maar gewoon één in het rijtje van kampioenschappen op onwaardige parcours, het kan nog erger natuurlijk zoals in Treviso.jbams schreef: ↑03 nov 2024 18:46 Cross hoeft toch ook niet alleen modder en zand te zijn. Een wat sneller parcours kan ook leuk zijn. Hadden van mij iets meer technische stukken in gemogen, maar er waren toch wel meerdere plekken waar kleine foutjes op de loer lagen. Van Empel en Nys tactisch sterk gereden. de techniek van Alvarado was mooi om te zien. Een onteketende Orts in zijn thuisland. Prima middag cross wat mij betreft
-
- Forum-lid
Ik vond dit ook een onwaardig parcours voor een veldrit.
-
- Forum-lid
Het is natuurlijk een kul argument dat een race van 6/7 jaar geleden wordt aangehaald.lugosi schreef: ↑03 nov 2024 18:47daniel1975 schreef: ↑02 nov 2024 16:48
Valkenburg 2018……
Sterk argument (toen vdp sowiso compleet verkeerde banden had gestoken).
Ik weet niet waar je dat haalt maar VdP kon die dag gewoon niet volgen en dat gebeurde wel meer op zware parcours met veel hoogteverschil, de commentaar van VdP na de wedstrijd zelf was vrij duidelijk:
“Ik ben op waarde geklopt”, was Van der Poel eerlijk. “Er stak er eentje ver boven uit. In de tweede ronde voelde ik het al... Het publiek heeft me er nog doorgetrokken, ik kon het in Valkenburg niet maken om drie Belgen op het podium te laten.”
“Het was een apart parcours maar daar moet ik het niet op steken. Het was lastig maar ook het lopen moet ik aankunnen” aldus een bloedeerlijke VdP. “Ik was gewoon niet goed genoeg.”
Misschien bedoelde je Bieles 2017 waar niet Matthieu de verkeerde banden stak maar wel VanAert op aanraden van Albert reed op oude banden die je amper kon stuk rijden. Albert gaf dat advies naar aanleiding van de veelvuldige aanwezigheid van scherpe stenen op het parcours. Dit was voor de wedstrijd reeds bekend in het peloton maar niemand wou op oude stijve banden rijden (buiten VanAert), de rest van het peloton reed dus op gewone banden en reed vaak lek.
lugosi schreef: ↑03 nov 2024 18:56Parkcrossje, goed voor Maldegem zodat de Bruggelingen ook eens de nieuwe WK-trui van dichtbij kunnen aanschouwen, maar niks te maken met cross en beschamend als kampioenschap. Als ik dan zie hoe Schreiber nergens het verschil kan maken omdat er gewoon geen cross-aspect waardug aan zit en het dan in de sprint moet afleggen dan vond ik het geen prima cross dagje, maar gewoon één in het rijtje van kampioenschappen op onwaardige parcours, het kan nog erger natuurlijk zoals in Treviso.jbams schreef: ↑03 nov 2024 18:46 Cross hoeft toch ook niet alleen modder en zand te zijn. Een wat sneller parcours kan ook leuk zijn. Hadden van mij iets meer technische stukken in gemogen, maar er waren toch wel meerdere plekken waar kleine foutjes op de loer lagen. Van Empel en Nys tactisch sterk gereden. de techniek van Alvarado was mooi om te zien. Een onteketende Orts in zijn thuisland. Prima middag cross wat mij betreft
-
- Forum-lid
Was een racebaan gisteren, wanneer er wegrenners met een goede eindsprint mee hadden gedaan hadden die een goede kans op de titel gehad!
Dan was de Koppenbergcross van een heel ander niveau.
Dan was de Koppenbergcross van een heel ander niveau.
parcours WK 2025
https://www.youtube.com/watch?v=YXmpeInCT3E
Leuk wedstrijdje Thibau NYS tegen Mathieu: https://www.youtube.com/watch?v=tgXVlL-DQy0
Vrouwen 2012, ik weet niet of het parcours identiek is maar dit lijkt mij wel een mooi parcours:
https://www.youtube.com/watch?v=q8LzKfT4neo
https://www.youtube.com/watch?v=YXmpeInCT3E
Leuk wedstrijdje Thibau NYS tegen Mathieu: https://www.youtube.com/watch?v=tgXVlL-DQy0
Vrouwen 2012, ik weet niet of het parcours identiek is maar dit lijkt mij wel een mooi parcours:
https://www.youtube.com/watch?v=q8LzKfT4neo
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.