Top, ga ik ook doen.
Muziek - Een streling voor het oor ...
-
- Forum-lid
Ze kreeg wel bijzondere 'injecties' van haar bandleden, die peniscillinekuur heeft haar blijkbaar goed gedaan!!
Laatste werkdag deze week en ik moest door het laatste klusje aan een oud collega denken die mij op de nodige hard rock LP's heeft getrakteerd.
Ik ben zelf van het loket Led Zeppelin (beetje Deep Purple, Black Sabbath) en hij vond het nodig mij op te voeden met AC DC, Guns 'N Roses en nog wat van dat spul.
Nu - voor ik de keuken induik - op de draaitafel Guns N' Roses met het album Illusion 1.
Ik zal weer eens met hem gaan fietsen. Trakteer ik op de lunch maar verwacht dan wel deel 2
Ik ben zelf van het loket Led Zeppelin (beetje Deep Purple, Black Sabbath) en hij vond het nodig mij op te voeden met AC DC, Guns 'N Roses en nog wat van dat spul.
Nu - voor ik de keuken induik - op de draaitafel Guns N' Roses met het album Illusion 1.
Ik zal weer eens met hem gaan fietsen. Trakteer ik op de lunch maar verwacht dan wel deel 2
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vond (vind) deel 1&2 redelijk overbodig. Je kunt met de nummers op die 2 albums ook 1 steengoed album maken en de rest weggooien. Maar dat was commercieel niet interessant…..
Less is bore
-
- Forum-lid
Al vaker meegemaakt dat de sound bij het voorprogramma niet goed zit en bij de hoofdact wel.daniel1975 schreef: ↑30 okt 2024 07:49BalenPatrick VB schreef: ↑29 okt 2024 16:04
Over Jefferson Starship kan ik kort zijn: de sound was dermate slecht om te genieten van de songs.
Ik begrijp dat nooit. Zoiets test je toch vooraf?
Geen soundcheck vooraf?
Geen idee waarom maar valt me vaker op.
Meer dan vijftig jaar oud, maar wat een song.
Wat een emotioneel aanvoelen en een sublieme frasering, wat een beeldspraak.
Al lang niet meer gehoord, blijft een parel.
Hier met impressionistische achtergrond en tekst die voor zich spreekt.
Vincent (Starry starry night) - Don McLean (over VanGogh uiteraard)
Wat een emotioneel aanvoelen en een sublieme frasering, wat een beeldspraak.
Al lang niet meer gehoord, blijft een parel.
Hier met impressionistische achtergrond en tekst die voor zich spreekt.
Vincent (Starry starry night) - Don McLean (over VanGogh uiteraard)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quincy Jones...RIP
Wat een waanzinnige loopbaan in de muziek heeft die man gehad en hoe ontelbaar veel nummers waar hij bij betrokken is geweest.
Ik denk dat er letterlijk bijna geen dag voorbij gaat dat er niet iets op jouw favoriete radiozender langs komt waarbij hij niet in meer of mindere mate bij betrokken is geweest.
Wat een waanzinnige loopbaan in de muziek heeft die man gehad en hoe ontelbaar veel nummers waar hij bij betrokken is geweest.
Ik denk dat er letterlijk bijna geen dag voorbij gaat dat er niet iets op jouw favoriete radiozender langs komt waarbij hij niet in meer of mindere mate bij betrokken is geweest.
Less is bore
-
- Forum-lid
Mijn 6 jaar ouder broer had de LP “the Dude”
Ik zette die graag op vanwege de geweldige diversiteit aan nummers. Ik was toen een jaar of 14 denk ik.
Sedertdien altijd gefascineerd geweest door deze veelzijdige en super creatieve mens!
En wat Daniel zegt: je ontkomt niet aan deze duizendpoot als je een dagje radio luistert!
Ik zette die graag op vanwege de geweldige diversiteit aan nummers. Ik was toen een jaar of 14 denk ik.
Sedertdien altijd gefascineerd geweest door deze veelzijdige en super creatieve mens!
En wat Daniel zegt: je ontkomt niet aan deze duizendpoot als je een dagje radio luistert!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel bijzonder dat er relatief weinig aandacht voor is. Toen T Turner of D Bowie overleed was er meer aandacht, terwijl QJ zo mogelijk een nog grotere impact heeft gehad op de muziek.
Less is bore
-
- Forum-lid
Niet te vergelijken! Bowie was echt een kunstenaar en meer iemand uit de Angelsaksische hoek. Ander tijdperk en ander continent ook. En vooral andere raciale omgeving! Nog afgezien van de politieke verschillen.
Inderdaad.Dubbeldekker schreef: ↑04 nov 2024 23:11 Niet te vergelijken! Bowie was echt een kunstenaar en meer iemand uit de Angelsaksische hoek. Ander tijdperk en ander continent ook. En vooral andere raciale omgeving! Nog afgezien van de politieke verschillen.
Ik denk ook niet dat de meeste mensen een song van Jones kunnen opnoemen, laat staan een stuk of vijf, terwijl dit wat betreft Bowie voor zij die geleefd hebben tijdens zijn carrière geen probleem is, je hoefde het zelfs niet graag te horen.
Eerlijk gezegd heb ik geen enkel nummer in mijn platenkast (nochtans zeer divers en meer dan 50 000 tracks) dat gerelateerd is aan Jones, ondanks dat hij veel geproducet heeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
We are the world, brand new day (the wizz), state of independence, hele album Bad en moet ik Thriller nog echt noemen?
Niet alle genieën staan onder eigen naam in de hitlijsten
Less is bore